مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد:
کد خبر: ۴۱۳۰۹۴
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۲
0
شرکت ذوب آهن اصفهان علاقه‌مند است مواد اولیه خود را چه در حوزه مواد کربن‌دار و چه در حوزه مواد آهن‌دار از تولید کنندگان داخلی تامین کند.

حمایت ذوب آهن از صنعت داخلی

مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان طی یک نشست خبری گفت: در حال حاضر در حوزه تامین سنگ‌آهن چالشی وجود ندارد اما در حوزه زغال سنگ باید توجه داشت که سالانه به حدود 2 میلیون و 650 هزار تن زغال‌سنگ در کشور نیاز است که از این میزان، یک میلیون و 850 هزار تومان به شرکت ذوب آهن تعلق دارد؛ این در حالی است که کل تولید زغال‌سنگ از معادن کشور به یک میلیون و 550 هزار تن در سال می‌رسد. به همین دلیل شرکت ذوب آهن اصفهان همواره به دنبال حمایت از تولید داخل و کاهش نیاز به واردات زغال‌سنگ بوده است.

 

وی ادامه داد: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان هم‌سو با شعار سال، افزایش تولید به سه میلیون تن محصول را در دستور کار قرار داده و  عمده تمرکز خود را بر تولید محصولات ارزش‌افزا مانند ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن قرار داده است. از این رو درصدد هستیم تا به حوزه صنعت ساختمان ورود کنیم؛ چراکه استفاده از تیرآهن‌های تولید مجموعه ما باعث افزایش مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله، بهبود سرعت احداث و کاهش بهای تمام‌ شده می‌شود.

حمایت ذوب آهن از صنعت داخلی

کوهی عنوان کرد: نکته بعدی در زمینه خودکفایی در حوزه زغال‌سنگ، موضوع افزایش تولید است و ما آمادگی این را داریم تا در صورت افزایش تولید، گزینه‌هایی مانند افزایش قیمت را در نظر بگیریم.

 

وی بیان کرد: شرکت ذوب‌ آهن اصفهان چندین طرح توسعه را نیز در دستور کار قرار داده است. پروژه پلنت اکسیژن با 99 درصد پیشرفت در آستانه بهره‌برداری قرار داشته و پروژه «LF3» نیز در مرحله تست قرار دارد که امید می‌رود تا هفته دولت آماده بهره‌برداری شود. پروژه «LF1» نیز دیگر پروژه شرکت ذوب آهن محسوب می‌شود که زمینه افزایش بهره‌وری تولید را در این شرکت ایجاد می‌کند و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن عنوان داشت: پروژه تصفیه‌خانه مرکزی نیز که توسط مپنا در حال انجام است، در 6 ماهه دوم سال جاری عملیاتی خواهد شد. خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان نیز از دیگر پروژه‌های استراتژیکی به شمار می‌آید که شرکت ذوب‌آهن در آن سرمایه‌گذاری کرده است.

 

بیشتر بخوانید: درخشش ذوب آهن اصفهان در صادرات و ارزآوری (+ فیلم)

 

کوهی درباره افزایش سرمایه ذهب آهن نیز گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در سال 1402 و در راستای اصلاح ساختار مالی، موفق به انجام افزایش سرمایه 823 درصدی از محل تحدید ارزیابی دارایی‌ها، از 7 هزار میلیارد تومان به 70 هزار میلیارد تومان شد.

 

 

وی ادامه داد: این افزایش سرمایه که در روزهای پایانی سال گذشته صورت پذیرفت، باعث شد که شرکت ذوب آهن اصفهان از ذیل ماده 141 خارج شود و بتواند عملیات بانکی خود را در شرایط استاندارد انجام دهد. این اقدام همچنین نتایج خوبی را برای بازار سرمایه به همراه داشت؛ به نحوی که آخرین معاملات سال قبل و اولین معاملات سال جاری به شکل مثبت انجام شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: