آموزش فروش با تارگت؛ نکات و استراتژی‌های بومی برای موفقیت

آموزش فروش با تارگت

به گزارش پول نیوز ، اگه فروشگاه پوشاک داری، حتما می‌دونی که این روزا تنها داشتن اجناس خوب و قیمت مناسب کافی نیست. مشتری وفادار، یعنی برگ برنده! حالا سوال اینه که چطور می‌تونیم مشتریامونو نگه داریم و کاری کنیم هی برگردن سراغمون؟ اینجاست که باشگاه مشتریان می‌تونه ناجی فروش ما بشه. مخصوصا اگه با یه ابزار حرفه‌ای مثل تارگت کار کنیم. تو این مقاله قراره ریز به ریز بهت بگم چطور با تارگت، فروش پوشاکتو بترکونی!

آموزش فروش با تارگت؛ نکات و استراتژی‌های بومی برای موفقیت

چرا باشگاه مشتریان مهمه؟

باشگاه مشتریان یعنی چی؟ یعنی یه سیستم ساده ولی هوشمند برای این‌که مشتریاتو بهتر بشناسی، باهاشون تعامل کنی، تشویقشون کنی بیشتر خرید کنن و بهت وفادار بمونن.

برای یه فروشگاه پوشاک، داشتن باشگاه مشتریان یعنی:

  • شناخت سلیقه مشتری
  • اطلاع‌رسانی سریع درباره تخفیف‌ها
  • دادن پاداش برای خریدهای بیشتر
  • بالا بردن احتمال برگشت مشتری
  • خب حالا با این مقدمه، بریم سراغ تارگت!

تارگت چیه و چه کمکی می‌کنه؟

تارگت یه ابزار جمع‌وجور ولی فوق‌العاده حرفه‌ایه برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان. با این دستگاه و اپلیکیشنش می‌تونی هم تراکنش‌ها رو کنترل کنی، هم تخفیف بدی، هم مشتریاتو تحلیل کنی و هم مستقیم باهاشون در ارتباط باشی. تازه همه اینا بدون این‌که کارت جداگونه‌ای بخوای بدی به مشتری!

چطور با تارگت باشگاه مشتریان راه بندازیم؟ (سه گام ساده)

اینکه چطوری با تارگت باشگاه مشتریانت رو راه بندازی مثل اینه که بپرسی چطوری باید آب بخورم! تا این اندازه ساده اس! فقط کافیه 3 گام اساسی این مسیر رو طی کنی.

گام اول: دستگاه رو بگیر، ثبت‌نام کن، طرح‌تو بچین!

اول از همه دستگاه تارگت رو می‌گیری، توش ثبت‌نام می‌کنی و از بین طرح‌های آماده‌ش مثل تخفیف تولد، پاداش خرید بیشتر یا تخفیف خرید بعدی یکی رو انتخاب می‌کنی. همین!

گام دوم: مشتری شماره می‌ده، کارت بانکش می‌شه عضویتش!

مشتری خریدشو انجام می‌ده، شماره موبایلشو وارد می‌کنه و از این لحظه دیگه کارت بانکی‌ش خودبه‌خود عضوش تو باشگاه می‌شه. دفعه بعد هم دیگه نیازی به وارد کردن شماره نیست.

گام سوم: تارگت خودش دست‌به‌کار می‌شه!

تارگت خودش به مشتری پیام می‌ده که مثلا «تبریک! ۱۰٪ تخفیف خرید بعدی رو گرفتی!» یا «تا آخر هفته وقت داری از تخفیف تولدت استفاده کنی!» و مشتری هم ترغیب می‌شه دوباره بیاد سراغت.

حالا بیایم یه نگاهی بندازیم به امکانات تارگت که مستقیم روی فروش تأثیر می‌ذاره:

۱. طرح پاداش برای خرید بیشتر

بیایم یه هدف برای مشتری تعیین کنیم. مثلا بهش بگیم اگه تو یه ماه، سه بار خرید کنه یا یه سقف مبلغ خاص رو رد کنه، یه تخفیف خوشمزه تو خرید بعدی می‌گیره. همه چیز هم خودکار انجام می‌شه، یعنی نیازی به حساب‌وکتاب دستی نیست.

نتیجه: مشتری به خرید بیشتر ترغیب می‌شه چون تهش براش منفعت داره.

۲. تخفیف روی خرید بعدی

یکی از خوشحال‌کننده‌ترین چیزا برای مشتری، تخفیف بدون دردسره. شما با هر خرید، یه درصدی تخفیف واسه خرید بعدی بهش می‌دی. تازه اگه براش مهلت بذاری، تارگت با یه پیامک شیرین یادش می‌ندازه که «فرصتت داره تموم می‌شه، بجنب!»

نتیجه: خرید دوم، سوم و بیشتر شکل می‌گیره.

آموزش فروش با تارگت

۳. تخفیف تولد

تبریک تولد که همه جا هست، ولی تخفیف تولدی با پیامک خودکار خیلی حرفه‌ای‌تره! تارگت تو روز تولد مشتری، براش پیام می‌فرسته و تخفیف رو هم اعلام می‌کنه.

نتیجه: مشتری حس خاص بودن می‌گیره و احتمال زیاد هم میاد خرید می‌کنه.

باشگاه مشتریان فقط تخفیف نیست؛ اطلاعات یعنی قدرت!

۴. پروفایل اختصاصی مشتریان

با تارگت، برای هر مشتری یه پروفایل می‌سازی. داخلش چی هست؟

  • شماره تماس
  • تاریخ تولد
  • مجموع خریدها
  • زمان آخرین خرید
  • علاقه‌مندی‌ها

با این دیتاها می‌تونی دقیق‌تر پیام بفرستی، پیشنهاد بدی و کمپین بچینی.

۵. ارسال پیامک گروهی

فرض کن یه مدل شلوار جدید آوردی یا آخر هفته یه فروش ویژه داری. به‌جای این‌که استوری بذاری و دعا کنی همه ببینن، مستقیم با پیامک به همه مشتریات خبر بده.

نتیجه: آگاهی سریع‌تر، فروش بیشتر.

۶. مشاهده آمار و تراکنش‌ها

توی اپلیکیشن تارگت می‌تونی ببینی که امروز چقدر فروش داشتی، چند تا مشتری جدید داشتی و حتی چند درصد نسبت به هفته پیش رشد داشتی. این یعنی آموزش فروش واقعی با عدد و نمودار!

نتیجه: برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای آینده.

مثال واقعی از یه فروشگاه پوشاک موفق با تارگت

یه فروشگاه پوشاک زنونه توی شیراز به اسم «نورا استایل» چند ماه پیش باشگاه مشتریانش رو با تارگت راه انداخت. قبلش فروشش معمولی بود و مشتریا بعد از یه‌بار خرید، دیگه خیلی کم برمی‌گشتن. ولی وقتی شروع کرد به دادن پاداش برای خرید بیشتر و تخفیف تولدی با تارگت، اوضاع عوض شد!

مشتریا با همون کارت بانکی عضو باشگاه شدن، بعدشم تارگت با پیامک، یادآوری تخفیف‌ها و هدیه‌ها رو براشون فرستاد. الان فروشگاه «نورا استایل» تو کمتر از سه ماه تعداد خریدهای تکراریش ۴۰٪ بیشتر شده و مشتری وفاداراش خیلی بیشتر از قبل برگشتن خرید کنن.

تارگت، فروشنده پنهون فروشگاه توئه!

تو شلوغی بازار پوشاک، کسی برنده‌ست که مشتریاشو خوب بشناسه، باشون ارتباط صمیمی داشته باشه و پاداش وفاداری بده. با باشگاه مشتریان تارگت، شما یه سیستم هوشمند داری که هم به مشتری احترام می‌ذاری، هم فروش خودتو می‌کشی بالا.

باشگاه مشتریان، دیگه یه گزینه نیست؛ یه الزام حرفه‌ایه.

نکات و استراتژی‌های فروش با تارگت

۴ نکته کلیدی برای موفقیت با تارگت

برای موفقیت با تارگت 4 نکته کلیدی وجود داره که باید رعایت کنی. این 4 نکته کلیدی رو اینجا بهت میگیم:

۱. طرح‌های تخفیفی رو با شناخت مشتریات انتخاب کن:

همه‌ی مشتری‌ها شبیه هم نیستن؛ بعضیا دنبال تخفیف فوری‌ان، بعضیا پاداش بلندمدت رو ترجیح می‌دن. اگه بدونی مشتریات بیشتر کی و چی می‌خرن، راحت‌تر می‌تونی طرح‌های تخفیفی‌ای مثل “تخفیف خرید بعدی” یا “پاداش خرید بیشتر” رو تنظیم کنی. با تارگت می‌تونی الگوی خرید مشتریا رو ببینی و دقیقاً چیزی رو پیشنهاد بدی که جذبشون می‌کنه.

۲. پیامک‌ها رو شخصی‌سازی کن؛ مشتری باید حس کنه براش ارزش قائلی:

فرق داره وقتی یه پیام بی‌روح بفرستی با وقتی که توی پیام اسم مشتری باشه و دقیقاً بدونی آخرین خریدش چی بوده. وقتی مشتری حس کنه داری مستقیم با خودش حرف می‌زنی، نه یه متن کپی‌شده، احتمال برگشتنش خیلی بیشتر می‌شه. با تارگت می‌تونی پیامک‌هات رو برای هر مشتری جداگانه و هدفمند بفرستی.

۳. تولدها و مناسبت‌ها رو جدی بگیر، همین جزئیات کوچیک باعث وفاداری می‌شن:

همه دوست دارن روز تولدشون به یادشون باشن، چه برسه به اینکه از یه فروشگاه موردعلاقه‌شون پیام تبریک و تخفیف هدیه بگیرن! با تارگت فقط کافیه تاریخ تولد رو ثبت کنی، بقیه کار رو خودش انجام می‌ده. این کار کوچیک می‌تونه مشتری رو به یه خریدار دائمی تبدیل کنه.

۴. گزارش‌ها و آمارها رو بررسی کن و همیشه آماده تغییر باش:

دنیای فروش همیشه در حال تغییره. یه طرح شاید ماه اول خوب جواب بده، ولی بعدش افت کنه. با تارگت می‌تونی لحظه‌به‌لحظه تراکنش‌ها، فروش‌ها و نرخ بازگشت مشتریا رو بررسی کنی. وقتی آمار دستت باشه، می‌تونی سریع تصمیم بگیری که چی رو ادامه بدی و چی رو عوض کنی. موفقیت یعنی دائم در حال به‌روزرسانی بودن!

جمع بندی

با استفاده از تارگت، می‌تونید یک باشگاه مشتریان حرفه‌ای راه بندازید که فروش پوشاک شما رو به طور قابل توجهی افزایش می‌ده. این ابزار به شما کمک می‌کنه تا مشتری‌ها رو بهتر بشناسید، ارتباط مستمری باهاشون داشته باشید و با ارائه تخفیف‌های مناسب، آن‌ها رو به خرید بیشتر تشویق کنید. امکاناتی مثل پاداش برای خرید بیشتر، تخفیف‌های تولدی و پیگیری تراکنش‌ها، همه به شما این امکان رو می‌ده که فروشگاه‌تون رو به طور هوشمند مدیریت کنید و مشتریان وفاداری بسازید که دائماً به شما مراجعه کنن. نتیجه؟ فروش بیشتر و کسب‌وکار موفق‌تر!

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

شناسایی اولویت های زندگی
BowwnpaFPr2WrAYHvPSvuWn7lYZuQLsw474F24Wb
آخرین اخبار