2 مرداد 1403 - 18:21

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

همت شبکه فروش باعث رشد 70 درصدی پرتفوی بیمه سامان

به گزارش پول نیوز، برای آنکه یک بنگاه اقتصادی بتواند به سوددهی برسد، باید ریسک خود را به حداقل ممکن کاهش دهد و در مسیرهایی گام بردارد که کمتر زیانده باشد. اما هنگامی که عرصه رقابت در یک بخش اقتصادی جدی است، نه تنها حق انتخاب به پایین ترین سطح ممکن کاهش می یابد، بلکه به ناچار باید از برخی خطرها استقبال کرد تا در بازار رقابت موفق بود.

 

بیمه مرکز ریسک

 

ماجرا در عرصه بیمه بسیار متفاوت است. بیمه مرکز ریسک است و هر بیمه نامه ای که صادر می شود، با هدف انتقال خطر بیمه از دارایی و زندگی بیمه گزار به بیمه گر صورت می گیرد. بنابر این بیمه گر همواره در معرض ریسک قرار دارد. اما سوال اینجاست که چرا با وجود این همه ریسک، همچنان شرکتهای بیمه بسیاری فعال هستند.

 

بازار داغ رقابت در بیمه

 

وجود 31 شرکت بیمه نشان می دهد که عرصه رقابت بسیار تنگاتنگ است. از سوی دیگر بیمه سهم مهمی از ریسک در بخشهای گوناگون اقتصاد را مدیریت می کند، اما در بین شرکتهای بیمه موجود، عملکرد و مدیریت به اندازه ای اهمیت دارد که می تواند آمارهای امیدوار کننده ای را به نمایش بگذارد یا عملکرد نامناسب باشد. شرکت بیمه ای که فروش قابل توجهی دارد یا در سرمایه گذاری با هوش و درایت بیشتری عمل کرده، کارنامه درخشانی برجای می گذارد.

 

ضرورت آینده نگری

 

اگر قرار باشد شرکت بیمه فقط بیمه بفروشد و از محل دریافت حق بیمه فعالیت کند، مدیریتی شکننده است زیرا باید ارزش حق بیمه های دریافتی برای تورم آینده حفظ شود، به همین دلیل شرکتهای بیمه اقدام به سرمایه گذاری به اشکال گوناگون می کنند تا ارزش حق بیمه ها را برای آینده حفظ کنند.

 

نقش آفرینی پرتفوی

 

یکی از اتفاقات بسیار مهمی که صورت می گیرد، فعالیت های ترکیبی است که با عنوان پرتفوی از آن یاد می شود. منظور از پرتفوی، سبد سهام است که از ترکیب مناسبی از دارایی ها و تعهدات تشکیل می شود. گروهی از دارایی های مالی مثل سهام، اوراق مشارکت و اوراق قرضه و معادل‌های پول نقد نظیر سپرده های بانکی، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک و صندوق های قابل معامله، پرتفوی یا سبد دارایی ها گفته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

فعالیت های بیمه سامان به سرعت در حال گسترش است

پرتفوی در بیمه

 

از آنجا که بیمه انواع گوناگون دارد، ریسک پذیری در هر بخش متفاوت است. آمارها حکایت از آن دارد که فروش بیمه شخص ثالث خودرو نه تنها امتیاز نیست، بلکه در بسیاری از بیمه ها، زیان محسوب می شود. از سوی دیگر بیمه هایی همچون مسوولیت یا زندگی بدلیل آنکه آستانه ریسک کمتری دارد، منافع خوبی برای شرکت بیمه دارد. به همین دلیل بهترین گزینه، فروش هر چه بیشتر بیمه با ریسک کمتر است. اما بدلیل آنکه نمی توان خریداران بیمه را جدا کرد و باید پاسخگوی تمامی متقاضیان بود، باید در قالب پرتفوی اقدام کرد. منظور از مجموع تعهدات بیمه ای یا پرتفوی یک شرکت بیمه، تقسیم کردن ریسک یک رشته بیمه ای بین چند رشته است؛ بدین ترتیب، سود یک رشته می‌تواند ضرر رشته دیگر را جبران کند. پرتفوی به منظور کاهش ریسک و به صورتی انتخاب می‌شود تا در شرایط عادی احتمال کاهش بازده همه دارایی ها نزدیک به صفر باشد.

 

رشد 70 درصدی پرتفوی

 

بدلیل اهمیتی که پرتفوی برای بیمه ها دارد، مدیرعامل شرکت بیمه سامان از رشد 70 درصدی پرتفوی این شرکت درسال گذشته خبر داد و گفت: رشد 70 درصدی فروش در سال جاری نیز هدفگذاری شده است. از آنجا که رشد پرتفوی به عملکرد مستقیم شبکه فروش بستگی دارد، احمد رضا ضرابیه پذیرای اعضای شبکه فروش بیمه سامان در هتل اسپیناس پالاس تهران شد تا قدردان عملکرد آنان در رسیدن به این رشد باشد. وی با اعلام اینکه همه ظرفیت های گروه مالی سامان دراختیار شبکه فروش شرکت بیمه سامان قرار گرفته گفت: بنابراین ضرب آهنگ رشد فروش در شرکت بیمه سامان مداوم و پایدار خواهد بود.

 

 تکیه بر فناوری

 

مدیرعامل بیمه سامان با تاکید بر اینکه در فضای موجود که رقابت با تکیه بر فناوری است، باید از پتانسیل های گروه مالی سامان به شکل حداکثری جهت هم افزایی هر چه بیشتر استفاده کرد گفت: حداکثرکردن منافع قانونی شبکه فروش، هدف مهم شرکت بیمه سامان است. وی با تاکید بر اینکه ایستایی، منش بیمه سامان نیست گفت: با توسعه زیرساخت در همه بخش ها به ویژه حوزه فناوری اطلاعات، سرعت رشد شرکت و ارتقای کیفیت خدمات سامان بیش از پیش خواهد بود.

 

اعتبار سامان در گرو شبکه فروش

 

قدردانی همواره پاسخ می دهد. باید باور کنیم که شبکه فروش بیمه سامان می تواند به فروش بیمه های اجباری اکتفا کند، اما بدلیل مسوولیت پذیری شبکه فروش، شاهد تنوع گسترده در فروش بیمه نامه های دیگر هستیم که مدیرعامل شرکت بیمه سامان با تاکید بر این مهم گفت: اعتباربیمه سامان، مدیون همکاری اثربخش شعب و شبکه فروش شرکت در خدمات رسانی شایسته به مشتریان بوده و افزایش سرمایه اجتماعی سامان نتیجه پیاده سازی رویکرد مشتری محور در همه حوزه ها و سالها تلاش و مجاهدت برای خدمت رسانی در شأن و خالصانه به مردم عزیز کشورمان می باشد.در این گردهمایی بزرگ شبکه فروش بیمه سامان، از خدمات برترین های سامان قدردانی و به آنها لوح تقدیر اهدا شد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

 تعاون1
+تورم
همچنین بخوانید
آخرین اخبار