به گزارش پول نیوز،
بانک دی با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، مجموع سهیمه بانک دی برای ۳ سال متوالی (از شهریور ۱۴۰۰ الی شهریور ۱۴۰۳) مبلغ ۲۷۵۰ ملیارد ریال بوده است که این بانک تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال جاری در بخش «تسهیلات ساخت خودمالکی» مبادرت به انعقاد ۲۱ قرارداد مشارکت برای ساخت ۲۲۶ واحد مسکونی به مبلغ ۸۵۷ میلیارد ریال کرده است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ به متقاضیان پرداخت شده است.
تاکنون ۴۳ درخواست فعال معادل ۱۲۸۶ میلیارد ریال در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای بانک دی ثبت شده است که از این میزان تعداد ۲۲ درخواست معادل ۴۹۹ میلیارد ریال در مرحله رسیدگی و تکمیل پرونده است که بانک دی با انعقاد قرارداد معادل ۸۵۷ میلیارد ریال، ۶۶ درصد از درخواست های متقاضیان را به مرحله انعقاد قرارداد مشارکت رسانده است.
همچنین گفتنی است در بخش نهضت ملی مسکن نیز هیچگونه درخواستی در سامانه برای بانک دی به ثبت نرسیده است.علیرضا قیطاسی، سرپرست بانک، در نشست ارزیابی عملکرد شعب تهران که با حضور معاونان و مدیران ارشد ستاد و روسای شعب برگزار شد، با اشاره به عملکرد بانک دی در سال گذشته در جذب منابع و وصول مطالبات گفت: بانک دی سال گذشته در بسیاری از شاخص های عملیاتی در زمره بانک های برتر کشور بود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، با گذشت یک ماه از سال جاری، رویکرد فعلی بانک در مسیر حفظ دستاورد ها و ارتقاء شاخص های عملیاتی بوده است.
قیطاسی افزایش کیفیت خدمات و نوآوری در ارائه خدمت به مشتریان و جامعه هدف را از الزامات رضایتمندی مشتریان دانست و تصریح کرد: باید با نیازسنجی صحیح و الگوبرداری از سایر بانک ها روش های ارائه انواع خدمات غیرحضوری به مشتریان و خانواده معزز شهدا و ایثارگران را توسعه دهیم.
وی همچنین عملکرد شعب در ارائه تسهیلات تکلیفی در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: شعب بانک دی در سال گذشته کمترین میزان صف انتظار در ارائه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را داشتند که این روند باید در سال جاری نیز، در کنار اهتمام به پرداخت تسهیلات جهش مسکن، ادامه یابد.
سرپرست بانک دی با اشاره به عملکرد این بانک در وصول مطالبات گفت: امروز وصول مطالبات اولویت اول شعب است و لازمه حفظ روند مطلوب بانک در وصول مطالبات این است که پرونده های قضایی به صورت روزانه توسط شعب پیگیری شود.
وی افزود: همچنین شعب می بایست با تمرکز بر جذب سپرده های ارزان قیمت، بازاریابی مشتریان ارزشمند، وصول تسهیلات معوق و مدیریت هزینه ها در مسیر سودآوری گام بردارند.
قیطاسی در پایان ضمن تأکید بر لزوم رعایت آراستگی سازمانی در شعب و ستاد، ایجاد وحدت رویه در دریافت مدارک مورد نیاز از مشتری و حذف کپی مدارک غیرضروری و ترویج طرح های بانک مانند طرح باران در شعب گفت: اختیاراتی که به روسای شعب اعطا شده است باید به درستی در بازاریابی و ارائه تسهیلات اعتباری، صدور ضمانت نامه و … با رعایت بهداشت اعتباری و کاستن از ریسک بانک به کار گرفته شود.
گفتنی است در ابتدای این نشست بهزاد روشن، مدیر امور شعب، اسماعیل افتخاری، رییس اداره امور شعب تهران و البرز به ارائه گزارشی از عملکرد شعب در حوزه جذب و تخصیص منابع، وصول مطالبات و … پرداختند.