به گزارش پول نیوز ،
وی ادامه داد: این موضوع صرفا مشمول بندر شهیدرجایی نمی شود و سعی ما بر این است که در همه مبادی ورودی و خروجی کریدور ها سهم جابجایی باز از طریق ریل افزایش پیدا کند و در شرایطی که کشور با تحریم های اقتصادی روبرو است بتوانیم از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این رابطه که آیا توسعه ریلی سایر بنادر کشور نیز در دستور کار قرار دارد؟ گفت: اراده جدی در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد و افزایش سهم جابجایی بار از بنادر در دستور کار قرار گرفته است و به همین دلیل در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی ادراه کل لجستیک راه اندازی شده که در آن موضوعات مربوط به لجستیک بار به صورت تخصصی بررسی می شود و موضوع حمل و نقل ترکیبی نیز به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
رسولی در خصوص اینکه چه برنامه ای برای توسعه ریلی بنادر تعریف شده است؟ گفت: توسعه ریلی به منظور افزایش جابجایی بار از طریق ریل صرفا مختص به یک بندر نیست و این برنامه برای همه بنادر کشور مدنظر قرارگرفته است.