به گزارش پول نیوز ، تجارت یک رابطه دو طرفه است که بر مبنای خریدار و فروشنده تعریف می شود. از آنجا که تجارت با رقابت همراه است، هرچقدر رابطه خریدار با فروشنده دو طرفه باشد، فروشنده توانسته گوی رقابت را از رقبا برباید. برای آنکه این ارتباط مستمر باشد، لازم است فروشنده خدمات بیشتر و کالای مرغوب ارایه دهد تا بتواند در عرصه رقابت خوش بدرخشد و از دیگر رقبا پیشی بگیرد. این رویکرد به ویژه در بخش خدمات اهمیت بیشتری دارد.
اما در دنیای تجارت، مشتری حرف اول را می زند. اینکه یک مجموعه بتواند خدمات بیشتر با کیفیت بهتری ارایه دهد، اهمیت بسیاری دارد اما باید آنقدر اعتماد سازی کند که مشتریان بدست آورده را حفظ کند. البته نکته بسیار مهم دیگری در حفظ مشتری وجود دارد که خدمات تشویقی است. در بخش تشویق با انواع گوناگونی رو به رو هستیم که از دادن هدایا یا برگزاری جشنواره ها می تواند گسترده شود.
اینکه فروشنده نسبت به خریدار اطمینان داشته باشد، یک طرف ماجراست، اما خریدار نیز باید از بابت همکاری با یک مجموعه خرسند باشد. مشتری باید بداند که مورد توجه قرار دارد و این توجه باید ماندگار شود. به همین دلیل است که جشنواره های بسیار برگزار می شود و در مراسمی ویژه، هدایا و لوح تقدیر به مشتریان داده می شود. این لوح تقدیر در ویترین دفتر مدیران ماندگار می شود و مقابل دیدگان عموم قرار می گیرد تا از یک سو مشتری به یاد داشته باشد که مورد توجه فروشنده است و از سوی دیگر بقیه فعالان عرصه بدانند که اگر با این مجموعه همکاری داشته باشند، دیده می شوند و مورد تقدیر قرار می گیرند.
شرکت به پرداخت ملت با درک درست از قوانین نانوشته مشتری مداری، برنامه های مبارکی را رقم می زند که نه تنها به عنوان شرکتی تاثیرگذار در عرصه اقتصاد خودنمایی می کند، بلکه نزد مشتریان محبوبیت خاصی بدست می آورد.
به پرداخت ملت در عرصه های گوناگون حضور چشمگیری دارد که یکی از این بخشها، عرصه توزیع سوخت است که جامعه هدف آنها، جایگاه داران هستند. به پرداخت ملت در دوره های گذشته دو دوره مراسم تکریم از جایگاهداران سوخت در استانهای تهران و مازندران را در سهماهه ابتدایی سال 1403 برگزار کرد. تکریم جایگاهداران سوخت به محوریت شرکت بهپرداخت ملت با حمایت و همراهی بانک ملت صورت گرفت.
از آنجا که به پرداخت ملت قدرشناسی از مشتریان را سالهاست در دستور کار دارد، یک بار دیگر در نظر دارد جشنواره جایگاههای سوخت را ویژه مالکین و کارکنان این جایگاهها برگزار کند. هدف از برگزاری این جشنواره؛ ترغیب و تشویق جایگاهداران بهمنظور حفظ و ارتقای تراکنشهای ابزارهای پرداخت مستقر در جایگاههای سوخت است.
اگرچه جایگاهداران به مالکان اختصاص می یابد، اما نمی توان و نباید کارکنان زحمتکش جایگاهها را نادیده گرفت. واقعیت این است که کارکنان بیش از مدیران و مالکان جایگاه با مشتریان در ارتباط هستند و اگر قرار به تکریم جایگاه های سوخت است، باید کارکنان زحمتکش آن نیز دیده و البته تقدیر شوند، اقدام شایسته ای که به پرداخت ملت در تکریم کارگران شریف جایگاهها در دستور کار دارد.
شرکت به پرداخت ملت نگاه همه جانبه ای داشته و برای تانکرهای سوخت نیز که وظیفه سنگین و البته پرخطر انتقال سوخت به جایگاهها را بر عهده دارند، ظرفیت متفاوتی تعریف و اعلام کرده «جشنواره تانکرهای سوخت بهپرداخت ملت» که از روز یکم تیرماه سال جاری آغاز شده، به مدت سه ماه (تا روز 31 شهریورماه امسال) ادامه خواهد داشت و پس از آن، قرعهکشی جشنواره برای تعیین و اعلام برندگان بر مبنای امتیازات شرکتکنندگان اعلام خواهد شد.
اگرچه به پرداخت ملت از این حرکت تاثیرگذار به عنوان جشنواره یاد کرده، اما بیشتر به مسابقه در کورس رقابت شباهت دارد، چرا که نیازمند تلاش بیشتر و بدست آوردن امتیاز بالاتر است به نوعی که به پرداخت ملت اعلام کرده در این جشنواره، هر تراکنش بر روی دستگاه پیاستیشن معادل 2 امتیاز، هر تراکنش بر روی دستگاه کارتخوان سیار سوخت یک امتیاز و انتقال حساب از سایر بانکها به بانک ملت 10 امتیاز دارد که هر 100 امتیاز معادل یک شانس در قرعهکشی خواهد بود.
واقعیت این است که هر کس باید بداند برای چه تلاش می کند و در نهایت چه دستاوردی خواهد داشت. شرکت به پرداخت ملت با درک درست از این انگیزه، اعلام کرده که ارزش مجموع جوایز این جشنواره 55میلیارد ریال است، عددی که هر فردی را متحول می کند و انگیزه لازم را در بین جایگاهداران ایجاد می کند.