13 تیر 1403 - 18:37

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

بازار سرمایه به نتیجه انتخابات واکنش خنثی داشت؛

بورس مردد برای صعود

بازار سرمایه پس از ریزش 23 هزار واحدی در روز گذشته، امروز با رشد 2 هزار و 207 واحدی به کار خود پایان داد. اما شاخص کل هموزن با ۷۵ واحد ریزش مواجه شده و روی عدد ۶۶۸ هزار و ۱۵۳ واحد ماند و ارزش معاملات امروز در بازار سرمایه به ۴۳۸۸ میلیارد تومان رسید.

به گزارش پول نیوز، به نقل از خبرداری، نمادهای حکشتی، فملی و فولاد نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای مبین، اخابر و کنور از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، خاور و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای حسینا، ودی، حگهر نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و شستا و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خاور و فزر بیشترین تراکنش را داشتند.

فرابورس ایران اما برخلاف بورس ۴۰ واحد کاهش یافت و شاخص آن به ۲۱ هزار و ۹۶۶ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس حدود ۱۳۶ هزار فقره بود که ارزش آن ۶۸ هزار میلیارد تومان شد.

مارون، خاور و انتخاب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. شفام، خاور و فزر نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

در معاملات امروز، 40 نماد صف خرید داشتند و 114 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 208 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 188 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 11 درصدی به 432 میلیارد تومان رسید.

شاخص کل بورس امروز درحالی روند صعودی به خود گرفت که روز گذشته با ۲۳ هزار و ۸۷ واحد افت در ارتفاع ۲ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۳۶ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات روز گذشته با ۱۰ هزار و ۴۳۳ واحد کاهش به ۶۶۸ هزار و ۲۲۸ واحد و شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با چهار هزار و ۷۲۹ واحد افزایش به ۴۲۴ هزار و ۶۵۲ واحد رسیده بود.

روز یکشنبه معامله گران در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۹۹۸ میلیون سهم و حق تقدم را با انجام بیش از ۲۹۰ هزار معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۲۹۳ میلیارد ریال داد وستد کردند.

دیروز نمادهای فولاد، نوری، فملی، وبملت، شپنا، خودرو و شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند و شاخص فرابورس ایران در جریان معاملات روزگذشنه با ۴۳۸ واحد کاهش به ۲۲ هزار و ۶ واحد رسید. معامله گران در فرابورس بیش از 4 میلیارد و ۸۷۶ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۸۰۹ هزار و ۶۲۷ معامله دادوستد کرده بودند.

در روز گذشته نمادهای آریا، خاور، بپاس، مارون، تجلی، شگویا و وهور بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشته بودند.

 

بیشتر بخوانید:

بورس؛ روی بورس می‌آید؟(+پادکست)

 

یکی از کارشناسان بازار سرمایه درباره واکنش بورس به انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار ما گفت: بعضی فعالین بازار سرمایه ترجیح دادند تا سهام خود را در بازار به فروش برسانند و به نوعی از بازار خارج شوند؛ اما به طور کلی سهامداران منتظر نتایج قطعی انتخابات در دور دوم هستند و احتمالا با اعلام نتایج قطعی ریاست جمهوری، بازار سرمایه واکنش نشان خواهد داد.

 

 

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

2586096
5019845
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ