به گزارش پول نیوز،
فرشاد مهدی پور، معاون امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کمبود نیروی انسانی در تحریریه خبرگزاری ها و روزنامه ها و نقش نمایشگاه رسانه های ایران در جذب نیرو گفت: یکی از مهمترین متغیر های حوزه رسانه منابع انسانی است، که شامل خبرنگاران، روزنامه نگاران و فعالان این حوزه است. فعالان رسانه دو دسته هستند. یک دسته در رسانه ها و دسته دیگر در فضای مجازی فعال هستند. ما سعی کردیم بخش فعالان فضای مجازی را وارد نمایشگاه رسانه های ایران کنیم. دوره های آموزشی، دوره های انتقال تجربه و تعاملی را برگزار می کنیم، که به توانمندسازی حوزه رسانه منجر خواهد شد.
مهدی پور ادامه داد: در دو سال گذشته همکاران رسانه ای که در سامانه جامع رسانه ها عضو شدند، تعدادشان به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است، که این عدد نشان دهنده جهش چند برابری نسبت سال های قبل است. تلاش کردیم حمایت ها به این حوزه را منتج به جذب کار و تداوم بقای کاری رسانه ها کنیم. ما بخاطر چالش های اقتصاد رسانه با مسائل این حوزه دست و پنجه نرم می کنیم. اما در یکسال جاری نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان رسانه ها را حمایت کردیم، که امیدواریم تا پایان سال به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد. این حمایت ها شامل آگهی های دولتی، خرید نشریات و کاغذ است.