Search

در نشست تخصصی راهکارهای ارایه خدمات بررسی شد

رفع مشکلات بیمه گزاران با “یاری رس” بیمه البرز

به گزارش پول نیوز ، بیماری خبر نمی کند و هر لحظه امکان بروز یک نوع بیماری سلامت مردم را تهدید می کند. این در حالی است که هزینه های درمان سنگین است و بیش از 90 در صد مردم از عهده پرداخت هزینه های درمان بر نمی آیند که برای تامین هزین های درمان ناچار به گرفتن وام، قرض از بستگان، فروش اموال و دارایی های یا تحمل درد بیماری تا رسیدن به روزهای آخر زندگی می شوند.

البته افراد بسیاری هستند که با درایت، هوشمندی، آینده نگری و قدرت پیش بینی، اقدام به خرید بیمه می کنند. بیمه هایی که هنگام بروز بیماری، هزینه های درمان از ویزیت پزشک تا آزمایشگاه، رادیولوژی، بستری، عمل های جراحی و دیگر موارد را پرداخت می کنند و مانع زمین خوردن خریداران بیمه می شوند.

اگرچه بیمه همواره کارساز، مفید و موثر است، اما ناآگاهی مردم از نحوه ارایه مدارک و دریافت خسارت، باعث دلسردی و بی اعتمادی مردم به بیمه می شود. البته این مهم نیز راهکار دارد و لازم است با اطلاع رسانی دقیق و بموقع، سطح آگاهی مردم را بالا برد و تعامل بین شرکت بیمه و مشتریان را افزایش داد.

باور غلط مردم بر این است که شرکتهای بیمه سعی می کنند به اشکال گوناگون از پرداخت خسارت خودداری کنند و فقط هنگام دریافت حق بیمه به تکریم مشتری می پردازند، در حالی که این طور نیست و بسیاری از شرکتهای بیمه با تمام توان سعی می کنند مشتریان را به سوی آسانترین و سریعت ترین روش دریافت خسارت راهنمایی کنند.

بی شک بیمه البرز تلاش کرده در این زمینه اعتماد آفرینی و برقرار تعامل با مشتری را در دستور کار قرار دهد که در این رابطه پلتفرم «یاری رس» را تعریف کرده است. اما بیمه البرز نگران این است که مبادا مشتریان و البته کارکنان شرکت نسبت به راهنمایی مشتریان برای پرداخت خسارت تسلط لازم را نداشته باشند، به همین دلیل بیمه البرز در قالب نشستی تخصصی، به تشریح پلتفرم یاری رس پرداخت و به صورت گسترده به اطلاع رسانی در مورد آن پرداخت، رویکردی که از آن به عنوان گام جدید بیمه البرز در ارتقای خدمات بیمه ای یاد می شود.

نشست تخصصی معرفی و آموزش پلتفرم «یاری رس» با حضور مدیریت پروژه ها، بیمه گزاران خاص بیمه البرز، نمایندگان شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مناطق نفت خیز جنوب و شرکت گاز استان خوزستان در اهواز برگزار شد.

در این نشست تخصصی در قالب ارائه آموزش های فنی پلتفرم یاری رس، فرایندهای رسیدگی به خسارت، شفاف سازی سازوکارهای عملیاتی و پاسخگویی به پرسش ها، دسترسی مدیریتی برای رصد روند خدمت رسانی بیمه شدگان نیز معرفی شد.

همچنین بخوانید  موفقیت بیمه البرز با تکیه بر اعتماد مردم و طرح شوکا

نکته مهم در این نشست، برقرار گفتمان دو طرفه بود تا چنانچه نقطه ابهامی در مورد یاری رس وجود دارد، در قالب پرسش و پاسخ رفع ابهام شود. با این رویکرد، پرسش ها و دغدغه های نمایندگان حاضر مطرح و بخش قابل توجهی از موارد، از سوی مدیریت پروژه ها و بیمه گزاران خاص، در همان جلسه پاسخگویی و رفع شد.

علاوه بر این سوالات و نکاتی در این نشست مطرح شد که نیازمند بررسی و ارایه راهکار بود که بدین منظور سایر موضوعات برای پیگیری های تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

یکی از محورهای مهم این نشست، تبیین سازوکارهای دقیق و شفاف سازی زمان بندی و نحوه پرداخت خسارت بیمه شدگان بود که برای نخستین بار، دسترسی مدیریتی ویژه ای معرفی شد که امکان رصد کامل روند خدمت رسانی و وضعیت بیمه شدگان را برای مدیران فراهم می سازد.

این رویداد با هدف یکپارچه سازی فرآیندها، تسریع در ارائه خدمات، افزایش شفافیت اطلاعاتی و ارتقای سطح رضایتمندی بیمه شدگان در مجموعه های بزرگ وزارت نفت برگزار شد و مورد استقبال نمایندگان شرکت های حاضر قرار گرفت.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

H5_6835-1024x683
تامین اجتماعی
آخرین اخبار