به گزارش برنا : از ابتداي بهره برداري متروي تهران در اسفند سال 1377 تاكنون يك ميليون و 536 هزار و 877 اعزام قطار در شبكه مترو انجام شده كه در طي اين 9 سال و نيم هيچ سانحه مسافري منجر به فوت نداشته ايم و متوسط تأخير حركت قطارهاي مترو حدود 6 ثانيه بوده است.
اطلاعيه شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه مي افزايد: از ابتداي بهره برداري متروي تهران 7 سال و 7 ماه طول كشيد تا به ركورد يك ميليارد مسافر رسيديم و در ظرف مدت 2 سال و 3 ماه به ركورد 2 ميليارد مسافر رسيده ايم. فقط در سال گذشته 427 ميليون سفر با مترو انجام شده است كه خود نشانگر استقبال روز افزون مردم از اين سامانه مدرن حمل و نقل عمومي است و پيش بيني مي شود كه تا پايان سال جاري نيم ميليارد سفر با متروي تهران انجام شود.
اين اطلاعيه ادامه مي دهد: در حال حاضر با داشتن 6/91 كيلومتر مسير (در چهار خط) و 53 ايستگاه، در حال خدمت رساني به شهروندان محترم تهراني هستيم. سرفاصله زماني حركت قطارها در ساعات شلوغ در خطوط يك و دو، 5/3 دقيقه است كه با ورود قطارهاي جديد به تدريج به سرفاصله زماني 2 دقيقه خواهيم رسيد هم اكنون روزانه در متروي تهران بيش از يك ميليون و 600 هزار سفر انجام مي پذيرد كه با افزايش قطارهاي جديد قادر به جابجايي 3 ميليون مسافر در خطوط و ايستگاه هاي موجود خواهيم بود.
حداقل يك ميليارد و 264 ميليون ليتر صرفه جويي در مصرف سوخت، جلوگيري از 618 ميليون ساعت اتلاف وقت شهروندان و كاهش چهار ميليون تن انواع آلاينده هاي هوا از ابتداي بهره برداري متروي تهران تا تاريخ 12/9/87 فقط بخشي از اثرات اقتصادي جابجايي 2 ميليارد سفر با مترو طي مدت 5/9 سال گذشته بوده است.
بر اساس اين اطلاعيه، بهره برداري متروي تهران با بهره گيري از همه توان اجرايي خود و 84 دستگاه قطار، مأموريت و وظيفه بهره برداري، تعمير و نگهداري تمام تجهيزات ثابت و متحرك، نگهداري تمام فضاها و ابنيه فني و ايستگاه هاي متروي تهران و حومه، خدمت رساني دقيق، ايمن و سريع به مسافران و جلب رضايت مندي آن ها از بدو ورود به ايستگاه هاي مترو تا خروج از ايستگاه هاي مترو را برعهده دارد، كه رضايت بيش از 90 درصد مسافران از خدمات ارائه شده توسط مترو افتخار كاركنان مترو است.