به گزارش پول نیوز ، اولین قطارهای نسل جدید اسکایترین، با نام Mark V، که توسط شرکت آلستوم طراحی و تولید شدهاند، روز گذشته به طور رسمی در ونکوور به بهرهبرداری رسیدند. این قطارهای مترو سبک و خودکار، با هدف افزایش ظرفیت ناوگان و پاسخگویی به رشد روزافزون تقاضا برای حمل و نقل عمومی، وارد خطوط اسکایترین شدهاند.
این قطارهای پنج واگنه که به عنوان طولانیترین قطارها در شبکه اسکایترین شناخته میشوند، در کارخانه آلستوم در کانادا طراحی، تولید و آزمایش شدهاند. به گفته مقامات، این پروژه بیش از ۲۸۰ شغل محلی را نیز حمایت میکند.
شرکت آلستوم و TransLink، شریک دیرینه این شرکت در ونکوور، در بیانیهای مشترک اعلام کردند که تا پایان سال ۲۰۲۵، تعدادی از این قطارها در خطوط اکسپو و هزاره به بهرهبرداری خواهند رسید. این اقدام، گامی مهم در جهت نوسازی سیستم حمل و نقل سریع ونکوور به شمار میرود.
مایکل کرول، رئیس آلستوم در قاره آمریکا، اظهار داشت: “آلستوم مفتخر است که فناوری “ساخت کانادا” و بهترین در نوع خود را ارائه میدهد که ضمن افزایش قابلیت اطمینان و بهینهسازی عملکرد، از چشمانداز بلندمدت TransLink برای ایجاد یک شبکه حمل و نقل هوشمندتر و سبزتر پشتیبانی میکند.”
کوین کوین، مدیرعامل TransLink نیز در این باره گفت: “اسکایترین چیزی فراتر از یک وسیله حمل و نقل است – این بخشی از هویت مترو ونکوور است. قطارهای Mark V فصل جدیدی را رقم میزنند و با فضای بیشتر، دسترسی بهتر و ویژگیهای پیشرفته، تجربه سفر را برای مسافران بهبود میبخشند.”
این گزارش حاکی از آن است که قطارهای Mark V بدون راننده، طولانیترین و دارای بیشترین ظرفیت در شبکه اسکایترین هستند. با سفارش اضافی TransLink برای ۶ قطار پنج واگنه، تعداد کل قطارهای Mark V سفارش داده شده به ۲۳۵ واگن (۴۷ قطار) رسیده است. هر قطار پنج واگنه Mark V قادر به حمل ۶۷۲ مسافر است که نشاندهنده افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت نسبت به قطارهای چهار واگنه Mark III فعلی است.
از جمله ویژگیهای قابل توجه این قطارها میتوان به طراحی داخلی بهبود یافته، واگنهای به هم پیوسته، چیدمان جدید صندلیها و فضای ایستادن، آثار هنری بومی، سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته و نمایشگرهای دیجیتال بزرگ با اطلاعات مربوط به ایستگاهها اشاره کرد. آلستوم کانادا با حدود ۵۰۰۰ کارمند ماهر، از سال ۱۹۸۵، تامین کننده اصلی ناوگان حمل و نقل ریلی برای اسکایترین بوده است.