پرتوافکنان از پرداخت ۳۰۰ همت تسهیلات به بخش‌های اقتصادی خبرداد
کد خبر: ۴۱۲۲۵۷
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
0
پرداخت ۳۰۰ همت تسهیلات به بخش‌های اقتصادی بیانگر حمایت قاطع و عملی بانک سپه از رشد تولید با مشارکت مردم است.

آغوش باز بانک سپه به سوی تولید

در شرایطی که با انواع تهدید‌ها و تحریم‌ها رو به رو هستیم و دشمنانی داریم که سعی می‌کنند عرصه را به مردم تنگ کنند، لازم است بیشتر از گذشته به توانمندی و عملکرد خودمان متکی باشیم. اما باید بدانیم که نه تنها شعار کفایت نمی‌کند، بلکه تبعات بدی برجای می‌گذارد. به همین دلیل اتکا به توانمندی‌های کشور در عمل باید خودنمایی کند.

چالش‌های تولید

اگر قرار است به یاری اقتصاد بشتابیم، باید ابتدا چالش‌ها را بشناسیم تا بدانیم قرار است چگونه و به کدام بخش‌ها کمک کنیم. برای شناخت چالشها، باید بررسی‌های دقیقی صورت پذیرد و جلسات مستمری با دست اندرکاران برگزار شود تا بخوبی مشخص شود چه اهدافی داریم، کجا هستیم، قرار است به کجا برسیم و چه نیاز‌هایی داریم.

سرمایه در گردش

تولید موانع خاص خودش را دارد، اما بی شک بزرگترین چالش تولید، کمبود سرمایه در گردش است. شرایط اقتصادی برای تولیدکننده مشکل آفرین است. تولیدکننده باید مواد اولیه و ماشین آلات را نقد خریداری کند، حقوق کارگر را به موقع بپردازد، هزینه‌های جاری همچون آب و برق و گاز را بپردازد، با پرداخت هزینه حمل و نقل، محصولات تولید شده را بدست مصرف کننده برساند و با قبول این هزینه‌های سنگین، پول محصولاتش را چندین ماه بعد بگیرد. به همین دلیل به سرمایه در گردش قابل توجهی نیاز دارد. اما از یک سو عدد سرمایه در گردش سنگین است و از سوی دیگر امیدی به تامین این حجم از سرمایه در گردش وجود ندارد. در نتیجه اتکا به تسهیلات بانکی به صورت جدی وجود دارد.

چالش دریافت تسهیلات

اگرچه مهمترین چالش بنگاه‌های اقتصادی، دریافت تسهیلات است، اما بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش تولید موانع بسیاری از جمله اثبات توانمندی و وثیقه درخور توجه ایجاد می‌کنند که تولیدکننده را ناراضی و ناامید می‌کنند. به همین دلیل ارتباط بین نظام بانکی با تولید، اهمیت بسیاری دارد و نیازمند آن است که واسطه‌ای بین این دو بخش اقتصادی رایزنی کند.

پادرمیانی استاندار

به همین دلیل استاندار خراسان رضوی با عضو هیات مدیره بانک سپه دیدار و بر حمایت ویژه بانک سپه از فعالان اقتصادی استان تاکید کرد. یعقوب علی نظری در این دیدار با تقدیر از حضور مؤثر بانک سپه در عرصه اقتصاد، حمایت از اجرای طرح‌های ملی و کلان و محرومیت‌زدایی در کشور گفت: برای کمک به تحقق اهداف شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و استفاده از ظرفیت‌های استان، گسترش همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و به خصوص تعاونی‌های بزرگ خراسان رضوی با بزرگترین بانک ایران جزو برنامه‌های استانداری است. استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بانک سپه با وجود فعالیت در فضای رقابتی، در کمال سلامت، سرعت و دقت به مشتریان خود خدمات‌رسانی می‌کند و سابقه درخشانی در صنعت بانکداری کشور دارد. نظری با اشاره به تجربه بانک سپه در حمایت از نیروگاه‌ها پیشنهاد کرد: بانک سپه برای افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های بادی و خورشیدی استان خراسان رضوی با فعالان این عرصه تعامل بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

حرکت بانک سپه در مدار قانونمداری


کارنامه درخشان حمایت از تولید

اما بانک سپه که کارنامه درخشانی در حمایت از تولید دارد، با دست پر مقابل استاندار خراسان رضوی حاضر شد و عضو هیات‌مدیره بانک سپه با اشاره به حضور دیرینه و موثر این بانک در رونق اقتصادی استان خراسان رضوی گفت: این بانک در حمایت از تولید، کمک به اشتغال‌زایی و توسعه عمران و آبادانی استان کارنامه مطلوبی دارد و آماده است با همکاری و مشارکت فعالان اقتصادی نقش محوری در توسعه استان داشته باشد.

حضور در طرح‌های ملی و کلان

مصطفی پرتوافکنان با یادآوری اینکه عمده منابع بانک سپه در طرح‌های ملی و کلان نظیر معادن چادرملو، گل‌گهر، گهرزمین، صنعت سیمان، ذخیره‌سازی نفت خام، انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی و صنایع تولیدکننده محصولات استراتژیک اختصاص می‌یابد گفت: این بانک جهت تامین مالی برای سرمایه ثابت و در گردش واحد‌های تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک اقتصادی اقدامات موثری انجام داده است. تأمین مالی در پروژه‌های نیروگاهی، سیمان، فرش و صنایع وابسته به آن و سایر واحد‌های تولیدی در استان خراسان رضوی از دیگر اقدامات بانک سپه در این استان است.

سابقه ۳۰۰ همت در ۱۴۰۲

اما عملکرد بانک سپه در حمایت از تولید به اندازه‌ای موثر بوده که می‌تواند با اعداد و ارقام این ادعا را اثبات کند. در این رابطه عضو هیات‌مدیره بانک سپه از پرداخت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های گوناگون اقتصادی در ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: بانک سپه تلاش می‌کند تمام اقشار جامعه به ویژه فعالان اقتصادی در تمامی خطوط و کسب‌وکار، از منابع در اختیار بانک بهره‌مند شوند.

تشکیل کارگروه ارزی

اما این نشست دستاورد قابل توجهی داشت و طی توافق میان استانداری خراسان رضوی و بانک سپه، مقرر شد در طرح‌های خاص مردم نهاد و کارگاهی تخصصی، همکاری‌های دو طرفه انجام شود. همچنین درخصوص گسترش تامین مالی ارزی برای واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی کارگروه ویژه‌ای تشکیل و این موضوعات به صورت ویژه پیگیری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: