12 تیر 1403 - 9:38

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

قدرشناسی بانک سپه از معتقدان به قرض الحسنه

به گزارش پول نیوز، نظام بانکی ابزاری برای تسهیل معاملات پولی و مالی است. به جرات می توان ادعا کرد که در صورت نبود بانک، نقل و انتقال پول با چالش جدی رو به رو می شود. از نگهداری تا نقل و انتقال برای خرید و فروش، چالش جدی است که همگان را مورد تهدید قرار می دهد. اما بانک این نگرانی را رفع کرده و مردم بابت داشتن پول نگرانی ندارند. با این وصف، بانک همواره مورد انتقاد قرار دارد، زیرا مردم انتظاراتی از بانک دارند که شاید نامعقول باشد. مردم انتظار دارند پولشان را با درصد سود بالا در بانک سپرده گذاری کنند اما هنگام گرفتن تسهیلات، این درصد ناچیز باشد، توقعی که با سیاست بانکداری همخوانی ندارد.

 

تلاش برای بانکداری اسلامی

 

برای آنکه توقع مردم منطقی و هر گونه اتهامی از دوش بانک برداشته شود، سالهاست سعی می شود نظام بانکی بر اساس عقود اسلامی فعالیت کند، اما با وجود قوانین متعدد، در عمل چنین اتفاقی رخ نداده است. اینکه بانک ها برای دادن تسهیلات، مشتری را وادار کنند مبلغی به عنوان سپرده چندین ماه در بانک بلوکه کنند یا بخشی از سپرده باقی بماند و بسیاری موارد دیگر، با آنچه در نظام بانکی اسلامی تعریف می شود، مغایرت دارد که بارها از سوی صاحب نظران از جمله شخصیت های مذهبی مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

توجه به سنت قرض الحسنه

 

برای آنکه عملکرد بانکها کمتر به باد انتقاد گرفته شود و مردم نیز تکلیف شان را بدانند، حساب قرض الحسنه در نظام بانکی تعریف و تاکید شد که مردم نیز در ابتدا از این حساب قرض الحسنه استقبال کردند قرض الحسنه افتتاح شد، اما توقع گرفتن سود، مانع رونق سنت قرض الحسنه شد و مردم را به سوی این سنت الهی هدایت و تشویق نکرد. این در حالی بود که

 

ترغیب با دادن جایزه

 

بانکها برای آنکه مردم را به بازکردن حساب قرض الحسنه تشویق کنند، قرعه کشی های سالیانه برای این حساب ها تعریف کردند و مهمتر آنکه به بازکنندگان حساب قرض الحسنه این نوید را دادند که موجودی حسابشان برای طرح های عام المنفعه و حتی پرداخت به نیازمندان واقعی اختصاص خواهد یافت. اما این هم نتوانست مردم را به سوی این مهم جلب و جذب کند. با این وجود همچنان مردم بسیاری که به سود بانکی اعتقاد ندارند، اما نیاز به گردش مالی در بانک دارند، این موارد را با حساب های قرض الحسنه انجام می دهند.

 

بیشتر بخوانید:

مدیر عامل بانک سپه در جمع مدیران منطقه گل گهر

 

قرعه کشی های جذاب

 

برای آنکه دارندگان حساب های قرض الحسنه از داشتن این حساب ها خوشنود بمانند و از سوی دیگر مردم ترغیب به افتتاح حساب قرض الحسنه شوند، شاهد برگزاری قرعه کشی و جشنواره های سالیانه به صورت مستمر برای دارندگان این حسابها هستیم. در بین بانکها، بانک سپه در عرصه قرض الحسنه نیز خوب درخشیده به نوعی که از نیت خیر دارندگان این حساب ها تقدیر به عمل می آورد. در نتیجه چهل و چهارمین جشنواره بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز ریالی-ارزی بانک سپه با دو هزار و 500 جایزه 250 میلیون تومانی و شعار (با این حساب همه برنده‌اید) آغاز شد.

 

جشنواره برای فرهنگسازی

 

بانک سپه به تشریح هدف از برگزاری این جشنواره  پرداخت و اعلام کرد که چهل و چهارمین جشنواره بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز ریالی-ارزی بانک سپه به منظور ترویج و اشاعه سنت پسندیده قرض الحسنه با هدف بهره‌مندی از اجر معنوی و کمک به نیازمندان آغاز شد.

 

کارگشایی با عدد 100

 

بانک سپه با اعلام اینکه جوایز قرعه کشی چهل و چهارمین جشنواره بزرگ حساب های قرض الحسنه پس انداز ریالی-ارزی بانک سپه شامل دو هزار و 500 جایزه 250 میلیون تومانی و میلیاردها ریال جوایز نقدی دیگر است اعلام کرد: علاقمندان می‌توانند با حداقل موجودی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز به میزان 100 هزار تومان و حساب‌های ارزی 100 دلار یا معادل آن به سایر ارزها در این قرعه‌کشی شرکت کنند. همچنین هر 50 هزار تومان در هر روز، دو امتیاز برای حساب های ریالی و هر 5 دلار در هر روز دو امتیاز برای حساب های ارزی محاسبه می شود. هر حساب دارای موجودی بیشتر با مدت زمان طولانی‌تر، از شانس بالاتری در قرعه‌کشی برخوردار خواهد بود.

 

اهمیت حفظ موجودی

 

شرط اعطای جایزه که از سوی بانک سپه تعیین شده، حفظ حداقل موجودی طی 90 روز متوالی در طی دوره قرعه کشی یا از زمان آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی است. دوره قرعه کشی از اول مهر ماه 1402 لحاظ شده و مشتریان می توانند به صورت حضوری با مراجعه به شعب بانک و غیر حضوری با مراجعه به آدرس اینترنتی omidbank.ir در این جشنواره شرکت کنند.

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

unnamed
معلمان
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ