کد خبر: ۴۱۳۱۲۳
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴
0
عضو هیات مدیره و معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد بانه و مریوان گفت: ما منطقه تازه تاسیسی هستیم که چند ماهی است شروع به کار کرده‌ایم و با امتیازات ویژه‌ای که مناطق آزاد دارند؛ امیدواریم با سرمایه‌گذاری در این منطقه هم به جهش تولید و هم مشارکت مردم که عنوان شعار سال هست، تامین خواهد شد.

منطقه آزاد بانه و مریوان می‌تواند جایگزین کوله‌بری شود

محمد باباخانی بابیان اینکه منطقه آزاد بانه و مریوان 3500 هکتار زمین در مریوان و 2000 هکتار نیز در بانه دارد، افزود: حدود 100 بسته سرمایه‌گذاری و 120 متقاضی سرمایه‌گذاری داریم که بعد از کسب مجوزهای لازم امیدواریم جهش تولید را به ارمغان بیاوریم و این نوید را به مردم استان بدهیم که منطقه آزاد می‌تواند جایگزین مناسبی برای مسائل اجتماعی مثل کوله‌بری و کالاهای غیرمجاز شود.

منطقه آزاد بانه و مریوان می‌تواند جایگزین کوله‌بری شود

وی ادامه داد: مبادلاتی که در مرز باشماق صورت می‌گیرد بالغ بر 5 میلیارد دلار است که حدود 4 میلیارد ترانزیت کالا است و بیش از 1 میلیارد هم مربوط به صادرات و واردات در این منطقه است.

 

باباخانی افزود: قطعا با شروع فعالیت منطقه آزاد بانه و مریوان حجم صادرات ما به کشورهای عراق، سوریه و ترکیه بیشتر خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که بالغ بر 7 میلیارد دلار مبادلات مرزی طی امسال و سال آینده داشته باشیم.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: