8 تیر 1403 - 0:15

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

اگر عدالت ایجاد نشود، اقتدار نخواهیم داشت

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما نمایندگان، مسئولان و روحانیت باید در قبال حرف‌ها و عمل‌هایی که انجام می‌دهیم، صادق باشیم اما مشکل این است که صادق نیستیم.

به گزارش پول نیوز، به نقل ازتسنیم از سنندج، مسعود پزشکیان پیش‌ازظهر امروز در پارک سپیدار سنندج در جمع اقشار مختلف مردم با بیان اینکه من و تو زاده یک خاکیم و تمام نیتم در این حضور پای کار آمدن و رفع تبعیض و ناعدالتی‌هاست، اظهار داشت: چرا جامعه از ما گریزان است، به خاطر بی‌عدالتی و شکایت و ناروایی‌های مردمی؛ چرا باید یکی وزیر باشد و دیگری پاسبان! اگر هر کس جایگاه خود را با شایسته‌گزینی به دست بیاورد دیگر شاهد نارضایتی نخواهیم بود.

اگر عدالت ایجاد نشود، اقتدار نخواهیم داشت

وی افزود: توسعه فکری، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی اعمال کنیم در غیر این صورت اگر عدالت ایجاد نشود، اقتدار نخواهیم داشت کما این که مسئولان باید با مردم راستگو و صادق باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: خداوند در قرآن فرموده باید صادق باشیم، ما نمایندگان، مسئولان و روحانیت باید در قبال حرف‌ها و عمل‌هایی که انجام می‌دهیم، صادق باشیم اما مشکل این است که صادق نیستیم!

همه باید حق تصمیم‌گیری و مشارکت ‌داشته باشند.

وی خاطر‌نشان کرد: آیا اگر عدالت وجود داشت دیگر شکافی بین قومیت‌ها وجود داشت، خیر قطعا وجود نداشت؛ حال چرا این شکاف ایجاد شده چراکه عده‌ای فکر می‌کنند همه کاره و بقیه خودفروش هستند. برای اینکه این بازی را به هم بزنیم و فقط یک دسته و گروه قدرت را به دست نگیرند، باید به صحنه بیائیم و بگوئیم ما مردم ایران همه اقوام از ترک، کرد، بلوچ، فارس لر و… حق تصمیم‌گیری و مشارکت خواهند داشت.

پاسخ به اظهارات زاکانی در مناظره دیشب

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در واکنش به زاکانی که در مناظره گفت نمی‌گذاریم رئیس‌جمهور شوید اظهار کرد: تو چکاره‌ای که نگذارید ما به قدرت برسیم؟ این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند که چه کسی در قدرت باشد نه عده‌ای که فکر می‌کنند خواهند توانست عده‌ای بیاید و عده‌ای نیاید. حق با مردم است و مردم می‌توانند خود را ثابت کنند.

وی بیان کرد: فساد، رانت و تبعیض مانع برقراری عدالت هستند اما با قدرت مردم مقابل این رانت خواهیم ایستاد و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای و عاملان تحریم به اهداف خود برسند، معلوم نیست پول نفت کجا هزینه می‌شود. باید با دنیا شفاف صحبت کنیم. وقتی این طور نباشد آقازاده‌ها تیلیاردر و سر از جاهایی در می‌آورند که نباید می‌دیدیم، ما این هوا را شفاف خواهیم کرد و زندگی آرام برای مردم کشور ایرام و کردستان می‌خواهیم.

از نامردی، تبعیض، قلدری و بی‌انصافی بیزاریم

پزشکیان ابراز داشت: ما از نامردی، تبعیض، قلدری و بی‌انصافی بیزاریم، وقتی عدالت ایجاد کنیم در غرب کشور که مرز وجود دارد و برای کشور فرصت است اما کاری کرده‌ایم که به تهدید تبدیل و جوانان با مدارک لیسانس و فوق لیسانس کوله‌بری کنند؛ شرم‌آور است که جوانانمان در کردستان برای لقمه نانی کوله‌بری کنند، می‌توانیم با کشور مقابل تعاملی ایجاد کنیم که دیگر کوله‌بری نماند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: با هر برخورد خشن و غیرانسانی با هر کسی به ویژه خواهران مخالفیم و اجازه نخواهیم داد تکرار شود؛ کاری خواهیم کرد که زنانمان همانند آقایان در جایگاه مدیریتی حضور پیدا کنند، فرفی بین زن و مرد نیست.

وظیفه‌ام فقط پیگیری مشکلات مردمی است

وی با آغاز آیه‌ای از قرآن و سکوت چند ثانیه‌ای اذعان داشت: یادم رفت! در نتیجه دستورات و آیات قرآن را پیاده خواهیم کرد؛ من کسی نیستم منم مثل شمام، بزرگم نکنید چرا که متاسفانه یکی از مشکلات کشورمان این است که عده‌ای را بزرگ می‌کنند. وظیفه‌ام فقط پیگیری مشکلات مردمی است. جایگاه نباید برای هیچ کسی توهم ایجاد کند و منجر به تغییرش شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: من خودم را مثل شما کردستانی‌ها حس می‌کنم، از من تعریف نکنید چون اگر تعریف کنید دیکتاتور کوچک می‌شوم! بژی کوردستان، بژی بلوچستان. بعد از اتمام انتخابات هم در خدمتتان هستم.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

11
4
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ