"بانکداری ویدیویی" و"هاب اعتباری" رتبه برترین را بدست آوردند

 بانک ملت در اوج نوآوری و فناوری

به گزارش پول نیوز ، جهان با سرعت خیره کننده ای در حال پیشرفت است. روزی نیست که دستاوردی جدید، مرزها را پشت سر نگذارد و انسان را وارد کانال جدید و البته تاثیرگذاری نکند. نکته مهم اینجاست که آنچه تا دیروز به عنوان تنها راهکار تلقی می شد، یک باره به پایین ترین درجه کارآمدی سقوط می کند و بناچار جای خودش را به دستاوردهای جدید می دهد.

در این بین مدیرانی موفق هستند که ابتدا به فناوری و تحولات روز اعتقاد داشته باشند و مهمتر اینکه به سوی این تحولات گام بردارند. مدیران سنت گرا در این بازار تحولات، برای همیشه فراموش می شوند و کسب و کار خود را به مدیرانی واگذار می کنند که بدنبال تحول هستند. تحول گرایی در مورد مدیران دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. زیرا مدیران سنت گرا پس از گذشت مدتی، از سوی سهامداران و هیات مدیره برکنار می شوند تا فردی معتقد به علم و فناوری روز جایگزین شود.

هر نقل و انتقال وابسته به بانک

بانکها در عرصه اقتصاد بسیاری می درخشند. هر گونه نقل و انتقال پولی یا مالی تنها از طریق بانکها صورت می گیرد که همین امر باعث می شود مردم بیش از همیشه به نظام بانکی وابسته باشند. تحولات روز باعث شده مردم از فضای فیزیکی به سوی فضای مجازی بروند و سعی می کنند به جای حضور در فروشگاهها، دفاتر و بانکها، هر گونه اقدام خود را در فضای مجازی انجام دهند. مردم در فضای مجازی دنبال کالای مورد نیاز خود می گردند، بهترین و ارزانترین را انتخاب می کنند، پول آن را در فضای مجازی می پردازند و کالای مورد نظر را درب خانه تحویل می گیرند. بنابر این بانک در نقطه اصلی قرار دارد و چنانچه خریدار نتواند پول کالا را بپردازد، خرید منتفی می شود.

اعتقاد بانک ملت به علم روز

یکی از بانکهایی که اعتقاد جامع و کاملی نسبت به فعالیت های بروز دارد، بانک ملت است. بانک ملت به صورت مستمر ابزارها و نرم افزارهای بروزی را طراحی می کند که نه تنها دسترسی کاربران به فضای مجازی را آسانتر می کند، بلکه به عنوان الگویی کارآمد مطرح می شود و پس از اثبات تاثیرگذاری، به عنوان دستاورد برتر معرفی می شود.

توجه جشنواره دکتر نوربخش

“بانکداری ویدیویی” و”سکوی هاب اعتباری” دو محصول جدید بانک ملت است که عملکرد بسیار موثری داشته که مورد توجه کارشناسان و صاحب نظران قرار گرفته به نوعی که جشنواره دکتر نوربخش نسبت به این دو محصول واکنش نشان داده و داوران این جشنواره، این دو محصول را به عنوان محصولات برگزیده نظام بانکی معرفی کردند.در آیین معرفی برترین های جشنواره دکتر نوربخش، با حضور مقامات بانکی و مدیران ارشد صنعت پرداخت کشور، لوح سپاس و تندیس در محور محصولات فناورانه ویژه مشتریان بابت محصول”بانکداری ویدئویی” و همچنین لوح سپاس و تندیس در محور سامانه های درون بانکی بابت محصول”پلتفرم هاب اعتباری” به بانک ملت اهدا شد. سیدکاظم چاوشی نایب رییس هیات مدیره و هادی سپانلو معاون مدیرعامل بانک ملت، لوح ها و تندیس های اهدا شده به این بانک را دریافت کردند.

همچنین بخوانید  مدیریت بحران ها با "طرح بهان" بانک ملت

بانکداری ویدیویی

برای آنکه بدانیم چرا این دو محصول توانسته نظر کارشناسان را جلب کند، باید بدانیم چه عملکرد دارند. بانک ملت در راستای تکمیل مجموعه محصولات فناورانه این بانک و کاهش مراجعه غیر ضروری مشتریان به شعبه برای دریافت خدمات بانکی، محصولی با استفاده از قابلیت‌های بانکداری ویدیویی، طراحی و ارائه کرده که از مهمترین مزایای این بانکداری؛ حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه با وجود حذف مراجعه حضوری، امکان پاسخ به درخواست‌ها و ارائه مشاوره اختصاصی به مشتریان و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی با احراز هویت غیرحضوری (e-KYC)است. تمرکز اولیه بانکداری ویدیویی بانک ملت، ارائه خدمات انتقال وجه و افتتاح حساب از طریق این درگاه است. این خدمت در گام نخست به مشتریان بانک ملت ارایه شده و در آینده قابلیت عرضه به تمامی مشتریان را دارد.

هاب اعتباری

محصول دیگر بانک ملت که مورد توجه داوران جشنواره دکتر نوربخش قرار گرفت «پلتفرم هاب اعتباری» بود. در این رابطه  مدیر شعب بانک ملت گفت: «شرکت‌های اینترنتی مدل‌های سنتی کسب‌وکار را در هر حوزه و صنعتی متحول کرده‌اند و صنعت بانکی نیز از اين قاعده مستثنی نیست. کریس اسکینر نیز در ارائه خود اعلام کرد که فین‌تک‌ها تا ۲۰ سال آینده بانک‌ها را خواهند بلعید.» محمدامیر هوشنگی افزود: «پتلفرم هاب اعتباری بانک ملت در ابتدا یک MVP بود که مرداد ۱۴۰۱ شروع به کار کرد و تنها دو سرویس را ارائه می‌داد. واریز تسهیلات با ۶ ساعت تاخیر انجام می‌شد و در انجام فرایند آن نیاز به نیروی انسانی بود. نسخه توسعه یافته هاب اعتباری نیز مهر ۱۴۰۲ عرضه شد، در نسخه جدید واریز تسهیلات بلافاصله پس از امضای قرارداد انجام می‌شود و اعطای تسهیلات به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد.»

40 سرویس در یک هاب

مدیر شعب بانک ملت با اشاره به این که در هاب اعتباری بانک ملت ۴۰ سرویس گنجانده شده گفت: «این هاب به صورت ۲۴ ساعته و ۳۶۵ روز سال کار می‌کند، بنابراین مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روزهای تعطیل از آن استفاده کنند. وی با تاکید بر اینکه از دیگر مزایای پلتفرم هاب اعتباری غیرحضوری بودن، مقیاس‌پذیر بودن و انعطاف‌پذیر بودن است گفت: هاب اعتباری بانک ملت براساس معماری و متدلوژی جدید بنا شده و فراگیری مالی نیز دارد.»

80 هزار ساعت صرفه جویی

پتلفرم هاب اعتباری مزیت های بسیاری دارد که توانسته انقلاب بزرگی در عرصه پولی و مالی رقم بزند که هوشنگی در این رابطه گفت: هاب اعتباری از مهرماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرده و تاکنون ۱۶۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۸ همت به مشتریان ارائه کرده است. وی با اشاره به اینکه متوسط زمان برای ارائه یک مورد تسهیلات خرد مصرفی در شعبه ۶۰ دقیقه است گفت: با استفاده از هاب اعتباری ۸۰ هزار ساعت صرفه‌جویی زمانی شده که در آینده مدیریت وثیقه نیز به این پلتفرم اضافه خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

8e2b0b99-d88d-49cf-be35-a570a21410afلیلل
نصیری- چادر ملو.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار