در اجرای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عملی می شود

دریافت 5 خدمت بانکی به شرط ثبت نشانی در سامانه املاک

پنج خدمت کلیدی بانکی تنها به مشتریانی ارائه می‌شود که نشانی محل سکونت خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت و تأیید کرده باشند.

به گزارش پول نیوز ، در اجرای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از تاریخ 31 مرداد ۱۴۰۴، ارائه خدمات افتتاح حساب جدید، صدور دسته‌چک، اعطای انواع تسهیلات بانکی، قبول تعهدات و ارائه ابزارهای پرداخت (کارت بانکی و کارت اعتباری) و ابزارهای پذیرش، صرفاً پس از استعلام و تطابق اطلاعات نشانی مشتریان با سامانه ملی املاک و اسکان انجام خواهد شد. تصمیمی که بانک مرکزی آن را گامی مهم برای شفافیت مالی و مقابله با حساب‌های بانکی با نشانی صوری می‌داند.

بانک مرکزی در این بخشنامه تأکید کرده است که بانک‌ها موظف‌اند قبل از ارائه این خدمات، نشانی اقامتگاه اصلی مشتریان را از سامانه ملی املاک و اسکان استعلام کنند و تنها در صورت تطابق اطلاعات، خدمت مورد نظر را ارائه دهند. همچنین تمامی بانک‌ها ملزم به اطلاع‌رسانی و تشویق مشتریان برای ثبت یا اصلاح اطلاعات نشانی در این سامانه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: بانک مرکزی: 250 میلیون حساب سپرده بانکی حذف خواهند شد

متقاضیان در اسرع وقت با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir، نسبت به ثبت یا به‌روزرسانی اطلاعات محل سکونت خود اقدام کنند تا ارائه خدمات بانکی بدون وقفه ادامه یابد.​

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

WhatsApp Image 2025-08-11 at 16.21
WhatsApp Image 2025-08-11 at 19.33
آخرین اخبار