Search

قوانین بعد از تصادف؛ با کروکی یا بدون کروکی!

تصادفات رانندگی و ایجاد خسارت در بسیاری از اوقات قابل پیش بینی نیست، بخصوص در شهرهای بزرگ و پرترافیک. راهبندان و تاخیر در عبور و مرور هم جزئی از این ماجراست. قوانین راهنمایی و رانندگی در این مورد چه می گوید؟!

به گزارش پول نیوز ، سرهنگ سیاوش محبی جانشین پلیس راه راهور فراجا با اشاره به ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعلام کرد: در تصادفاتی که صرفاً خسارتی بوده و منجر به جرح یا فوت نمی‌شود، رانندگان موظفند پیش از جابه‌جایی وسیله نقلیه، محل استقرار چرخ‌ها را علامت‌گذاری کرده و بلافاصله خودروها را جهت جلوگیری از سدمعبر به کنار راه منتقل کنند. سپس در صورت نیاز می‌توانند درخواست حضور کارشناس پلیس دهند.

وی تأکید کرد: در صورت امتناع رانندگان از انتقال خودرو و ایجاد اخلال در رفت و آمد، مأموران راهنمایی و رانندگی موظف‌اند بنابر قانون، به طور مقتضی وارد عمل شده و مسیر را باز کنند.

سرهنگ محبی افزود: چنانچه تصادف منجر به جرح، فوت یا باقی ماندن اجسام و خودرو در مسیر حرکت وسایل نقلیه شود، مأموران انتظامی مکلفند با علامت‌گذاری دقیق محل استقرار اجساد یا وسایل، آن‌ها را از مسیر خارج کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع کروکی تصریح کرد: بر اساس آخرین مقررات بیمه‌ای، در تصادفات خسارتی تا سقف ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و در صورت توافق و رضایت طرفین، دیگر نیازی به کروکی پلیس نیست و طرفین می‌توانند مستقیماً به شرکت بیمه مراجعه کنند.

سرهنگ محبی از شهروندان خواست در تصادفات خسارتی از توقف بی‌مورد در محل و انتظار برای پلیس پرهیز کنند زیرا ماندن خودروها وسط معبر نه‌تنها موجب ترافیک و نارضایتی دیگر رانندگان می‌شود، بلکه ممکن است خود باعث تصادفات دوم و سوم شود.

بدون تردید، هدف پلیس، حفظ حقوق شهروندان، کاهش زمان رسیدگی به تصادفات و جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی غیرضروری است. رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می توانند به تسریع در انجام کارها و کاهش چرخه رسیدگی به حوادث کمک کنند.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

بیمه معلم -
What-is-an-insurance-account
آخرین اخبار