Search

کوثر بدنبال تسخیر تمامی ظرفیت های بیمه

معاون برنامهریزی و نواوری شرکت بیمه کوثر از رشد فروش ۵۴ درصدی در 1401 نسبت به ۱۴۰۰ و رسیدن به ۸۳ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش پول نیوز ، کوثر بدنبال تسخیر تمامی ظرفیت های بیمه

ماهیت شرکت بیمه بر پایه دریافت حق بیمه استوار است، بدین معنا که شرکت بیمه از مشتری حق بیمه دریافت می کند تا زمان بروز حادثه، پاسخگوی هزینه های احتمالی باشد. واقعیت این است که میزان حق بیمه دریافتی با پرداخت خسارت تناسب ندارد و در برخی بیمه ها همچون بیمه شخص ثالث پرداخت خسارت بسیار بیشتر از حق بیمه دریافتی است و از سوی دیگر رشته های دیگر بیمه ای شرایطی عکس دارند و پرداخت خسارت کمتر از حق بیمه دریافتی است که جمیع حق بیمه های دریافتی، بیلان شرکت بیمه را نشان می دهد.

تلاش برای رونق بیمه

با توجه به اینکه شرکت های بیمه باید بیلان مثبت داشته باشند، لازم است فروش بیمه های با ریسک کمتر در دستور کار قرار گیرد. از سوی دیگر درآمد ناشی از فروش بیمه های با ریسک کمتر به اندازه ای ماندگاری دارد که شرکت بیمه بتواند با آن نقدینگی سرمایه گذاری مناسبی انجام دهد. بنابر این بازاریابانی توانمند و نمایندگی های فروش کارآمد در تحقق فروش حق بیمه نقش برجسته ای ایفا می کنند.

عملکرد فراتر از برنامه بیمه کوثر

یکی از شرکت های بیمه که فعالیت های چشمگیری داشته، بیمه کوثر است. این شرکت بیمه همه ساله رشد روزافزونی را تجربه می کند و روز های امیدوار کننده بیشتری را رقم می زند. بررسی عملکرد بیمه کوثر در سال گذشته نشان می دهد که بیمه کوثر با حق بیمه تولیدی و ترکیبی مناسب و فراتر از برنامه عملکرد سال گذشته را به پایان رساند.

رشد ۵۴ درصدی

برای آنکه عملکرد مثبت بیمه کوثر قابل اثبات باشد، لازم است با توسل به اعداد و ارقام اظهار نظر شود. آمار و ارقام مالی بیمه کوثر حکایت از آن دارد که میزان فروش شرکت در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۸۳ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال رسید. ثبت عملکردی فوق العاده در سال گذشته از شرکت، سرآغاز تحقق برنامه های نوآورانه در سال ۱۴۰۲ برای بیمه کوثر به شمار می آید.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی بیمه کوثر در کورس درآمد سرمایه گذاری ها

فروش ترکیبی

مسعود طاهری وسیه سری معاون برنامه ریزی و نواوری شرکت بیمه کوثر در توضیح درآمد حق بیمه ۱۴۰۱ گفت: این تولید حق بیمه با ترکیب فروش ۸۶.۵ درصدی در رشته های غیرزندگی و ۱۳.۵ درصدی در رشته زندگی محقق شده و فروش رشته عمر و سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است.

ورود در عرصه های متفاوت

بازاریابی شرکت های بیمه به بخش های معمولی همچون بیمه خودرو در بدنه و شخص ثالث، حوادث، آتش سوزی، زندگی و مواردی از این دست مختص می شود، اما بیمه کوثر در بخش هایی فراتر گام برداشته که جلب توجه است. مسعود طاهری وسیه سری افزوده که رشته های کشتی، هواپیما، مهندسی و درمان بیشترین رشد فروش نسبت به سال ۱۴۰۰ را به همراه داشتند. بیمه در این زمینه ها آن هم در شرایط تحریم نشان می دهد که بیمه کوثر تا چه اندازه موثر عمل کرده و در غیبت بیمه های خارجی، تا چه اندازه توانسته جای خالی بیمه های خارجی را حفظ و تحریم ها را بی اثر کند.

پرداخت خسارت بی وقفه

آنچه عملکرد شرکت های بیمه را با انتقاد اذهان عمومی رو به رو می کند، تاخیر و پرداخت نکردن به موقع خسارت است که بیمه کوثر در بین مشتریان به خوش حسابی شهرت دارد. برای اثبات این ادعا کافی است به اظهارات معاون برنامه ریزی و نواوری شرکت بیمه کوثر استناد کنیم. وی با اعلام اینکه میزان خسارت پرداختی بیمه کوثر در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۹ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال بوده گفت: در این مدت ترکیب خسارت ۸۸.۵ درصدی رشته های غیرزندگی و ۱۱.۵ درصدی در رشته زندگی به ثبت رسیده است.

رشد و توسعه نیازمند تعامل و همکاری

عملکرد موثر، رکورد زنی و توسعه نیازمند تعامل و همکاری همه بخشهاست که بیمه کوثر نمونه بارزی از این تعریف است به نوعی که مسعود طاهری وسیه سری با تاکید بر اینکه عملکرد درخشان بیمه کوثر در سال ۱۴۰۱ در سایه تلاش بی دریغ کارکنان و شبکه فروش شرکت و بهره گیری از الگو ها و فرآیند های نوین صورت گرفته است، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ هم برای بهبود و رشد چشمگیر این عملکرد، برنامه ریزی مناسبی دیده شده است.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

سازمان صنایع
15063

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار