به گزارش پول نیوز ، با توجه به گسترش محدوده های کاری و زندگی، حمل و نقل به جدیترین چالش تبدیل شده است. برای مدیریت حمل و نقل از تمامی محصولات زیرزمینی، روی زمینی، هوایی و دریایی استفاده می شود، با این وصف همچنان انسان بدنبال دستیابی سرعت برای رسیدن سریعتر به مقصد است.
اگرچه هواپیما، قطار و مترو نقش اساسی در حمل و نقل ایفا می کند، اما هیچکدام جای حمل و نقل جاده ای و شهری با خودرو را نمی گیرد. خودرو به اندازه ای در زندگی بشر نقش آفرین شده که نه تنها به یک نیاز، بلکه به یک تفنن تبدیل شده است.
اگر قرار است انسان محور حمل و نقل باشد و خودرو نقش اساسی در این حمل و نقل ایفا کند، باید خودرو از کیفیت، سرعت و قیمت مناسب برخوردار باشد. به همین دلیل شاهد بهبود کیفیت روزافزون تولید خودرو در سراسر جهان هستیم.
شرکتهای تولید کننده خودرو در سراسر جهان گسترده شده که هر کدام در یکی از کشورها تولید می شوند و تحولات تولید خودرو در هر کدام از کشورها باعث شده تا برندسازی در خورد صورت بگیرد. خودروسازها لیسانس تولید خودرو را به دیگر کشورها واگذاری می کنند که نمونه آن را در داخل کشور شاهد هستیم.
اما داستان در ایران متفاوت است. تحریم ها باعث شده که نه تنها امکان تولید خودرو در ایران بسادگی وجود ندارد، بلکه برندهای معتبر خودروساز حاضر نیستند خطوط جدید خودروهای خود را به ایران واگذار کنند. از سوی دیگر هر خودروسازی که با ایران همکاری داشته باشد، تاوان سختی تحت عنوان جریمه شکستن تحریم می پردازد. به همین دلیل بر توان داخلی اتکا کردیم و خودروسازان توانستند تحریم های خودرو را به ریشخند بگیرند.
با وجود گستردگی تولید خودرو، هنوز خودروسازان نتوانسته اند متناسب با نیاز داخلی خودرو تولید کنند و در کنار تولیدات روز افزون، بازار سیاه باعث نارضایتی مصرف کنندگان شده است.
اما خودروسازان دست از تولید برنداشته و دایم بر کیفیت و کمیت تولید می افزایند. گروه خودروسازی سایپا، جایگاه ویژه ای در تولید با کیفیت در اندازه مناسب دارد و همه روزه خبرهای امیدوار کننده ای از افزایش خطوط تولید بگوش می رسد.
در آخرین اطلاع رسانی صورت گرفته، مدیرعامل شرکت سایپادیزل با یادآوری اینکه تولید انواع خودروهای تجاری سبک و سنگین در سایپادیزل در سال قبل، تعداد 748 دستگاه بوده گفت: وجود تحریم ها، پاسخ به تعهدات معوق و مشکلات ارزی، مانع از رشد در شبکه تامین این شرکت شده بود، اما در سه ماه پایانی سال 1403 اصلاحاتی در زمینه های تامین مالی و قطعات مورد نیاز انجام گرفت که شرایط را تغییر داد.
محمود سهیل نژاد با اشاره به اینکه تامین نیازهای خطوط تولید سایپادیزل در سال جدید و برنامه ریزی های صورت گرفته در اسفند سال گذشته، همزمان با آغاز سال 1404 سایپادیزل افزایش تولید را در اولویت قرار داده گفت: تا پایان فروردین ماه سال جاری 115 دستگاه انواع خودروهای تجاری تولید خواهد شد که در فروردین سال گذشته، فقط 27 دستگاه خودرو تولید شده بود و رشد 325 درصدی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به برنامه تولید حدود 4 هزار و 20 دستگاهی این خودروساز در سال جاری گفت: سایپادیزل با سابقه بیش از 6 دهه در تولید خودروهای تجاری، یکی از اصلی ترین تامین کنندگان نیاز حمل و نقل جاده ای در ایران است و این شرکت قصد دارد در سال جدید به جایگاه اصلی خود در بازار باز گردد.
مدیرعامل سایپادیزل با اشاره به تلاش هایی که در بخش تامین مالی در اسفندماه سال قبل صورت گرفته گفت: در نتیجه این تلاشها، تامین قطعات CKD مورد نیاز 6 ماهه نخست در سال جاری انجام شده و بخشی از این قطعات در انبار شرکت، بخشی در حال ترخیص از گمرکات کشور و تعدادی هم در حال حمل به سوی ایران است. بدین ترتیب برای اولین بار طی سال های اخیر قطعات مورد نیاز 6 ماهه نخست سال در فروردین ماه تامین شده است.
سهیل نژاد با اشاره به برنامه های توسعه محصول سایپادیزل در سال جاری گفت: در اسفند سال گذشته، جلساتی با شرکای خارجی برگزار شد و هماهنگی هایی صورت گرفت که در حوزه توسعه، این شرکت را متحول خواهد کرد، چرا که در شش ماهه دوم سال جاری محصولات جدیدی در این شرکت تولید و عرضه خواهد شد.
گزارش های اعلام شده از سوی سهیل نژاد نشان می دهد که تولید بدون هیچ مشکلی با قدرت و قوت ادامه خواهد یافت و برخلاف دیگر خودروسازان، مدتهاست خودروهای سایپا از خط تولید وارد بازار مصرف می شود و به بهانه نبود قطعه، در انبارها دپو نمی شود. امید آنکه شاهد روزی باشیم که مصرف کننده با مراجعه به نزدیکترین نمایندگی سایپا، بتواند خودرو مورد نیاز خود را تحویل بگیرد.