احتمال ورود یک خودروی پرطرفدار هیوندای به ایران در آینده نزدیک

در حال که هیوندای برنامه توسعه دو خودروی الکتریکی کوچک ارزان قیمت و با حدود قیمتی ۲۰ هزار دلاری را دنبال میکند مراحل ثبت سفارش واردات خودرو به کشور از سوی شرکتهای واردکنندگان آغاز شده است.

به گزارش پول نیوز ، احتمال ورود یک خودروی پرطرفدار هیوندای به ایران در آینده نزدیک

در حال که هیوندای برنامه توسعه دو خودروی الکتریکی کوچک ارزان قیمت و با حدود قیمتی ۲۰ هزار دلاری را دنبال می کند مراحل ثبت سفارش واردات خودرو به کشور از سوی شرکت های واردکنندگان آغاز شده است. محدودیت ارزش دلاری واردات خودرو باعث شده است خودرو های در حال تولید بازار جهانی، که شرایط وارد به کشور را دارند به شدت محدود شود.

اما بر اساس سیاست های فروش خودروسازان در بازار جهانی خودرو های جدید برقی و ارزان قیمتی در سال آینده میلادی به بازار جهانی عرضه خواهند شد که می تواند گزینه مناسبی برای واردات خودرو به کشور باشند. یکی شرکت هایی که قرار است این نوع خودرو های را به بازار عرضه کند شرکت هیوندای است.

با توجه به اینکه کرمان موتور یکی از شرکت های تایید شده از سوی وزارت صمت برای واردات است و این خودروساز کرمانی در سال های گذشته با هیوندای همکاری داشته است و با در نظر گرفتن محدودیت های که برای واردات خودرو به کشور اعمال شده است (در نظر گرفتن دو رده قیمتی ۱۰ و ۲۵ هزار یورویی خودروی وارداتی) محصولات برقی جدید این خودروساز کره ای می تواند یکی از گزینه مناسب برای واردات خودرو باشد.

شرکت هیوندای در حال توسعه دو خودروی الکتریکی کوچک برای بازار اروپا است که قیمتی کمتر از ۲۰۰۰۰ یورو (۲۰۶۲۰دلار) خواهد داشت. خودرو هایی که هنوز نامی از آن ها منتشر نشده، اما انتظار می رود جانشین هیوندای i ۱۰ باشند که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و به ۱۰ خودروی برقی دیگر می پیوندد که هیوندای قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در اروپا عرضه کند.

انتظار می رود که یکی از آن ها یک خودروی شهری و دیگری مدلی بزرگتر مانند خودرو جدید ۲۲ هزار دلاری فولکس واگن ID.۱ باشد. زمان شروع تولید این دو خودرو جدید هیوندای به ترتیب در اواسط سال ۲۰۲۳ و اواخر سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

این شرکت تأیید کرده است که این خودرو ها از موتور های الکتریکی BorgWarner استفاده می کنند که حداکثر قدرت آن ۱۳۵ کیلووات (۱۸۱ اسب بخار) را تولید می کند.

هیوندای با عرضه این مدل خودرو ها با پروژه های مشابهی که توسط گروه فولکس واگن انجام می شود رقابت خواهد کرد. گروه فولکس واگن خودرو های برقی کوچک را با همان قیمت تحت برند های مانند Cupra، Skoda و Volkswagen خود عرضه خواهد کرد.

به گفته “آندریاس کریستوف هافمن” مدیر بازاریابی هیوندای موتور اروپا، خودرو های شهری به دلیل قیمت پایین و فناوری مورد نیاز برای برقی کردن آنچنان سود مناسبی برای خودروسازان ندارند.

این در حالی است که با وجود نگرانی در مورد سودهی محصولات برقی هیوندای، این شرکت در حال حاضر در به سودهی مناسبی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ رسیده، زیرا فروش در بازار اروپا را ۸.۲ درصد افزایش داده است که ۱۶ درصد از این میزان را خودرو های برقی تشکیل می دهند.

برچسب‌ها:

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

بیمه دی
سایپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار