به گزارش پول نیوز، صنایع در بخشهای گوناگون شکل می گیرد که هر کدام تاثیرات بسزایی در عرصه های تولید و اقتصاد برجای می گذارند. صنعت یک مقوله به هم پیوسته است و هرگز نمی توان بدون در نظرگرفتن ظرفیت دیگر بخشها، انتظار تولید، درآمدزایی، اشتغالزایی و… از یک صنعت بخصوص داشت. البته می توان امیدوار بود که در مقطعی خاص در یک عرصه به صورت خاص فعالیت چشمگیری اتفاق بیفتد، اما ادامه آن روند به همکاری و همراهی دیگر بخشها بستگی دارد.
برندینگ در یک صنعت
امروزه شاهد هستیم که رویکرد تخصصی در یک صنعت بخصوص در برخی کشورها بروز کرده و باعث شده یک کشور با صنعتی خاص شناخته شود که از آن به عنوان برندینگ یاد می شود. صنایعی که تولیدات با کیفیت را در حجم انبوه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه و نیاز صنایع بسیاری را تامین کرده اند.
ایران متفاوت با جهان
کشورما تعریف متفاوتی در تمامی عرصه ها با جهان دارد. همانگونه که سیاستهای متفاوتی را دنبال می کنیم، در عرصه اقتصاد نیز با موانع گوناگونی رو به رو هستیم. واقعیت اقتصادی ایران، مقابله با جنگی تمام عیار در عرصه اقتصاد است که در قالب تحریم ها ناجوانمردانه خودنمایی و بحران آفرینی می کند. به جرات می تواند ادعا کرد تمامی کشورها علیه ایران دست به یکی کرده اند تا علاوه بر بستن بازارهای وارداتی به کشور به منظور ناتوان کردن در تامین نیازهای اساسی، امکان تولید و دستیابی به نیازها در داخل را نیز با مشکل رو به رو کنند و به چالش بکشانند.
دستاوردهای تولید
اما وضعیت اقتصاد کشور و آمارها حکایت از ان دارد که نه تنها در جنگ اقتصادی به موفقیت دست نیافته اند، بلکه دستاوردهای چشمگیری در عرصه تولید و خودکفایی در اقتصاد کشور اتفاق افتاده است. مهمتر آنکه رهبر انقلاب در نامگذاری سالها، بر رشد تولید تاکید کردند و در اقدامی جالب توجه، بر جهش تولید تاکید کردند تا به جهانیان اثبات کنیم تا چه اندازه می توانیم علاوه بر تامین نیازهای داخل، بازارهای جهانی را نیز تسخیر کنیم.
رشد صنعت فولاد
یکی از مهمترین بخشهایی که روند رو به رشدی را تجربه کرده، صنعت فولاد کشور است. اهمیت فولاد به اندازه ای زیاد است که در تمامی صنایع نقش آفرینی می کند. از صنعت خودرو تا ساختمان و دیگر صنایع بزرگ و کوچک، رد پای صنعت فولاد دیده می شود. بنابر این تولید فولاد گام بزرگی برای عبور از وابستگی است. خوشبختانه فولادسازی های کشور اعتقاد راسخی به تولید دارند و به اندازه ای خوش درخشیده اند که ایران در بین فولاد جهان، رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.
حضور در تمامی نمایشگاهها
عملکرد فولادسازی ها به اندازه ای چشمگیر بوده که در هر نمایشگاهی حضور می یابند، زیرا توانسته اند نیازهای تمامی صنایع را برآورده کنند. جالبترین اتفاقی که شاهد بودیم، حضور فولادسازی ها در نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو بود. یکی از مهمترین شرکتهای فولادسازی که در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت، شرکت فولاد آلیاژی ایران بود.
تولیدات کم نظیر
در این رابطه مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در حاشیه این نمایشگاه با تاکید بر اینکه فولاژ ۴۷۷ گرید فولادهای خاص در ۲۰ هزار کد مقطع گرید تولید میکند گفت: تولیدات شرکت فولاد آلیاژی ایران در نوع خود کم نظیر است. محمد کمالزاده با اعلام اینکه فولاد آلیاژی ایران تامین کننده نیاز صنایع استراتژیک کشور است گفت: این شرکت بالغ بر ۱۵۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم آلیاژ مورد نیاز هر خودروی ایرانی را تامین میکند. وی با تاکید بر اینکه توجه به تکنولوژی و پایداری کیفیت، دو عامل مهم در استمرار همکاری خودروسازان با فولاژ بوده گفت: عملکرد فولاژ به اندازه ای موثر بوده که کشور را از واردات این محصول بی نیاز کردهایم.
ایجاد فولادسازی جدید
خوشبختانه فولاژ علاوه بر اینکه پله های ترقی را با سرعت طی کرده، دستاوردهای جدیدی را نیز رقم زده و این دستاوردها به نفع صنایع بزرگ از جمله خودروسازی ها بوده که مدیرعامل فولاژ با تاکید بر اینکه صنایع خودروسازی کشور در توسعه رشد خوبی داشتهاند گفت: همراستا با رشد خودروسازی ها، فولاژ نیز توسعه را در دستور کار قرار داده و پروژههای جدید را در کنار فولادآلیاژی قدیم ایجاد کرده که پروژه فولادسازی۲ و تولید ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تن و خط تولیدی وایر با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله این پروژههای است.