کد خبر: ۴۱۳۱۰۸
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
0
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رکورد صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده کشور بعد از انقلاب اسلامی در سال گذشته شکسته شد.

رکورد صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده شکسته شد

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نشست خبری نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی با مشارکت بسیج مستضعفین با بیان اینکه بیش از ۲۳ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده کشور ساکن هستند که شامل یک سوم جمعیت شهری می‌شود گفت: از ابتدای دولت سیزدهم نگاه ما به بازآفرینی شهری مردمی سازی بود به طوری که همه چیز از آن مردم است و نوسازی توسط سازندگان و گروه‌های جهادی و مردمی انجام می‌شود.

وی افزود: فرآیند نوسازی در شهر‌ها از امروز با مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی و با مشارکت بسیج مستضعفین کلید می‌خورد. هرجا که مردم حضور پیدا می‌کنند ما شاهد توفیقات مردمی هستیم و در حوزه باز آفرینی شهری و بافت‌های فرسوده نیاز به مردمی سازی داریم.

او گفت: بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار که باید نوسازی شود که جان مردم و ساکنان این خانه‌ها در خطر است و باید شهر‌ها به گونه‌ای ساخته شود که مردمان آن‌ها احساس امنیت کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اظهار کرد: در این ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای فرسوده ۱۰ میلیون نفر ساکن هستند و بافت‌های تاریخی ۴ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی است که شامل ۶ هزار محله و بیش از ۳۰۰ هزار کوچه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مشکل اصلی در بافت‌های فرسوده به دلیل عدم توان مالی است که باعث شده ساکنان این واحد‌ها نتوانند اقدام به نوسازی واحد‌های خود کنند. چالش نوسازی بافت‌های اصلی‌ترین مشکل دولت بوده و قرار شده است با بسته‌های تشویقی که در نظر گرفته شده به سازندگان و پیمانکاران این واحد‌ها نوسازی شوند.

او گفت: ۲۳۴ شهر بسته تشویقی شهرسازانه خود را نوشته و اجرا می‌کنند و ۵۴۶ شهر بسته‌های تشویقی را اجرا می‌کنند. در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده شکسته شد که بخش عمده‌ای از آن‌ها ناشی صدور پروانه‌های ساختمانی بوده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مشکل اصلی ۲میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار که در کشور وجود دارد ناشی از فرهنگ سازی است که باید ساکنان این واحد‌ها توجیه شوند که از طریق یک حلقه میانی بین سازندگان و مالکان این واحد‌ها نوسازی شوند.

او بیان کرد: در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده می‌کنند که در گام اول با ۴۲۸ حلقه میانی اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: