Search

با راه اندازی اپلیكیشن جدید خدمات متنوعی ارایه می شود

هوش مصنوعی در خدمت مشتریان بانک ملت در «دیما»

به گزارش پول نیوز ، در حالی که جهان از پیشرفت ها و تحولات، بیشترین منافع را بدست می آورد، با فاصله های طولانی بسوی بهره گیری از فناوری و نوآوری های جدید می رویم، تاخیرهایی که از انها به عنوان فرصت سوزی یاد می شود. یکی از مهمترین پیشرفتها که جهان را به چالش کشیده، هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی به اندازه ای اهمیت یافته و گسترش داشته که علاوه بر تسهیل بسیاری از امور، بسیاری از مشاغل را در معرض تهدید قرار داده و شاغلان بسیاری در تلاش هستند تا قبل از بیکار شدن، شغل جدیدی برای خود دست و پا کنند.

هوش مصنوعی به اندازه ای اهمیت دارد که بتازگی مجلس شورای اسلامی قانونی مصوب کرد که بر اساس آن دولت مکلف شد سازمانی بنام هوش مصنوعی در قالب معاونت رییس جمهور تاسیس کند و در این مقوله با قدرت و به صورت تخصصی پیش برود. در تشریح اهمیت هوش مصنوعی همین بس که تاسیس سازمان هوش مصنوعی در حالی مصوب شده که سالهاست از فربه بودن دولت انتقاد و بر کوچک سازی دولت تاکید می شود.

در این شرایط بانک ملت با قوت پیش می رود و محصولی جدید، فناورانه و کاربرپسند با نام اختصاری «دیما» طراحی و راه اندازی می کند. دیما با بهره گیری از هوش مصنوعی و امکان ارائه انواع خدمات بانکی، تسهیلات مبتنی بر رتبه اعتباری، وام های خرد امتیازی و فوری (میکرولون)، تجربه ای جدید و متمایز را برای کاربران و مشتریان فراهم می کند.

واقعیت این است که طراحی یک محصول به ویژه در عرصه هوش مصنوعی بدین سادگی امکان پذیر نیست و به زمان طولانی برای نیازسنجی، برنامه ریزی، هدفگذاری، اجرا و تولید محصول نیاز دارد. بنابر این به جرات می توان ادعا کرد دیما از مدتها قبل در دستور کار بانک ملت قرار داشته و به عبارت بهتر از مدتها قبل بانک ملت بر هوش مصنوعی تاکید کرده بود.

بانک ملت اعلام کرده دیما هم اکنون در دسترس تمامی مشتریان این بانک و دیگر کاربران قرار دارد و تمامی اشخاص حقیقی ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند با وارد کردن شماره تلفن همراه، کد ملی و تاریخ تولد خود و تکمیل فرآیند احراز هویت دیجیتال، به مجموعه کاملی از خدمات بانکی در این اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.

همچنین بخوانید  گام های محکم بانک ملت برای مدیریت انرژی

دیما برای اولین بار در کشور، به یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز است که کارهای بانکی را با فرمان صوتی یا متنی کاربر در محیطی شخصی سازی شده متناسب با سن، جنسیت و سلیقه کاربر انجام می دهد و علاوه بر آن، راهنمایی کاملی از خدمات بانکی نیز برای نسل جوان دارد.

خدمات بانکی بسیاری با بهره گیری از دیما ارایه می شود که افتتاح حساب غیرحضوری، دسترسی به خدمت بانکداری ویدیویی، امکان سفارش غیرحضوری کارت های جدید و متنوع بانک ملت، خدمات چک، انتقال وجه هوشمند و سریع و ده ها خدمت بانکی دیگر ارائه می شود.

این اپلیکیشن هوشمند، در دو نسخه اندروید و وب اپلیکیشن (pwa) هم اکنون در نشانی اینترنتی dima.bankmellat.ir در دسترس کاربران است و دارندگان دستگاه های با سیستم عامل iOS نیز می توانند از نسخه تحت وب در محیطی مشابه اپلیکیشن از دیما استفاده کنند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

دی ساختمان
زیرک
آخرین اخبار