5 بهمن 1403 - 13:16

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

طاعتی مقدم بر رفع اشکالات و افزایش خدمات رسانی تأکید کرد

خیز منطقه آزاد انزلی برای میزبانی شایسته از گردشگران

به گزارش پول نیوز، ایران سرشار از ظرفیت هاست. گذشتگان ما به اندازه ای توانمند، با انگیزه و اندیشمند بودند که گستره ایران را با هنر، معماری و زیبایی درآمیختند و امروز پس از گذشت نزدیک به سه هزار سال، کشوری با آثار باستانی خیره کننده، صنایع دستی کاربردی، فرهنگ، آداب و آیین های جذاب برای ما به ارث گذاشته شده است.

نگاه مهربان و بخشنده

بی شک نگاه خداوند به ایران متفاوت است. هنگامی که 7 درصد ذخایر جهان در ایران قرار دارد، یعنی ملت ایران بیش از دیگر ملتها شامل بخشندگی و مهربانی خداوند بوده و هستند. از سوی دیگر در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار داریم. ایران در شمال و جنوب 8500 کیلومتر ساحل دارد که می تواند تحولات چشمگیری را رقم بزند. براستی یک ملت از خدای خود چه انتظار و توقع دیگری دارد؟

بحران سومدیریت

این همه نگاه مهربان پروردگار، این سوال را در ذهن مردم ایجاد می کند که چرا باید ملت ایران در فقر و فلاکت بسر ببرند. چرا باید بیش از 30 درصد مردم زیر خط فقر باشند و آمارهای جهانی بیانگر چالشهای جدی تری باشد؟ بی شک سومدیریت، بی توجهی به آینده نگری، بهره گیری از ظرفیت ها و البته ورود به بازی های سیاسی، مهمترین دلیل این همه چالش و مشکل است.کافی است وضعیت شمال و جنوب کشور را مقایسه کنیم تا به عمق فاجعه پی ببریم.

جذابیت های شمال

شمال ایران جذابیت های بسیاری دارد که باعث رونق اقتصادی می شود و ایجاد منطقه آزاد انزلی بر این جذابیت ها افزوده است. آنچه تا قبل از ایجاد منطقه آزاد انزلی صورت گرفت، ناشی از رفتارهای مردم بومی استانهای شمالی بود، اما با تعریف و راه اندازی منطقه آزاد انزلی، تحولی عمودی در استان گیلان رخ داد. از یک سو منطقه ازاد انزلی با اهداف از پیش تعیین شده راه اندازی شد و از سوی دیگر مدیرانی با انگیزه، شیب صعودی پیشرفت این استان را گسترش دادند.

تاثیر تصمیمات بر پیشرفت

با نگاهی به تصمیمات و عملکرد مدیران منطقه آزاد انزلی در گذشته، پیشرفت چشمگیری را شاهد هستیم. هر آنچه برای رونق اقتصادی نیاز است، در منطقه آزاد انزلی گرد هم آمده است. از بازارچه ها تا کارخانه ها و از اسکله ها تا فرصت های ترانزیت و البته بسیاری موارد دیگر حکایت از توسعه دارد، توسعه ای که بی پایان ادامه دارد.

همچنین بخوانید  لبخند منطقه آزاد انزلی به دانش‌بنیان‌ها و فناوران

مدیران با انگیزه

خوشبختانه مدیران با انگیزه در منطقه آزاد انزلی همواره تاثیرگذار بوده اند. اگرچه سیاهکارزاده در مدیریت انزلی خوش درخشید، اما مصطفی طاعتی مقدم در مدت کوتاهی که سکان مدیریت منطقه آزاد انزلی را بدست گرفته، بی تفاوت نبوده و در قالب بازدیدهایی که به عمل آورده و جلسات تخصصی که برگزار کرده، انگیزه فعالان این منطقه را دوچندان کرده است.

زیرساخت های گردشگری

رکورد شکنی ورود بیش از 6 میلیون گردشگر در مقطعی کوتاه، انگیزه مدیرعامل جدید منطقه آزاد انزلی برای شکستن این رکورد را ایجاد کرد و با توجه به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی، نخستین نشست ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه برگزار شد. پس از رد و بدل شدن اطلاعات در این نشست، مصطفی طاعتی مقدم مدیرعامل سازمان از زیرساخت های گردشگری و پارک ساحلی فاز تجارت و گردشگری منطقه بازدید کرد.

نگاه منتقدانه برای بهبود

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در جریان این بازدید که با نگاه منتقدانه برای بهبود بیشتر وضعیت صورت گرفت، دستوراتی برای رفع اشکالات و بهبود شرایط و موقعیت صادر کرد که تجهیز نمازخانه ساحلی و سرویس‌های بهداشتی، نصب المان هایی مطابق با فرهنگ ایران و گیلان، فعال سازی آبنماها، توسعه فضای سبز پارک ساحلی، نورپردازی ها، ترمیم نواقص آلاچیق‌ها و نیمکت ها از جمله مهمترین آنها بود.

استقبال از نوروز

از آنجا که همواره تعطیلات ایام نوروز، یکی از دوره های بروز پیک سفر به استان گیلان بوده، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی در نخستین نشست ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر به سیاستگذاری برای استقبال از نوروز پرداخت. طاعتی مقدم اولویت نوروز ۱۴۰۴ منطقه آزاد انزلی را هماهنگی و هم‌افزایی بیش‌ازپیش و انجام اقدامات مناسب در راستای خدمات‌رسانی بهینه به مردم و مسافران نوروزی قرار داد.

توجه به نظرات مردم

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی گردشگران از تمامی محدوده منطقه در فاز تجارت، گردشگری و محدوده‌های جدید الحاقی گفت: یکی از شاخص‌های رضایتمندی گردشگران، بهره‌برداری از نظام ارزیابی و نظرسنجی است و اعمال نظرات کارگشای مردم در افزایش رضایتمندی و اقبال مسافران در ایام دیگر سال مؤثر خواهد بود.وی پیشنهادها و دستوراتی برای بهینه‌سازی و تسهیل در هماهنگی امور و برنامه‌های نوروزی ارائه کرد و گفت: هم‌افزایی میان نهادی درون سازمان با ذی‌نفعان و بازاریان، پایش تجربیات کاری سال‌های گذشته، پویا کردن چک‌لیست در قبال گزارش پیشرفت هفتگی و اجرای کارها، رفع برخی مشکلات در تأمین فضای لازم برای رفت و آمد و پارک خودروها و اطلاع‌رسانی مطلوب می‌تواند زمینه خشنودی حداکثری و خلق خاطره خوش از حضور و بهره‌مندی از امکانات، خدمات و رویدادهای در حال اجرای منطقه آزاد انزلی در ایام نوروز را فراهم آورد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

 قالیباف
 آزاد
همچنین بخوانید
آخرین اخبار