به گزارش پول نیوز، صنعت بیمه در جهان از صنایع نسبتا قدیمی محسوب میشود که مشتریان زیادی دارد و جمعیت بالایی از مردم بر اهمیت انواع بیمه واقف شدهاند. در کشور ما نیز چند سالی است که مردم از این صنعت استقبال خوبی کردهاند و با اطلاعرسانیهای مناسب، موضوع بیمه به عنوان یک فرهنگ در بین ایرانیها جا افتاده است.
با افزایش متقاضیان بیمهنامههای مختلف، شرکتهای بیمهای یکی بعد از دیگری متولد شدند و حالا بازار رقابت در بین آنها بسیار داغ است.
بیمه سامان یک از این شرکتهای بیمهای است که از سال 1383 پا به عرصه رقابت گذاشت و توانست در این 20 سال نام خود را با افتخار در صنعت بیمه کشور حک کند.
پیشرو در خدماترسانی نوین
بیمه سامان از جمله شرکتهای فعال بیمهای است که توجه زیادی به ارائه خدمات بر بستر اینترنت دارد و مدیران این شرکت همیشه در تلاشند تا جای ممکن خدمات خود را به طور آنلاین در اختیار مشتریان خود قرار دهند.
به همین دلیل اخیرا این شرکت به دلیل اهتمام برای ایجاد فرهنگ نوآورانه، گام نهادن درمسیر تعالی و ارتقای جایگاه صنعت بیمه، توسعه و بهبود خدمات رسانی صنعت بیمه، از سوی رئیس کل بیمه مرکزی مورد تقدیر قرار گرفت.
دکتر علی استاد هاشمی، در تقدیرنامه خود خطاب به احمد رضا ضرابیه ، مدیرعامل شرکت بیمه سامان تاکید کرده است که بازیگران بزرگ صنعت بیمه در دنیا، با روند تحولات فناوری اطلاعات وارتباطات، همگام شده و نوآوری، هیچگونه مرز و محدودیتی نمی شناسد و در تمامی حلقههای زنجیره ارزش قابلیت ظهور و بروز دارد.
به اعتقاد رئیس کل بیمه مرکزی، باید با تسریع در ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم و رفع موانع، فرآیندهای پیچیده و عمیق صنعت بیمه را به سمت ساده سازی، هوشمندی و چابکی هدایت کرد.
استاد هاشمی، اذعان داشته است که ایجاد شناخت علمی از مبانی، نهادها، ساز و کارها، عناصر و ضرورت ها و الزامات توسعه هوشمند در میان فعالان صنعت بیمه و به تبع آن کاربست درست تجربیات و آموزه ها و بهره مندی موثر صنعت بیمه از پیشرفت ها و فناوری های نوین، یکی از اهداف نهاد ناظر برای توسعه فرهنگ بیمه و دستیابی به نتایج بزرگ در خدمت رسانی به مردم شریف ایران است.
یکی از رویکردهای اصلی شرکت بیمه سامان، استفاده از هوش مصنوعی وگسترش خدمت رسانی هرچه بهتر به بیمه گزاران به خصوص نسل جدید در این زمینه است،به همین دلیل با هدف فراهم کردن زمینه ارتباط بیشتر با فعالان صنعت الکترونیک، در نمایشگاه بین المللی الکامپ حضور یافت.
سرافراز در بین سهامداران
با همه رقابتی که در صنعت بیمه وجود دارد؛ بیمه سامان توانسته سهم مناسبی از بازار را در اختیار بگیرد. مروری بر عملکرد شرکت بیمه سامان در سال مالی 1402 نشان می دهد که در راستای تحقق چشمانداز و با هدف نفوذ در بازار، افزایش پورتفوی و پاسخگویی مناسب به نیازهای واقعی مشتریان، حق بیمه صادره این شرکت با رشد 68 درصدی نسبت به سال قبل از آن، به رقمی بالغ بر 62 هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین میزان خسارت پرداختی شرکت بیمه سامان در سال مالی 1402 با رشد 40 درصدی در مقایسه با سال قبل، بیش از 26 هزار میلیارد ریال بوده است.
شرکت بیمه سامان با توسعه و اصلاح ساختار شبکه فروش، نوآوری در طراحی و عرضه محصولات جدید متناسب با نیاز مشتریان، توجه ویژه به ارتقاء کیفیت خدمات به مشتریان، توسعه محصولات و خدمات دیجیتال، برگزاری جشنوارههای تشویقی برای نمایندگان و مشتریان بالقوه، اجرای برنامههای تبلیغاتی گسترده، نفوذ و جذب حداکثری فرصتهای موجود در بازار، توجه ویژه به توسعه بیمهگزاران رشته زندگی که جزو بازارهای هدف اصلی شرکت هستند و توسعه بینالمللی، حداکثر تلاش خود را برای رسیدن به اهداف تعیین شده به کار میبرد.
در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه سامان، مقرر شد از محل سود قابل تخصیص، مبلغ 3.595 میلیون ریال به حساب اندوخته قانونی و مبلغ 287.724 میلیون ریال به حساب اندوخته سرمایه ای منظور شود.
همچنین با تصمیم سهامداران شرکت بیمه سامان، مبلغ 1.500.000.000.000 (یک هزار و پانصد میلیارد ریال) و به ازای هر سهم 300 ریال به عنوان سود نقدی قابل تقسیم به سهامداران تخصیص داده شده و مابقی به حساب سود انباشته انتقال یابد.