با افزایش نرخ دیه در سال جدید، تعرفه بیمه شخص ثالث هم تغییراتی کرده است. سقف تعهدات این خدمات هم نسبت به سال گذشته بالاتر می‌رود. نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳، ۳۵.۵ درصد افزایش داشته است. امسال هم تعهدات و پوشش‌ها تفاوت‌هایی داشته که برای خرید و تمدید بیمه‌نامه‌ شخص ثالث باید از آن‌ها باخبر باشید. در ادامه، درباره تغییرات، انتخاب و خرید بهترین بیمه شخص ثالث با شرایط جدید برایتان می‌گوییم.

پوشش‌های جدید شخص ثالث چیست؟

در سال جدید، بنا به بخش‌نامه‌های سازمان بیمه مرکزی، پوشش‌ بیمه شخص ثالث به‌شرح زیر است:

·  سقف خسارت جانی برابر با ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

·  سقف پوشش خسارت راننده معادل با ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

·  حداقل پوشش مالی معادل با ۴۰ میلیون تومان و حداکثر آن هم برابر با ۸۰۰ میلیون است.

بالارفتن سقف تعهدات بیمه شخص ثالث با افزایش خدمات و در عین حال، بالارفتن حق بیمه همراه خواهد بود. تغییراتی که سالانه ایجاد می‌شود، در همراهی با تورم و تغییر تعرفه کلی خدمات مختلف شکل می‌گیرد.

 از همین روی، به شمشیری دولبه می‌ماند که هم سود به همراه دارد و هم زیان. در هرحال، تغییرات پوشش‌ها و سقف تعهدات در هر سال لازم و ضروری است. در غیر این صورت، استفاده از خدمات بیمه بی‌معنا و نامتناسب با شرایط می‌شود.

بهترین طرح‌های بیمه شخص ثالث برای ماشین چیست؟

بیمه شخص ثالث اجباری است و همه رانندگان باید آن را خریداری کنند. پس برای تهیه یا تمدید بیمه خود به نکاتی در خرید توجه کنید. با در نظرگرفتن موارد زیر، امکان خرید بهترین طرح بیمه شخص ثالث برایتان فراهم می‌شود. از جمله نکات مهم در این فرایند به‌ موارد زیر دقت کنید:

·  توانگری شرکت بیمه؛ اگر بیمه‌گر سطح یک و دوی توانگری را داشته باشد، یعنی وضعیت مالی خوبی برای تحقق تعهداتش نسبت به مشتریان دارد.

·  تعداد مراکز پرداخت خسارت؛ هرچقدر که شمار مراکز پرداخت خسارت بیمه‌گر بیشتر باشد، مجموعه قوی‌تر و معتبرتری خواهد بود و اعتماد به آن ساده‌تر می‌شود.

·  امکان پرداخت خسارت سیار؛ این ویژگی یعنی پرداخت هزینه خسارت در محل. چنین شاخصه‌ای هم در انتخاب شرکت بیمه برای خرید بیمه شخص ثالث اهمیت زیادی دارد.

·  تنوع پوشش؛ در زمان انتخاب بیمه‌گر به خدمات و پوشش‌های آن دقت کنید و ببینید که کدام موارد از میان صدمات جانی و بدنی، خسارت مالی، هزینه‌های قانونی و موارد دیگر را تحت پوشش خود دارد.

·  مدت قرارداد متنوع؛ بنا به شرایط، رانندگان مختلف خواهان خرید بیمه در بازه‌های زمانی متنوع هستند. به‌دنبال شرکت‌هایی باشید که بازه و مدت‌زمان عقد قرارداد متنوعی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند.

تهیه بیمه شخص ثالث از بهترین شرکت‌ها

برای خرید و تهیه بیمه شخص ثالث باید به‌سراغ بهترین شرکت‌ها بروید. منظور از بهترین‌ها در حوزه بیمه چیست؟ یعنی شرکت‌هایی که توانگری مالی مطلوبی دارند و در تقسیم‌بندی‌ها در این زمینه، جایگاه بالایی به خود اختصاص می‌دهند.

 از شرکت‌هایی که توانگری بالایی دارند و می‌توانند به تعهدات خود برای مشتریان پای‌بند بمانند، باید به شرکت بیمه ایران اشاره کنیم. این شرکت با برخورداری از شعب پرتعداد، سطح مالی مطلوب و شرایط ‌خوشایندی مانند تخفیف‌دهی به مشتریان توانسته در صدر فهرست شرکت‌های معتبر قرار بگیرد.

با مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه می‌توانید از میان آن‌ها، دست به انتخاب بهترین‌ها بزنید. علاوه بر شرکت ایران، شرکت بیمه آسیا هم گزینه دیگری است که رضایت‌مندی مطلوبی برای مشتریان پرشمار خود خلق کرده و توانسته نظرشان را جلب کند.

خرید بیمه شخص ثالث از ازکی با تخفیف

یکی از بهترین روش‌ها برای تهیه بیمه شخص ثالث در سال جدید، استفاده از سامانه ازکی است. این پلتفرم مکانی اینترنتی برای رساندن مشتریان به شرکت‌های بیمه مختلف است. برای دریافت خدمات بیمه شخص ثالث و عقد قرارداد با بیمه‌گران هم می‌توانید روی آن حساب کنید. در ازکی، به بخش خرید بیمه شخص ثالث بروید و با مشاهده تعرفه و شرایط شرکت‌های گوناگون، اقدام به خرید کنید.

 در این سامانه، فرصت بهره‌مندی از تخفیفاتی جذاب برای خرید بیمه هم وجود دارد. با تخفیف‌های گوناگون، هزینه‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شوند و تجربه خرید هم دلنشین‌تر خواهد بود. راحتی و سرعت تهیه بیمه شخص ثالث از ازکی، آن را به یکی از بهترین روش‌ها برای بهره‌مندی از سرویس‌های بیمه بدل می‌کند. آسوده و سریع خرید کنید و با خیال راحت برانید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: