
به گزارش پول نیوز ، تأمین نیاز شهرداریها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینهها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی انگیزهای اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود.
با توجه به پیگیریهای فراوان مدیران ارشد شهرداری تهران و کلانشهرها و از سویی افزایش سرمایه توسط سهامداران تا سقف ۲۰۰۰ میلیارد ریال، در تاریخ ۸۸/۱۱/۱۹ مجوز ثبت بانک شهر توسط بانک مرکزی با هماهنگی و تائید شورای عالی پول و اعتبار کشور صادر و در تاریخ ۸۸/۱۲/۱۷ افتتاح گردید. پس از گذشت دو سال از تاسیس، سهامداران به منظور تامین نقدینگی لازم، اقدام به افزایش سرمایه بانک تا سقف ۴۰۰۰ میلیارد ریال نمودند.
در ادامه نیز سرمایه این بانک در سال ۸۹ به رقم چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این رقم تا سال ۹۲ تداوم داشت. سپس در تیرماه سال ۹۳ رقم سرمایه بانک شهر به عدد هفت هزار و نهصد میلیارد ریال افزایش پیدا کردو در دی ماه سال ۱۳۹۴ به رقم پانزده هزار و پانصدو هفتاد و سه میلیارد ریال رسید.
اکنون بانک شهر با دلسپاری به گوهر جاودان راستی و درستی به پشتوانه همیاری و همکاری شهروندان، هموطنان و سپردهگذاران و با شعار نوآوری در خدمت، نمادی روشن از آبادانی و مهرورزی و گواه داد و ستدی برازنده و سازگار با معیارهای جهانی است.
همچنین میزان سهام شناور بانک بالغ بر سی درصد میباشد و عده کثیری از کارکنان واحدهای تابعه شهرداری تهران و کارکنان شهرداریهای کلانشهرها و اشخاص عادی، ترکیب سهام داران معزز بانک شهر را تشکیل میدهند.
بانک شهر با فعالیتهای متنوع مالی، پولی، سرمایهگذاری در بخشهای مختلف در صنعت بانکداری ایران بوده که در تلاش است در بازار داخلی (سطح کشور) و بینالمللی حضوری فعال داشته و خدماتی متمایز ارائه دهد. داشتن خدمات متنوع، متمایز و نوآور از ویژگیهای این بانک خواهد بود که با ارائه مدلهای کسب و کار بانک، اشخاص حقیقی و حقوقی را در داخل و خارج از کشور پوشش خواهد داد تا مشتریمداری در انواع بانکداریها محقق شود و موجبات چابکی و انعطافپذیری برای تعالی سازمانی و انجام فعالیتهای حرفهای را فراهم کند.
ما اعتمادآفرینی، خلقاندیشی، صداقت و رازداری و امانتداری را از وظایف اصلی خود میپنداریم و به داشتن کارکنان فرهیخته، خلاق، صادق و متخصص افتخار میکنیم.
مشتریان را شریک خود و منافع ایشان را منافع خویش میپنداریم و بر این اساس با همکاری و همافزایی با مدیریت شهری و سازمانهای وابسته به آنها ظرفیتهای توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی مشترک را پیگیری میکنیم.
سرآمدی در ارائه خدمات و سرعتدهی در هر لحظه و مکان با بهرهگیری از فنآوریاطلاعات و همچنین کاهش هزینههای سازمانی را که منافع ذینفعان ما را تامین و سودآوری پایدار را تضمین میکند، از اهداف بنیادی بانک میدانیم.
ارتقاء و توانایی سازمان، مدیران، کارکنان در جهت کسب جایگاه برتر در بانکهای خصوصی هدف دیگری است که بانک برای تحقق آن در تلاش میباشد.
ارزشهای این بانک تعهد به مبانی بانکداری اسلامی، توجه به عزت و کرامت انسانی و شایستهسالاری، مشتریمداری و تقویت چرخه عمر مشتری و سازمان، امانتداری، رازداری، صداقت، وفاداری و جلب اعتماد، حمایت از پروژههای عمرانی و زیرساختی در جهت رفاه حال شهروندان، حمایت از کارآفرینان و تقویت بنگاههای دانشبنیان در جهت توسعه ملی و رشد اقتصادی، سودآوری و حداکثرسازی منافع ذینفعان با کسب شایستگیمحوری نسبت به رقبا، تامین امنیت، رفاه، سلامت و توانمندی کارکنان به عنوان سرمایههای اصلی بانک، تقویت روحیه مشارکتی و کار تیمی در سازمان، تعالی سازمانی و نظم در انجام امور در سطح استانداردهای بانکی، خلاقیت، یادگیرندگی، نوآوری و روزآمدی سازمانی، برقراری تعامل سازنده و همافزا و پایدار بین سودآوری و رشد اقتصادی ملی و چابکی و انعطافپذیری در رقابتپذیری و توانایی حرفهای است.
در راستای رسالت و وظایف سازمانی و به منظور ارائه خدمات بانکی با کیفیت مطلوب، تعهد به قوانین و مقررات و بهبود مستمر فرآیندها، چشم انداز، مأموریت، ارزشهای محوری و رئوس خط مشی خود را به شرح ذیل اعلام میدارد: