10 تیر 1403 - 10:56

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو

حفاظت از اکوسیستم در سازمان همکاری شانگهای

معاون امور جوانان و نماینده ایران در نشست شورای جوانان سازمان همکاری شانگهای از پیشنهاد ایران برای برگزاری رویداد بین المللی محیط زیستی با حضور نخبگان جوان خبر داد.
به نقل ازبرنا، سینا کلهر معاون امور جوانان در نشست شورای جوانان سازمان همکاری شانگهای گفت: بسیار خوشحالم که این فرصت را پیدا کردم تا در کنار شرکت کنندگان در نشست شورای جوانان سازمان همکاری شانگهای حاضر شوم. در چارچوب معاهده سازمان همکاری شانگهای و در تلاش برای دستیابی به اهداف تعیین شده در نشست YC سازمان همکاری شانگهای، ما عمیقا مشتاق هستیم تا همکاری مشترک خود را با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه‌های زیر با تکیه بر پتانسیل‌های موجود توسعه و گسترش دهیم.

به گزارش پول نیوز، وی افزود: موضوع اول بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جوانان در برگزاری یک رویداد مرتبط با محیط زیست است، با توجه به تجربیات موجود در زمینه استفاده از افکار و اندیشه‌های جوانان در حفظ و توسعه محیط زیست همچنین ارائه دستاورد‌های جوانان در رویداد‌های بین المللی در زمینه‌های مختلف، پیشنهاد می‌کنم که یک رویداد بین المللی در زمینه محیط زیست با حضور نخبگان جوان فعال در حوزه مسائل زیست محیطی برگزار شده تا از پیشنهادات، بازخورد‌ها و دیدگاه‌های آنها در حوزه‌های موضوعی مرتبط استفاده لازم به عمل آوریم.

 

کلهر ادامه داد: موضوع بعدی تعامل با طبیعت از طریق برگزاری رویداد مربوطه است، این رویداد فرصتی را برای جوانان و علاقمندان به فعالیت‌های طبیعت گردی فراهم می‌کند تا با طبیعت و منابع آن منطقه از سازمان همکاری شانگهای بیشتر آشنا شده و با آن ارتباط مستقیم برقرار کنند. این پروژه نه تنها به افزایش آگاهی جوانان در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند، بلکه به توانمندسازی سلامت و رفاه این نسل نیز کمک خواهد کرد، زیرا جوانان محیط زیست را میراثی از گذشته برای حفظ و نگهداری برای آینده میدانند.

 

معاون امور جوانان آموزش و آگاهی موضوع مهم دیگری عنوان کرد و گفت: رویداد زیست محیطی جایی است که در آن جوانان و نسل‌های آینده می‌توانند آگاهی و بینش خود را نسبت به اهمیت حفاظت از اکوسیستم شانگهای افزایش دهند، همچنین بستری را برای داده‌های علمی و پژوهشی ایجاد خواهد کرد که در مورد حفاظت از محیط زیست و همچنین منابع طبیعی به اشتراک گذاشته شود تا جوانان سازمان همکاری شانگهای بتوانند از تجربیات سایر کشور‌های عضو در این زمینه (به شرط مشارکت جوانان در این زمینه) استفاده کنند. در این راستا برگزاری نمایشگاه‌های زیست محیطی نیز ممکن است جذابیت‌های آموزشی و بصری را برای این رویداد بیشتر کند.

 

وی به توسعه پایدار اشاره کرد و افزود: چنین رویدادی ممکن است به ترویج توسعه پایدار در سراسر منطقه سازمان همکاری شانگهای و کشور‌های عضو آن از طریق بحث و تبادل نظر در مورد دستورالعمل‌های حفظ اکوسیستم سازمان همکاری شانگهای و همچنین استفاده پایدار از منابع طبیعی کمک کند.

 

کلهر با تأکید بر همکاری متقابل بین کشور‌های سازمان همکاری شانگهای گفت: هدف اصلی این رویداد ایجاد فرصتی برای توسعه همکاری در موضوعات مختلف بین کشور‌ها مانند تبادل تجربیات و فناوری‌های مرتبط با حفاظت محیط زیست در سراسر منطقه است که منجر به ایجاد روابط عمیق بین المللی می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

«بخشی از برنامه باش»؛ چگونه محیط زیست را حفظ کنیم؟

 

وی به توسعه دیپلماسی جوانان اشاره کرد و افزود: برگزاری رویدادی با عنوان «حفاظت از اکوسیستم سازمان همکاری شانگهای» فرصتی را برای نهادینه کردن آگاهی و فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سراسر جامعه و پیشرفت همکاری‌های منطقه‌ای و دیپلماسی جوانان فراهم می‌کند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

رشد درآمد ارزی کشور
محکوم شدن قاچاقچی سیستانی
همچنین بخوانید
آخرین اخبار

خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی در پول نیوز

خدمات سئو

لیزر موهای زائد

لیفت نخ