به گزارش پول نیوز ، معاون فناوری بانک کشاورزی در امور فناوری با اعلام این مطلب گفت: با آغاز حملات خصمانه و افزایش تهدیدهای سایبری علیه زیرساختهای حیاتی، بانک کشاورزی با تشکیل فوری «کمیته مدیریت بحران در حوزه فناوری»، مجموعهای از اقدامات راهبردی و پیشگیرانه را برای محافظت از دادههای حیاتی و تضمین تابآوری خدمات خود به اجرا گذاشت.
حسین امین زاده افزود: در نخستین ساعات پس از اعلام وضعیت بحرانی، سناریوهای اضطراری از پیش تدوینشده فعال شد. تیمهای فنی، امنیتی و عملیاتی بانک با روحیهای جهادی و هماهنگی کامل، اقدامات کنترلی و نظارتی را تشدید کردند تا ضمن پیشگیری از هرگونه اختلال در سرویسدهی، امنیت دادههای مشتریان به طور کامل حفظ شود.
وی تصریح کرد: یکی از محورهای کلیدی این طرح، بازنگری و اجرای دقیق دستورالعملهای «بازیابی از بحران» بوده است، این فرآیندها که شامل بازیابی سریع نسخههای پشتیبان میشود، با هدف تضمین بقای زیرساختها و خدمات بانک در برابر شدیدترین حوادث سایبری احتمالی طراحی و اجرا شد.
امینزاده با اشاره به عملکرد موفق بانک در این دوره حساس تأکید کرد: با وجود تهدیدهای جدی سایبری علیه نظام بانکی کشور در طول این دوره بحرانی، شاهد عملکردی پایدار و بدون وقفه در بانک کشاورزی بودیم و این موفقیت حاصل برنامهریزی دقیق، هماهنگی کامل تیمهای مدیریتی و روحیه جهادی حاکم بر مجموعه بود.
معاون فناوری بانک کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی تجربیات و اقدامات صورت گرفته در این دوره، به عنوان یک «دانش سازمانی» ارزشمند در حوزه مدیریت بحران مستندسازی شده است تا چراغ راهی برای بهبود مستمر فرآیندها و آمادگی هرچه بیشتر در آینده باشد.