کد خبر: ۴۱۳۰۶۵
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
0

سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای می‌تواند یک دوراندیشی و آینده‌نگری ارزشمند باشد؛ البته به شرط آن‌که پیش از هرگونه اقدامی ابتدا درباره آن به خوبی تحقیق کنید. سالیان سال است که سرمایه‌گذاران دارایی‌های مختلفی را برای نگهداری انتخاب می‌کنند؛ تا زمانی که ارزش آن‌ها بیشتر و بیشتر شود و سود قابل‌توجهی را در اختیار آن‌ها قرار دهد. علاوه‌بر دارایی‌های معمول، پیشرفت تکنولوژی سبب ظهور دارایی‌های خاصی نیز شده که یکی از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، کریپتوکارنسی است. در این مقاله مروری مختصر بر نحوه خرید ارز دیجیتال و جزئیات آن خواهیم داشت.

چرا ارزهای دیجیتال این قدر محبوب شده‌اند؟

اواخر سال ۲۰۰۸ بود که فرد ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو خبر از ظهور نوع خاصی از ارز به نام کریپتوکارنسی داد. اگرچه در ابتدای کار کسی این ارزها را جدی نمی‌گرفت؛ اما به مرور زمان برخی از ارزها توانستند پله‌های ترقی را طی کرده و تحولات عظیمی را در این حوزه رقم بزنند. جالب است بدانید بیت کوین به‌عنوان نخستین ارز دیجیتال، تا چند سال ارزش بسیار کمی داشت و در همان ابتدای عرضه به‌صورت رایگان به فروش می‌رسید. در اوایل سال ۲۰۱۰ برای خرید یک پیتزا باید چیزی حدود ۲۰۰۰ بیت کوین می‌پرداختند؛ آن هم اگر کسی حاضر می‌شد پیتزا را با این تعداد BTC به شما بفروشد. حال با گذشت سال‌ها می‌بینید که این رمزارز به یکی از ارزشمندترین دارایی‌ها در سراسر دنیا تبدیل شده است.

در حقیقت همین موضوع است که سرمایه‌گذاران را به تمرکز بر ارزهای دیجیتال جلب می‌کند. خرید ارز دیجیتال می‌تواند سوددهی مطلوبی داشته باشد. این ارزها ذاتا دچار نوسانات قیمتی گسترده می‌شوند. این موضوع اگرچه به‌عنوان یکی از معایب کریپتوکارنسی‌ها برشمرده می‌شود، اما می‌تواند سوددهی فوق‌العاده‌ای نیز به‌همراه داشته باشد. از سوی دیگر، خرید و فروش ارز دیجیتال در بازارهای یکپارچه جهانی انجام می‌شود و محدودیت زمانی و مکانی در این خصوص، وجود ندارد. شما می‌توانید هر زمان که بخواهید، رمزارزهایتان را مبادله کنید. همان‌طور که می‌دانید این ارزها هیچ شکل فیزیکی ندارند و کاملا مجازی هستند. مجموعه این ویژگی‌ها سبب محبوبیت هرچه بیشتر رمزارزها شده است. شما تا چه اندازه به سرمایه‌گذاری بر ارزهای دیجیتال تمایل دارید؟

مهم‌ترین نکات درباره خرید ارز دیجیتال

هر کسی که قصد ورود به حوزه کریپتوکارنسی را داشته باشد، باید چند نکته اساسی و ضروری را بداند. این نکات کمک می‌کنند که کم‌ترین ضرر را در بازارهای مالی ببینید.

  • نخستین نکته این است که هیچ‌کس بدون داشتن دانش و اطلاعات لازم نمی‌تواند در هیچ حوزه‌ای موفق شود. مادامی که اطلاعات کافی درباره حیطه مدنظرتان نداشته باشید، نمی‌توانید به موفقیت دست پیدا کنید. خصوصا بازار کریپتو به فراوانی مورد هجمه مخالفان قرار می‌گیرد؛ چرا که می‌گویند کاملا وابسته به شانس است و ممکن است ضرر سهمگینی را متحمل شوید. این در حالی است که با داشتن دانش و مهارت، می‌توان ریسک را مدیریت کرده و ضرر را به حداقل رساند.

  • مورد بعدی که باید بدانید این است که هیچ‌گاه نباید با سرمایه ضروری زندگی‌تان معامله کنید. اگر زندگی‌تان وابسته به سرمایه‌ای است که در دست دارید، نباید آن را وارد کار كنید، بلکه باید سرمایه مازاد و پس‌اندازتان را برای خرید ارز دیجیتال صرف کنید‌.

  • برای خرید و فروش ارز دیجیتال باید به منابع و مراجع معتبر مراجعه کنید. گاهی اوقات کلاهبرداری‌های عظیمی در همین حوزه اتفاق می‌افتند.

  • دائما باید اطلاعات خود را در خصوص بازار کریپتو به‌روزرسانی کنید. در این حوزه مطالب مختلف همه روزه آپدیت می‌شوند و بدون داشتن اطلاعات به‌روز، هیچ تریدر یا سرمایه‌گذاری قادر به کسب سود نخواهد بود.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال را خریداری کرد؟

اگر‌ در حال یادگیری و کسب اطلاعات درباره کریپتوکارنسی‌ها هستید و قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، خوب است درباره این فرایند هم اطلاعاتی داشته باشید. خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شود. صرافی ارز دیجیتال در حقیقت یک صرافی غیرحضوری است که به‌صورت مجازی اداره می‌شود. این صرافی‌ها در حقیقت یک سایت یا اپلیکیشن هستند که برخی به‌صورت متمرکز و برخی دیگر به‌صورت غیرمتمرکز اداره می‌شوند.

صرافی‌های متمرکز را عده خاصی از مدیران، اداره می‌کنند. این در حالی است که صرافی‌های غیرمتمرکز توسط جمعی از توسعه‌دهندگان در سراسر دنیا اداره می‌شوند. بسته‌به ترجیحات و سلایق خود می‌توانید یکی از صرافی‌ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب صرافی برای شروع کار باید یک حساب کاربری در صرافی ایجاد کنید. صرافی‌های خارجی اغلب نیاز به احراز هویت دارند؛ به‌همین خاطر است که امکان فعالیت ایرانیان در این صرافی‌ها وجود ندارد. پس از تشکیل یک حساب کاربری، می‌توانید خرید ارز دیجیتال را از صرافی انجام دهید یا با فروش ارز دیجیتال، دلار یا سایر ارزها را دریافت کنید‌. در صرافی‌های متمرکز تبادل میان خریدار و فروشنده با صرافی صورت می‌گیرد. این درحالی است که در صرافی‌های غیرمتمرکز، تریدرها می‌توانند با افرادی دیگر از سراسر دنیا دارایی‌های خود را مبادله کنند.

بهترین مراجع برای خرید ارزهای دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال متعددی در سراسر دنیا وجود دارند که هر یک از آن‌ها مشتریان خاص خود را هم دارند. در چند سال اخیر به سبب تحریم‌هایی که از سوی صرافی‌های خارجی به ایران اعمال شده، امکان فعالیت افراد مقیم ایران در اغلب این صرافی‌ها وجود ندارد. از این‌رو بسیاری از افراد، صرافی‌های ایرانی را برای خرید ارز دیجیتال انتخاب می‌کنند. چنانچه به اطلاعات به‌روز در حوزه رمزارز نیاز دارید، حتما سری به سایت کرپیتونگار بزنید. این وب‌سایت جدیدترین اخبار روز دنیا را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهترین صرافی‌ها را برای آغاز معاملات به شما معرفی می‌کند. این مرجع می‌تواند یکی از بهترین مراجع برای کسب آگاهی در حوزه کریپتو باشد.

نتیجه‌گیری

درنهایت نکته‌ای که هیچ‌گاه نباید از آن غافل شوید، این است که تمام مسئولیت معاملات شما برعهده خودتان است. هیچ‌گاه نمی‌توانید شخص خاص یا سایت مشخصی را مسئول ضرر و زیان یا حتی سود خود بدانید. تمام مطالب منتشر شده بر بستر اینترنت، برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به دوستداران حوزه کریپتو هستند و نباید با استناد کامل بر آن‌ها، معامله کنید. دنیای کریپتو نیز مانند هر حوزه دیگری می‌تواند با ضرر یا سود همراه باشد، مهم این است که با افزایش مهارت، سوددهی را به حداکثر رسانده و از ضرر جلوگیری کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: