به گزارش پول نیوز، مشكل خرابي دستگاه هاي خودپرداز و كمبود پول از معضلاتي است كه مردم پس از گذشت چند سال از نصب اين دستگاه ها هنوز با آن درگير هستند. مشكلات اين سيستم ها در پايان هر ماه، پس از واريز حقوق كاركنان و كارمندان و افزايش مراجعه مردم به اين دستگاه ها افزايش مي يابد.
براساس آمارهاي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، تعداد كارت هاي صادره توسط بانك ها همواره سير صعودي داشته و در پايان مرداد امسال به مرز 50 ميليون رسيده است.
نكته جالب توجه در اين بحث اين است كه مسوولان بانك مركزي نيز نسبت به اين موضوع انتقاد دارند و از نظام بانكي درخواست توجه بيشتر به اين امر را مي كنند.
مهران شريفي، مدير اداره نظام هاي پرداخت بانك مركزي در گفتگو با مهر، با تاييد اين مطلب كه اشكالاتي نظير خرابي دستگاه هاي خودپرداز در پايان هر ماه هنوز نيز وجود دارد از برگزاري جلسات بانك مركزي با بانك هاي كشور در اين خصوص خبر داد و گفت: ما در اين جلسات اين مشكلات را به نظام بانكي گوشزد مي كنيم.
وي با تاكيد بر اين كه كيفيت خدمات رساني در اين خصوص توسط بانك ها مطلوب نيست، تصريح كرد: اگر بانك ها دستورات بانك مركزي را در اين مورد رعايت كنند، مشكلات خرابي دستگاه هاي خودپرداز و نارضايتي مردم از اين وضعيت رفع مي شود.
شريفي با بيان اين كه بانك ها بايد روي كيفيت و عملكرد دستگاه هاي خودپرداز حساس باشند، تصريح كرد: ظاهرا بانك ها چندان روي اين موضوع حساس نيستند، به همين علت نيز خدمت رساني مطلوبي در اين مورد مشاهده نمي شود.
وي از هماهنگي بانك مركزي با سيستم بانكي براي بهبود كيفيت خدمت رساني به مردم در اين خصوص در ماه هاي بهمن و اسفند كه اوج تقاضاي پول است، خبر داد و گفت: اگر تا آن زمان بانكي استفاده از چك پول هاي 50 هزار توماني بانك مركزي در اين دستگاه ها را مدنظر قرار نداده است، اين كار را عملياتي كند.
مدير اداره نظام هاي پرداخت بانك مركزي به گستردگي عمليات بانكي در اين باره اشاره و بيان كرد: با وجود اين دستورات لازم را در جلسات به بانك ها اعلام مي كنيم و با ارائه گزارش عملكرد آنها مورد بررسي قرار مي گيرد.
وي همچنين گفت: متاسفانه بانك ها سيستم ساتنا (سامانه تسويه ناخالص آني) را نيز چندان جدي تلقي نكردند و اطلاع رساني مناسبي به مشتريان خود درخصوص اين سيستم انجام نداده اند.