به گزارش پول نیوز ، بدترین اتفاقی که در بسیاری از بنگاههای اقتصادی شاهد هستیم، بی توجهی به پاسخگویی و خدمات پس از فروش است. تمامی بنگاههای اقتصادی با رویکرد “خوش استقبال و بد بدرقه” رو به رو هستند به نوعی که هنگام فروش محصول یا کالای تولیدی بسیار خوش برخورد و هنگام پاسخگویی و خدمات پس از فروش، ترشرو و بی حوصل هستند.
عذاب آورترین نمونه این رویکرد در بین خودروسازان بخوبی مشاهده می شود. خودروهایی که از همان روز اول مشکل دارند در حالی که خدمات پس از فروش پاسخگو نیست حتی برای گرفتن نوبت مراجعه به تعمیرگاه نیز با رفتارهای نامناسبی رو به رو می شوند.
اقتصاد جهانی حکایت از اهمیت مشتری مداری دارد. تکریم مشتری حتی در شرایط حمایت دولتی و انحصار اهمیت ویژه ای دارد. پاسخگویی نشانگر اطمینان از محصول است و باعث اعتماد جامعه به یک محصول می شود، همانگونه که بی توجهی تاثیرات مخربی برجای می گذارد.
یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی در صنعت بیمه تعریف می شود. از گردش مالی تا مدیریت ریسک اهمیت شرکتهای بیمه را توصیف می کند. اگرچه هنوز استقبال لازم از صنعت بیمه صورت نمی گیرد و نسبت بیمه در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بسیار ناچیز است، اما فرهنگسازی و اطلاع رسانی می تواند نقش تعیین کننده ای در تشویق مردم به سوی بیمه ایفا کند.
اکنون 30 شرکت بیمه و دهها کارگزاری و اپلیکیشن در عرصه هدایت مردم به سوی بیمه نقش آفرینی می کنند که البته هر کدام از ظرفیت و جایگاه متفاوتی برخوردار هستند. در میان این همه فعالان صنعت بیمه، بی شک بیمه دی از جایگاه بالایی برخوردار است. بیمه دی در فروش و خدمات پس از فروش به ویژه خسارت پردازی رتبه های اول را در اختیار دارد. از سوی دیگر بیمه با روند توسعه که در پیش گرفته، به سطح بالای تاب آوری و توانمندی مالی دست یافته که باعث شده در بسیاری از قراردادهای بزرگ با قدرت ورود کند.
با این همه ظرفیت و توانمندی، شرکت بیمه دی هرگز عقب نشینی نکرده و همواره در پیشانی وفای به عهد و پاسخگویی قرار داشته به نوعی که در ارزیابیهای دورهای، توانست گواهی معتبر استاندارد بینالمللی ISO 15838 در حوزه مرکز ارتباط با مشتریان را تمدید کند.
در این رابطه مدیر امور مشتریان و خدمات پس از فروش بیمه دی گفت: این شرکت علاوه بر تمدید گواهی ISO 15838 (در مرکز ارتباط با مشتریان) موفق به حفظ استانداردهای بینالمللی ISO 10002 (در رسیدگی به شکایات مشتریان) و ISO 10004 (در رضایتمندی مشتریان) شد.
بی شک دستیابی به این تعداد استاندارد بین المللی به عوامل بسیاری نیاز دارد که تعهد به مشتری مداری در بالاترین رتبه قرار دارد و پس از آنکه دستگاههای بروز و کارکنان متعهد و مسلط مطرح است. اما ارایه این میزان خدمات، نیازمند اعتبار قابل توجهی است که از همه اینها مهمتر، اعتقاد مدیریت به پاسخگویی و اختصاص این میزان نقدینگی برای هزینه های پاسخگویی است که از خرید تجهیزات تا پرداخت حقوق به کارکنان و هزینه های ساختمان را شامل می شود.
مصطفی اسماعیلی با تاکید بر اینکه باید اعتبار، نیروی انسانی و تجهزات مناسب برای پاسخگویی در اختیار داشته باشیم گفت: ارتقای زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری، بهبود فرآیندها و افزایش سطح کیفی خدمات، از جمله اقدامات کلیدی مدیریت امور مشتریان و خدمات پس از فروش بیمه دی در این مسیر بوده است.
مدیر امور مشتریان و خدمات پس از فروش بیمه دی با تاکید بر اینکه حفظ این استانداردها نشاندهنده پایبندی بیمه دی به اصول نوین مدیریت کیفیت، انضباط سازمانی و تمرکز بر ارتقای تجربه مشتری است گفت: این رویکرد، شرکت بیمه دی را در میان دیگر بیمهگران کشور بهعنوان الگویی در حوزه خدمات مشتریان معرفی کند.