کد خبر: ۴۱۳۵۹۱
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
0
فضای نوآوری در صنعت بیمه پس از تکمیل زیرساخت‌ها توسط جامعه بیمه گران فن آور به سمت عملیاتی شدن پیش خواهد رفت.

طراحی و عرضه محصولات فناورانه بیمه‌ای زمینه ساز رشد صنعت بیمه را فراهم می‌آورد

به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، دکتر علی استادهاشمی که در پیش رویداد ایران اینشورتک ۲۰۲۴ و در جمع مدیران ارشد مجموعه‌های فناور صنعت بیمه سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: ماموریت اصلی نهاد ناظر صنعت بیمه در عرصه فناوری، تسهیل گری و بسترسازی برای توسعه و سرعت بخشی به فرایند‌های نوآورانه است.

رئیس کل بیمه مرکزی، تنظیم و تدوین آئین نامه اینشورتک و سندباکس‌ها را عملیاتی متهورانه و کاربردی توصیف کرد و اظهار داشت: چالش‌های حرکت صنعت بیمه از فضای سنتی به محیط دیجیتال، اجتناب ناپذیر است و به همین خاطر باید با اتخاذ راهبرد‌های متناسب، بیمه گران را به ابزار الکترونیکی و رفتار دیجیتالی تجهیز کنیم.

دکتر استادهاشمی از اراده بیمه مرکزی برای تسریع در تکمیل زیرساخت‌های فناورانه خبر داد و افزود: اکوسیستم صنعت بیمه متولی اصلی اینشورتک و سندباکس‌های بیمه گری است و نهادناظر به هیچ عنوان قصد ورود به بخش عملیاتی ندارد و آمادگی خود را برای حمایت کامل از بخش خصوصی اعلام می‌کند.

رئیس شورای عالی بیمه بر اهمیت فعالیت گسترده شرکت‌های تک رشته‌ای و تک محصولی، تاکید کرد و گفت: شرکت‌های چابک، تخصصی و تکنولوژی محور بیمه باید تمامی ظرفیت‌های ورود محصولات و خدمات نوآورانه را فراهم کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی از حاکمیت داده بر جامعه اقتصادی کشور به عنوان یک اصل اساسی نام برد و تصریح کرد: ارائه محصولات پربازده و سودآور به بازار‌های هدف، زمینه‌های گذار صنعت بیمه از مرز‌های سنتی به مدرنیته را تسریع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش نهادناظر صنعت بیمه در شتاب دهندگی و حمایت از اینشورتک‌ها خلاصه می‌شود و به هیچ عنوان به حوزه کسب و کار ورود نخواهد کرد.

دکتر استادهاشمی با ابراز امیدواری در خصوص آینده اینشورتک و سندباکس و لایه‌های فناورانه صنعت بیمه از اهمیت کاهش تخلفات و تقلبات به تبع گسترش فناوری‌های نوین سخن گفت.

گفتنی است در این نشست از طرح «فراخوان دریافت طرح ها، ایده‌ها و نیاز‌های فناورانه صنعت بیمه» توسط رئیس کل بیمه مرکزی، رونمایی شد.

شایان ذکر است اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران حوزه فناوری نهادناظر و صاحبان کسب و کار‌های دیجیتالی در صنعت بیمه نیز در این نشست به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

همچنین در پایان این نشست احکام صادره از سوی رئیس کل بیمه مرکزی به اعضای کمیسیون راهبری توسعه نوآوری در صنعت بیمه اعطا شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: