به گزارش پول نیوز، رحیمیان با تاکید بر اهمیت ایجاد فرآیندهای تصمیمسازی داده محور (Data Driven Decision Making) گفت: به منظور افزایش سرعت و کیفیت عملکرد واحدهای مختلف در سازهانها و شرکتها باید به داشبوردهای سنتی (BI)، هوش مصنوعی و الگوریتمهای یادگیری ماشین (AI و ML) اضافه کرد تا بهعنوان دستیاری در کنار کارکنان عمل کنند و در حل مسائل به آنها کمک کنند. برای مثال، ۴۰ سال پیش، خلبانان به تنهایی وظیفه پرواز را بر عهده داشتند و هر مشکلی ممکن بود باعث سانحه شود. امروزه ابزارهای کوپایلوت (دستیار) به شدت پیشرفت کرده و خلبان میتواند در حین پرواز راحتتر عمل کند و تنها نظارت کند، این تغییر در نهایت منجر به کاهش ریسک و افزایش بهرهوری میشود. اصولاً داده محوری و تغییر رویکرد گزارشات از سطح اطلاعات به لایه خرد باعث حرکت سازمان به سمت اهداف استراتژیک میشود.
سرپرست مدیریت توسعه کسب و کار بیمه سرمد خاطر نشان کرد از الزامات شرکتهای پیشرو برای توسعه، ایجاد اکوسیستم رقابتی با توانایی افزایش کیفیت و کاهش هزینه است، ایجاد محیط Open API، از بخشهای فناورانه لازم برای ایجاد این زیست بوم میباشد که شرکت بیمه سرمد در حال حرکت به سمت این امر مهم است.
وی در ادامه با اشاره به استفاده از مفهوم «نوآوری باز» برای رفع نقاط ضعف سازمانها در دادهمحوری مطرح کرد: در صنعت بیمه به جای ایجاد بصیرت تصمیمساز بر پایه دادهها، بیشتر به تولید نرمافزار و خدمات جانبی توجه شده است که امید دارم با دیدگاههای ارزشمندی که در مدیران بیمه سرمد وجود دارد، بتوانیم یک نظام چابک و توانمند با استفاده از فناوری برای حل مسائل موجود پیادهسازی کنیم.