به گزارش پول نیوز، به گزارش روابط عمومي سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان، در طي اجراي طرح نظارتي ويژه شب يلدا و بازگشت حجاج از 26 آذر تا اول دي به منظور تنظيم بازار و رعايت حقوق مصرف کنندگان، بازرسان اين سازمان با بررسي عملکرد مراکز توزيعي مواد غذايي (ميوه ، خشکبار و آجيل و شيريني) و خدماتي (تالارها و رستوران ها)، بيش از 69 هزار و 940 واحد را در سراسر کشور مورد بازرسي قرار دادند.
براين اساس از اين تعداد 4966 واحد به اتهام گرانفروشي ، کم فروشي ، تقلب ، صادر نکردن فاکتور متخلف شناخته شدند و پس از تحقيقات تکميلي ، پرونده هاي متخلفان به صورت جداگانه و جمعاً به ارزشکل 2 ميليارد و 887 هزار ريال جهت صدور رأي به هيئت هاي رسيدگي به تخلفات صنفي و شعب تعزيرات حکومتي ارسال شد.
اين گزارش حاکيست، در همين مدت با توجه به اطلاع رساني صورت گرفته، تعداد 3 هزار و 576 مورد گزارش و شکايات مردمي دريافت و مورد رسيدگي قرار گرفت.
بازرسي از مراکز و واحدهاي صنفي به صورت دايمي بوده و هموطنان مي توانند با مشاهده هر گونه تخلف در مسائل اقتصادي و گزارش به موقع از طريق تلفن 124 و ستادهاي خبري مستقر در سازمانهاي بازرگاني استانها، در ساماندهي بازار کالا و خدمات مشارکت بسزايي ايفا کنند.