6 مرداد 1403 - 3:47

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

عزم منطقه آزاد اروند بر تقویت قوت و رفع ضعف بندر آبادان

علی زارعی در بازدید میدانی در جریان چالش ها و مشکلات قرار گرفت.

به گزارش پول نیوز، عزم منطقه آزاد اروند بر تقویت قوت و رفع ضعف بندر آبادان

مدتهاست مدیریت پشت میز نشینی ارزش خود را از دست داده و مدیران در تمامی سطوح وقت خود را برای بازدید از حوزه های مدیریتی خود اختصاص می دهند. بازدید های میدانی باعث ارتباط نزدیک بین مدیریت کلان با بخش های زیر مجموعه شود، مدیران پایین دستی بدانند که زیر نظر نظارت مستقیم مدیر بالادستی هستند و مدیران پایین دستی بتوانند خواسته های خود را به صورت مستقیم با مدیران ارشد در میان بگذارند. اهمیت ارتباط مسقتیم به اندازه ای زیاد است که روسای قوای سه گانه به میان مردم می روند و پس از شنیدن مطالبات و انتقاد های آنها، دستور مستقیم برای رفع چالش ها و مشکلات صادر می کنند.

اهمیت بازدید های میدانی

اهمیت بازدید های میدانی در بین دستگاه ها نیز به یک روال تبدیل شده و البته آن دسته از مدیران که مایل هستند بیشتر و بهتر در جریان امور قرار گیرند، در قالب بازدید های میدانی، به سراغ زیرمجموعه ها می روند و از نزدیک با آنان گفتگو می کنند. یکی از مهمترین اتفاقاتی که تاکنون شاهد بوده ایم، بازدید های میدانی مدیران مناطق آزاد است که در این بین منطقه آزاد اروند ارتباط نزدیک و مستمری با دیگر بخش ها دارد و مدیریت منطقه ازاد در قالب این بازدیدها، در جریان مشکلات قرار گرفته و توانسته بخوبی برای رفع آن ها تصمیم گیری کند.

ظرفیت آبادان

منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در جوار عراق و کویت است که با داشتن ظرفیت های چشمگیر در بخش های حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی، اهمیت ویژه ای در ا قتصاد خوزستان و البته ایران دارد. بدلیل نقش برجسته ای که منطقه آزاد اروند دارد، علی زارعی به اداره بندر آبادان رفت تا در قالب بازدید از ظرفیت های این مجموعه، چالش ها و مشکلات را از نزدیک نظاره گر باشد و پس از مشاهده، با مدیران و مسولان رایزی کند. مدیرعامل منطقه آزاد اروند طی بازدید از سواحل و اسکله پالایشگاه آبادان و توجه به ظرفیت های موجود، مشکلات این بندر را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

چالش جانمایی

یکی از مهمترین ظرفیت های منطقه آزاد اروند، ترانزیت است، اما برای آنکه ترانزیت بخوبی صورت پذیرد، لازم است روال کار بخوبی و با سرعت انجام پپذیرد که برای تحقق این مهم، محل انبار ها و روش های انبارداری بسیار مهم است. اما پس از بازدید زارعی، مشخص شد که مشکلات بسیاری در رابطه با جانمایی صورت گرفته که مدیرعامل منطقه آزاد اروند یکی از مشکلات اداره بندر آبادان را جانمایی در محدوده عملیاتی توصیف کرد و گفت: جانمایی نامناسب به روند کار و ظرفیت های صادراتی و وارداتی منطقه آسیب می رساند و نبود فضای کافی جهت پهلوگیری شناورها، اجازه نمی دهد به نحو احسن از این گنجایش مهم، استفاده کرد. اینکه برای مدت ها یک روند غلط ادامه داشته باشد، درست نیست و باید به سرعت مورد تجدید نظر قرار گیرد که زارعی در بازدید خود بخوبی مشاهده کرده و بر اصلاح آن اصرار دارد.

لایروبی بندر

از هنگامی که جنگ با عراق به کشورمان تحمیل شد، اتفاقات بدی صورت گرفت که یکی از بدترین آنها، بحران آفرینی های عمدی در قالب تاکتیک نظامی از سوی عراق بود که البته آبادان را نیز در بر گرفت. از سوی دیگر نسبت به لایروبی نیز اقدامات موثری صورت نگرفت که باعث می شود رفت و آمد کشتی ها با مشکل رو به رو شود و مهمترین ظرفیت آبادان به عنوان بندری تجاری، کمرنگ شود. اما زارعی در جریان بازدید میدانی به این چالش پی برد و موضوع لایروبی بندر آبادان را یکی از مهمترین چالش های پیشرو دانست و گفت: از آنجا که موضوع اقتصاد منطقه است؛ با هم افزایی سازمان منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، فرمانداری و اداره بندرآبادان می توان بخش عمده مسائل را با تصمیمات درون منطقه ای حل کرد.

سیاست گذاری برای توسعه

در شرایطی که مقام معظم رهبری سال جاری را با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کرده اند، لازم است نگاه ویژه ای به تولید و طرح های توسعه داشته باشیم. آیت الله خامنه ای بر جهش تولید کرده اند که نشان می دهد باید تمامی مسوولان به صورت ویژه کار و تلاش کنند، زیرا قرار نیست رشد اتفاق بیفتد، بلکه هدف گذاری برای جهش است. منطقه آزاد اروند نیز با درک درست از این سیات گذاری، به نوعی سیاستگذاری کرده که تمامی دستگاه ها با منطقه آزاد اروند همسو شوند و به صورت متحد برای جهش تولید گام بردارند. به همین دلیل مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به کارکرد های بندر آبادان می بایست بحث های توسعه ایی و مطالعاتی را در برنامه داشته باشیم که بتوانیم ظرفیت های موجود را افزایش دهیم.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

6767097_804
5041537
همچنین بخوانید
آخرین اخبار