به گزارش پول نیوز ، یکی از موثرترین بخشها که انجام هر فعالیتی را توجیه می کند، بیمه است. بیمه باعث مدیریت ریسک می شود و این امکان را فراهم می آورد که افراد با جسارت و شهامت بیشتری به سوی سرمایه گذاری در یک بخش بروند.
بدلیل اهمیتی که بیمه برای مردم دارد و استقبالی که از آن صورت می گیرد، شرکتهای بسیاری در عرصه بیمه فعالیت می کنند که این تعدد شرکتها باعث شده انتخاب خرید بیمه نامه برای مردم سخت به نظر برسد.
برای آنکه شرکتهای بیمه بتوانند مشتری بیشتری جذب کنند و بیمه نامه بیشتری بفروشند، باید خدمات ویژه ای ارایه دهند و شرایط متفاوتی تعریف کنند تا بتوانند مشتریان را به خرید بیمه نامه از شرکت خود تشویق کنند.
در شرایط کنونی که فضای مجازی بسرعت در زندگی مردم ریشه دوانده و مردم با هر سطح سواد و توانایی، رغبت خود را به حضور در فضای فیزیکی از دست داده اند، شرکتهای بیمه ناچار هستند هر گونه فعالیت بیمه ای را به فضای فیزیکی منتقل کنند تا مشتریان بتوانند با ساده ترین و سریعترین روش ممکن هر نوع بیمه نامه ای را خریداری کنند.
یکی از شرکتهای بیمه که توانسته بخوبی در عرصه فروش و ارایه خدمات بیمه ای گام بردارد، شرکت بیمه کوثر است. عملکرد بیمه کوثر به اندازه ای چشمگیر بوده که رتبه های بالای فروش و درآمدزایی را بدست آورده و مورد تقدیر قرار گرفته است.
یکی از گزینه هایی که باعث شده شرکت بیمه کوثر در عرصه فروش و درآمدزایی رتبه خوبی داشته باشد سامانه “کوثر من” (Kowsar-e Man) است. بیمه کوثر نام سامانه پورتال مشتریان شرکت بیمه کوثر است که انواع خدمات گوناگون را به مشتریان ارایه می دهد.
سامانه کوثر من به عنوان یک پورتال، خدماتی مانند اعلام خسارت آنلاین، مدیریت دانش، صدور بیمه نامه، امور بیمه درمان، سایر خدمات بیمه نامه ها، شبکه فروش و سامانه های مرتبط را به مشتریان ارایه می دهد. به طور خلاصه، “کوثر من” پورتالی است که در آن مشتریان بیمه کوثر می توانند خدمات مربوط به بیمه خود را به صورت آنلاین مدیریت کنند.
یکی از خدماتی که در قالب کوثر من ارایه می شود، اعلام خسارت آنلاین است. با این روش مشتریان می توانند خسارت هایی خود را به صورت آنلاین از طریق سامانه اعلام کنند و بدون آنکه نیازی به مراجعه حضوری باشد، نسبت به دریافت خسارت اقدام کنند.
گزینه مهم دیگری که کوثر من به مشتریان ارایه می دهد، اطلاع رسانی گسترده در تمامی زمینه های بیمه است. سامانه کوثر من اطلاعات جامع و کاملی دارد که مشتریان را نسبت به بیمه کوثر و خدمات آن آگاه می کند.
مرحله بعد، خرید و دریافت بیمه نامه است که مشتریان می توانند با ورود به سامانه کوثر من و دریافت اطلاعات از قیمت و مزایای بیمه نامه، بیمه نامه خود را از طریق سامانه دریافت کنند.
نکته ای که چالش جدی بین مردم و بیمه ها را رقم زده، بیمه های درمان است. واقعیت این است که هزینه های درمانی سر به فلک کشیده و مردم تمایل دارند با خرید بیمه نامه، هزینه های درمانی را از شرکتهای بیمه دریافت کنند. اما شرکتهای بیمه تمایلی به درمان نشان نمی دهند و سعی می کنند از زیر بار این مهم شانه خالی کنند. این در حالی است که بیمه کوثر نه تنها در زمینه درمان بخوبی عمل می کند و خدمات خوبی برای بیمه درمان ارایه می دهد، بلکه بخشی از کوثر من را به بخش درمان ارایه داده و سامانه امکان استعلام و دریافت اطلاعات مربوط به بیمه درمانی را برای مشتریان فراهم کرده است.
کوثر من خدمات بسیاری در زمینه بیمه نامه ها را نیز ارایه می دهد و خدماتی مانند استعلام سوابق بیمه ای و دسترسی به اطلاعات بیمه نامه ها را در این سامانه در دسترس قرار داده است.
از آنجا که مهمترین بخش یک شرکت بیمه، شبکه فروش است و مردم باید بدانند برای خرید بیمه نامه به کجا و چگونه مراجعه کنند، کوثر من اطلاعات کسترده ای در خصوص نمایندگی های بیمه کوثر و شبکه فروش آن ارائه می دهد تا مشتریان در صورت نیاز به مراجعه حضوری، با مراجعه به کوثر من در جریان اطلاعات قرار گیرند.