Search

رکورد شکنی در فروش بیمه نامه نشان می دهد

اقبال عمومی به بیمه پاسارگاد

به گزارش پول نیوز ، برای آنکه یک بنگاه اقتصادی به پیشرفت های چشمگیری دست یابد، لازم است هدفگذاری داشته باشد، برای رسیدن به آن هدف، برنامه ریزی منطقی و اصولی کند، وسایل لازم از سرمایه تا نیروی انسانی کارآمد و زیرساختها را تامین کند و در نهایت به سوی آنها برود تا به درآمدزایی و سودآوری برسد.

هنگامی که از بنگاه اقتصادی سخن به میان می آید، تولید و فروش محصول در جایگاه اصلی قرار می گیرد. ابتدا باید محصولی تولید شود که مورد اقبال و نیاز جامعه باشد و در وهله دوم بتوان این محصول را فروخت. در شرایطی که انحصار برای یک مجموعه همچون خودروسازی ها فراهم شود، تولیدکننده ناز می کند و هر چالشی درست می کند و مصرف کننده باید ناز بکشد، زیرا بازار عرصه و تقاضا تعادل ندارد. اما در شرایطی که عرضه کننده بسیار زیاد باشد و هر کدام بدنبال کیفیت و کمیت باشند، تولید و فروش بسیار حساس می شود.

این مقدمه بیانگر وضعیت صنعت بیمه است. اکنون 30 شرکت بیمه در کشور فعال هستند که هر کدام در فروش انواع بیمه نامه ها ورود کرده و بهترین شرایط را برای جذب مشتری ایجاد کرده اند تا بتوانند گوی سبقت را از دیگر رقبا بربایند، در نتیجه هر شرکت بیمه ای که فروش بیشتری داشته باشد، یعنی در کیفیت محصول، شناخت مشتری، بازاریابی و فروش بهتر عمل کرده است.

برای آنکه عملکرد شرکتهای بیمه بخوبی بررسی شود، باید به آمار و ارقامی که منتشر می شود، استناد کرد. عملکرد شرکتهای بیمه به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می گیرد که یا از سوی بیمه مرکزی به صورت ماهیانه تشریح می شود یا در کدال منتشر می شود یا در مجامع به صورت گزارش به هیات مدیره ارایه می شود که در هر صورت قابل استناد است.

یکی از بیمه های مطرح که توانسته جایگاه خود را در بین شرکتهای بیمه تثبیت کند، شرکت بیمه پاسارگاد است. این شرکت که با نماد “بپاس” در بازار سرمایه حضور دارد، عملکرد درخشانی از خود برجای گذشته و مورد توجه بورس بازار قرار دارد. از آنجا که شرکتهای بورسی به صورت مستمر و حتی روزانه زیر نظر سهامداران خرد در بازار سرمایه قرار دارند، به هر بهانه ای گزارش عملکرد می دهند که علاوه بر گزارش ماهیانه، گزارش فصلی، نیم سال و سالیانه را ارایه می دهند. گزارش فصل تابستان ۱۴۰۴ بیمه پاسارگاد حکایت از تراز مثبت ۱۲۰ درصدی دارد. بیمه پاسارگاد بر بیمه‌های زندگی و البته سیاست خردفروشی تاکید دارد، رویکردی که توانسته موفقیت چشمگیری را رقم بزند و جایگاه خوبی در بازار سرمایه از آن خود کند.

اگر سخن از رشد به میان می آوریم، باید مقایسه منطقی صورت پذیرد و این موقعیت با زمان مشابه سال قبل مورد بررسی قرار گیرد. بیمه پاسارگاد در سال گذشته بیش از ۱۹۷ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال بیمه نامه فروخته که رقم جالب توجهی است و در همان سال رکوردشکنی کرده، اما اعتقادی به توقف نداشته و همواره بر دستیابی به رکوردهای جدید اصرار و تاکید دارد، به همین دلیل دستیابی به رکوردهای جدید را در دستور کار قرار داده و عدد ۲۸۰ هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال برای 1404 در دستور کار قرار داده است. این برنامه ریزی رشد ۴۲ درصدی را هدف گرفته و چنانچه این پیش بینی محقق شود، می توان به واقع بینی با اتکا به توان مدیریت، کارکنان و شبکه فروش بیمه پاسارگاد ایمان آورد.

همچنین بخوانید  جهش بیمه پاسارگاد با تکیه بر بیمه‌های زندگی

البته نمی توان تنوع محصول را در بیمه پاسارگاد نادیده گرفت و طرح‌های نوینی همچون بیمه تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی و بیمه جامع مجتمع‌های مسکونی به اندازه ای هوشمندانه تعریف و راه اندازی شده که توانسته در بازار بی رغبتی مردم به خرید بیمه، گزینه ای جذاب برای مشتریان باشد.

اکنون که 6 ماه از سال 1404 به پایان رسیده، زمان مناسبی است تا عملکرد نیمه نخست سال جاری مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. فروش بیمه پاسارگاد در این مدت به ۱۱۲ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال رسیده که از رشد ۲۷ درصدی حکایت دارد. اما هزینه ها جدی ترین عامل علیه درآمدها هستند که در شرکتهای بیمه، خسارت پردازی بیشترین میزان هزینه را به خود اختصاص می دهد. اگرچه بیمه پاسارگاد با پرداخت ۵۱ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال خسارت، بخش قابل توجهی از درآمد خود را از دست داده، اما اعتبار خود را نزد مشتریان بیشتر کرده، زیرا در شرایط سخت مشکلات، در کنار مشتریان بوده و با جبران خسارت، ارزش بیمه را به آنها اثبات کرده است.

از سوی دیگر بیمه پاسارگاد با این میزان فروش نشان داده از تیم خبره ای در عرصه فروش برخوردار است و چنانچه همین روال را ادامه دهد، در 6 ماهه دوم سال نه تنها موفق می شود هدفگذاری تا پایان سال 1404 را محقق کند، بلکه انتظار می رود به رکورد شکنی جدید دست یابد و بار دیگر خرسندی سهامداران را رقم بزند.

تقسیم بندی ترکیب فروش بیمه پاسارگاد نشان می دهد که با تشخیص درست، بر بیمه زندگی تمرکز دارد و حق بیمه تولیدی در شهریور ماه با جهش ۷۲ درصدی به ۲۰ هزار و ۳۵۵ میلیارد ریال رسیده که سهم بیمه‌های زندگی ۴۷ درصد بوده است. اما بیمه های شخص ثالث و حوادث سرنشین ۲۰ درصد، درمان ۹ درصد، بدنه خودرو ۴ درصد و سایر رشته‌های بیمه‌ای ۲۰ درصد سهم داشته که نشان می دهد بیمه پاسارگاد سهم خود را از دیگر رشته ها دریافت کرده است.

نکته بسیار مهمی که در عملکرد بیمه پاسارگاد دیده می شود، توجه به درمان است. در شرایطی که شرکتهای بیمه سعی می کنند از زیر بار درمان شانه خالی کنند، بیمه پاسارگاد در این عرصه ورود کرده و در حالی بیش از ۱۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال خسارت در شهریور پرداخت کرده که ۲۹ درصد از آن مربوط به رشته درمان بوده است. شاید چنین به نظر برسد که این میزان خسارت پردازی، باید زنگ خطر را برای مدیریت بصدا درآورد و فروش بیمه نامه در بخش درمان محدود شود، اما واقعیت این است که یکی از گزینه های صدر نشینی بیمه پاسارگاد به واسطه همراهی با مردم در هر شرایط حتی درمان بوده است.

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

طالبیان
پتروشیمی مارون1
آخرین اخبار