به گزارش پول نیوز ، اگر این واقعیت را بپذیریم که افراد، باورها، ایده ها و توانمندی های متفاوتی دارند، این واقعیت را نیز باید بپذیریم که تغییر در مدیریت می تواند به تحولات بزرگی منجر شود. بی شک انتظاراتی که از یک مجموعه انتظار می رود، با توجه به ظرفیت های آن مجموعه است که در برخی موارد رسیدن به انتظارات، رضایت مسوولان بالادستی را تامین می کند، اما هنگامی که انتظار جهش یا بهره گیری بیشتر از ظرفیت ها مطرح باشد، باید تغییرات مدیریتی اتفاق بیفتد. بنابر این، تحول یک اصل انکار ناپذیر و تاثیرگذار در هر مجموعه است.
یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی، بانکها هستند که در بین بانکها نیز، نمونه های متفاوتی وجود دارد که بانک توسعه تعاون یکی از آنهاست، با این تفاوت که بانک توسعه تعاون از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است. در شرایطی که ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی بر کاهش تصدی گری دولت تاکید دارد و بخش تعاونی به عنوان یکی از سه رکن مطرح در قانون اساسی، باید 25 درصد سهم اقتصاد را به خود اختصاص دهد، در حالی که به 5 درصد هم نمی رسد.
اما تعاونی به پشتوانه مالی نیاز دارد که بانک توسعه تعاون در این زمینه سابقه درخشانی دارد. بانک توسعه تعاون همواره باعث امید تعاونی ها بوده و از این بخش بزرگ اقتصادی دستگیری کرده است. بنابر این توقعات بالا از بانک توسعه تعاون، واقعیتی انکار ناپذیر است که باید استمرار داشته باشد.
بتازگی مدیرعامل بانک توسعه تعاون تغییر کرد و امیرهوشنگ عصارزاده سکان مدیریت بانک حامی بخش تعاون کشور را بدست گرفت. وی اهداف خود را با حضور در جمع مدیران بانک تشریح کرد و با تاکید بر اینکه میتوانیم شاهد دورانی تازه از کار، تلاش، پیشرفت و تحول در بانک باشیم گفت: یکی از نشانههای تحول و بلوغ در بانک توسعه تعاون، تامین تمام ارکان مدیریتی و اداره امور از نیروهای درون بانک است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون به تشریح پیش نیازهای نتیجه دادن عزم تغییر و تحول مثبت پرداخت و گفت: در گام اول باید تحلیل و شناخت دقیقی از وضعیت موجود، فارغ از تعارفات، نگاههای فرمایشی و اسمی، بهصورت شفاف و واقعبینانه داشته باشیم.
وی از وجود نقاط قوت برای تغییر و تحول در بانک خبر داد و گفت: نقاط ضعفی هم داریم که اگر از آنها غافل شویم، موجب آسیب به بانک می شود.
امیرهوشنگ عصارزاده از ۴۴۸ شعبه و نیروی انسانی توانمند به عنوان نقاط قوت یابد کرد و گفت: شعب و نیروی انسانی بهصورت مشروط میتوانند مبنا و ابزار جهش بانک قرار گیرند که البته مشتریان نیز جزو سرمایههای بانک محسوب میشوند.
وی با تاکید بر اینکه نقش نیروی انسانی در موفقیتها و کاستیها، بهوضوح قابل مشاهده است گفت: اگر قرار است بانکی برای توسعه کشور باشیم، باید خودمان از سطح قابلقبولی از توسعهیافتگی و کارآمدی برخوردار باشیم.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه با ذهنهای کوچک، کار توسعهای بزرگ در شأن ایران امکانپذیر نیست گفت: برای خلق اثری بزرگ باید بزرگ فکر کرد.
وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی بانک یک فرصت و ظرفیت محسوب میشود گفت: نیروی انسانی بانک توسعه تعاون باید در اوج امید، انگیزه و بهرهوری باشد و انگیزه در محیطی ایجاد میشود که آرامش، ثبات، اخلاق، انصاف و عدالت نمایان باشد.
عصارزاده از پرداختهای مالی بهعنوان یکی از ابزارهای انگیزشی یاد کرد و گفت: شایستهسالاری و رعایت آن در تمام سطوح مدیریتی بهعنوان نقطه کانونی در دوره جدید مدیریت باید رعایت شود. مبنا و معیار انتصابها باید سلامت، تلاش، کوشش، مسئولیتپذیری و کار صادقانه باشد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون با یادآوری اینکه شعب زیانده از سال ۹۲ بهعنوان موضوعی قابلتأمل مطرح بود گفت: برخی آمارها حکایت از آن دارد که ۶۵ درصدشعب بانک زیانده هستند و این امر پذیرفتنی نیست.
وی بر نقش و برآیند فعالیت شعب در سودسازی یا زیانسازی بانک بهصورت مستقل تاکید کرد و گفت: با ارائه برنامه اصولی میتوان ۹۰ درصد شعب بانک را به سوددهی رساند.
عصارزاده بر چابکسازی و سرعتبخشی به فرایندها و سیاستها و طراحی و معرفی محصولات جذاب به عنوان اولویتهای عملیاتی همکاران ستاد تاکید کرد و گفت: در صورتی که مشتری از خدمت و محصولی که ارائه کردهایم راضی نباشد و تجربه خوبی پیدا نکند، نمیتوانیم آن را موفقیت برای خود بدانیم.
وی شفافیت را بخشی از کیفیت خدمات دانست و گفت: باید در فضایی شفاف و زمانبندیشده اعتماد مشتریان را جلب کنیم.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون «شایستهسالاری و حاکمیت اخلاق»، «صداقت و شفافیت با کارکنان و با مشتریان» و «عملگرایی» را اصول راهبردی مدیریتی در دوره جدید توصیف کرد و گفت: مدیران موفق بهصورت میدانی در سازمان عمل می کنند، درون و بیرون سازمان را رصد کرده و تحلیل درستی از واقعیتها دارند.