کد خبر: ۴۱۳۱۰۲
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
0
شهردار تهران در واکنش به افشای قرارداد خرید واگن‌های مترو از چین گفت: برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کرده و عموم مردم ضرر کنند.

برخی به دنبال منفعت‌طلبی شخصی در لغو قرارداد خرید واگن‌ مترو از چین هستند

علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات وزیران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با افشای قرارداد خرید واگن‌های مترو، خودرو‌های برقی اعم از اتوبوس، تاکسی، ون و موتور سیکلت از چین، اظهار داشت: برخی‌ها می‌خواهند تنها عده خاصی در کشور سود کرده و عموم مردم ضرر کنند.

شهردار تهران شب گذشته نیز در گفت و گوی تلویزیونی توضیحات مفصلی درباره جزئیات قرارداد خرید واگن و وسایل نقلیه عمومی از چین ارائه کرد و با بیان اینکه بخاطر توطئه‌های دشمنان نمی‌توانیم تمام مفاد قرارداد برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت را جار بزنیم؛ گفته بود: اگر چه عده‌ای می‌خواهند این قرارداد را منحل کنند، ولی نمی‌توانند؛ این را به مردم نوید می‌دهیم.

وی اظهار کرد: باید ببینیم تهران چه وضعیتی در حوزه حمل و نقل دارد، امروز ۶۶ درصد تردد در تهران با استفاده از وسایل شخصی و ۴۴ درصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی است و علت آن هم عقب افتادگی تاریخی در نوسازی زیرساخت‌هاست.

شهردار تهران با بیان اینکه این اقدام یک جهش خوب صنعتی و تکنولوژیکی برای داخل است، یادآور شد: میزان ساخت بوژی را برای کشور جلو انداختیم و ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران تمام شد و فضای جدیدی برای خدمت در کشور فراهم شد، تعداد ۶۳۰ واگن نیز به ۷۹۱ دستگاه واگن افزایش یافت. نمونه کامل یک به یک خردادماه ساخته و در اواخر سال واگن‌ها وارد کشور خواهد شد ما به دنبال داخلی سازی بهترین قطعات هستیم و به سمت تزئینات نرفته‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه اعلام شده شهرداری به پلیس در اجرای طرح نور و موضوع عفاف و حجاب کمک می‌کند، ادامه داد: ما به هرکسی که در شهر کار کند در راستای خدمتش کمک می‌کنیم.

شهردار تهران یادآورشد: دستگاه‌ها در این راستا نیازشان را اعلام می‌کنند و ما طبق وظایف‌مان کمک می‌کنیم.

زاکانی افزود: ما نظام خدمتی‌مان را نظام مشارکتی قرار داده‌ایم و با مشارکت مردم، نهاد‌ها و دستگاه‌ها کار را پیش می‌بریم اگر هم کسی نیاز داشته باشد به ما می‌گوید که چه خدمتی نیاز دارد و ما هم خدمات خود را ارائه می‌کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: