2 مرداد 1403 - 18:52

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

اعتراف استاندارد به مشتری مداری سایپا

به گزارش پول نیوز، امروزه بزرگترین چالش در تمامی بخشهای تولیدی و خدماتی به ویژه در صنایع بزرگ، خدمات پس از فروش است. قبل از آنکه  مشتری تصمیم به خرید کالا یا خدمتی بگیرد، شرکتهای تولیدکننده را بررسی می کند، مزیت های هر کالا را جداگانه در نظر می گیرد و پس از سبک و سنگین کردن هر کالا یا خدمت، نسبت به خرید آن اقدام می کند. در این بررسی ها، همواره گارانتی یا خدمات پس از فروش همواره مورد توجه جدی قرار دارد. بنابر این هر بنگاه اقتصادی که خدمات پس از فروش بهتر و بیشتری ارایه کند، در اولویت خرید قرار می گیرد.

با وجود آنکه بسیاری از بنگاههای اقتصادی خدمات پس از فروش را در دستور کار قرار می دهند و بر پشتیبانی پس از فروش در حمایت از مصرف کننده تاکید دارند، اما در عمل اتفاق مبارکی رخ نمی دهد و فقط در اندازه حرف باقی می ماند که این مساله در بنگاههای اقتصادی تولیدی بیشتر نمود می کند. بدین معنا که وعده های رنگینی به عنوان خدمات پس از فروش داده می شود اما هنگام مراجعه برای استفاده از خدمات، بهانه هایی همچون نبود قطعه یا تعداد بالای مراجعه کنندگان، عمل به وعده را بی اثر می کند.

همچنین بخوانید  استقبال مشتریان سایپا از خدمات خودرو درمنزلِ امدادخودرو سایپا

وعده های بر زمین مانده و خدمات پس از فروش نامناسب در صنایع خودروسازی مدتهاست با انتقاد خریداران خوردرو رو به رو می شود. خودروهایی که به بهانه نبود یک قطعه، هفته ها و ماهها زمینگیر می شوند و خریدار خودرو در حالی که پول خودرو را داده و مدت کوتاهی از خودرو استفاده کرده، بین خانه و نمایندگی خدمات پس از فروش شرکت تولیدکننده سرگردان است.

جمله “حق با مشتری است” به عنوان سیاستگذاری کلان بسیاری از تولیدکنندگان مطرح می شود که اعتراض های گسترده و حتی شکایت در مراجع حل اختلاف نشان می دهد که بسیاری از تولیدکنندگان حقی به مشتری نمی دهند و حتی حاضر می شوند هزینه دادرسی را بپردازند اما تعهد خود را انجام ندهند که البته پس از طی این مراحل دست و پا گیر، به حکم قانون ناچار به اجرای تعهدات خود می شوند.

در این آشفته بازار بی اخلاقی ها برای فرار از تعهدات، گروه خودروسازی سایپا خوش درخشیده و به اندازه ای در عرصه وفای به عهد و انجام خدمات پس از فروش با قاطعیت عمل کرده که توانسته رتبه یک خدمات پس از فروش را کسب کند. گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده در ارزیابی وزارت صمت توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، موفق شده، ‌برای نخستین بار رتبه یک ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای سبک در حوزه محصولات تولیدی گروه سایپا و همچنین رتبه یک خدمات پس از فروش در حوزه ارائه خدمات به محصولات گروه پارس خودرو را کسب کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره دستاورد این مجموعه در ارائه خدمات پس از فروش به محصولات تولیدی گروه سایپا، ‌گفت: کسب رتبه یک خدمات پس از فروش توسط شرکت سایپایدک حاصل استقرار تفکری جدید در عرصه ارائه خدمات و با تکیه بر توان شبکه نمایندگی ها و کارکنان متعهد گروه سایپا است.وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری با اقدامات جهادی، تشکیل تیم‌های حل مساله، شناسایی کاستی‌ها در فرآیندهای مختلف سازمان، تعریف اقدامات اصلاحی اثر بخش و تکمیل سوابق ارزیابی سال گذشته، در جهت اعتلای نام خودروسازی سایپا گام برداشته شده است.

نکته بسیار مهمی که در کسب رتبه اول دیده می شود، دستگاه تعیین کننده این رتبه است. اگر به درگیری های خودروسازان توجه کنیم، اداره استاندارد در صدر قرار دارد. این اداره همواره تاکید دارد که خودروسازان استانداردها را در نظر نمی گیرند و کم کاری می کنند، اما عملکرد سایپا به اندازه موثر بوده که استاندارد نیز نتوانسته بی تفاوت بماند و لب به اعتراف گشوده به نوعی که توسلی مهر افزوده است: هر ساله شرکت‌های خدمات پس از فروش، توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرکت سایپایدک موفق شده در سال جاری سه ستاره کیفی و رتبه یک در محصولات تولیدی گروه سایپا (سواری) را کسب کند.

آنچه بر اهمیت موضوع می افزاید و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر آن تاکید کرده، استمرار در مسیر رتبه اول است که در این رابطه توسلی مهر گفت: ماموریت گروه سایپا با کسب رتبه یک به پایان نرسیده و مسئولیت در ارائه خدمات مطلوب و شایسته مردم ایران، بیشتر از پیش شده است. مسیر توسعه و بهبود همواره از اولویت‌های گروه سایپا بوده است.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

 تعاون1
-سوز
همچنین بخوانید
آخرین اخبار