به گزارش پول نیوز، به گزارش فارس : بررسي هاي موسسه پژوهشي DisplaySearch حاكيست استقبال دانشجويان و دانش آموزان مهم ترين علت استقبال از اين نوع رايانه ها محسوب مي شود.
بر همين اساس در سه ماهه سوم سال 2008 در مجموع 5.61 ميليون نوت بوك و ميني نوت بوك در سراسر جهان به فروش رفته كه نسبت به سه ماهه دوم سال 2008 حدود 160 درصد رشد نشان مي دهد.
طي اين مدت دو شركت ايسر و ايسوس به ترتيب 38.3 و 30.3 درصد از بازار جهاني نوت بوك را در اختيار گرفتند. DisplaySearch اميدوار است فروش نوت بوك هاي سبك وزن تر، كم مصرف تر و ارزان تر در آينده بيشتر افزايش يابد و تا پايان سال جاري ميلادي به 14 ميليون واحد برسد. اين رقم نسبت به فروش يك ميليون واحدي سال 2007 پيشرفت قابل ملاحظه اي محسوب مي شود.
كارشناسان معتقدند تا سال 2011 از مجموع نوت بوك هاي به فروش رفته 16 درصد از نوع ميني نوت بوك خواهند بود. از سوي ديگر بررسي ها حاكيست تا پايان سال 2008 در مجموع شركت هاي HP و ايسر به ترتيب 19.7 و 17.1 درصد از بازار نوت بوك ها را در كنترل خواهند گرفت.