بر اساس ضوابط اجرايي قانون بودجه سال ۱۳۹۲ ، ميزان كمك هزينه غذا كارمندان دولت ۸۳۶ هزار ريال و كمك هزينه اياب و ذهاب آنها ۸۰۰ هزار ريال در ماه تعيين شد.

بر اساس ضوابط اجرايي بودجه سال ۱۳۹۲، كمك هزينه غذاي ماهانه كارمندان از ۶۹۰ هزار ريال در سال گذشته به ۸۳۶ هزار ريال در سال جاري افزايش يافته است و هزينه اياب و ذهاب كارمنداني كه در تهران از سرويس سازماني استفاده نمي كنند از ۶۵۰ هزار ريال سال گذشته به ۸۰۰ هزار ريال رسيده است.

در ضوابط اجرايي بودجه سال ۱۳۹۲ ، هزينه اياب و ذهاب براي شهرهاي داراي پانصد هزار نفر ۵۳۰ هزار ريال و كمك هزينه مهد كودك براي زنان كارمند به ازاي هر فرزند زير شش سال ماهانه حداكثر ۶۳۰ هزار ريال تعيين شده است.

هزينه تلفن همراه مديران و كارمنداني كه نياز به ارتباط مستمر سازماني دارند ، ۳۰۰هزار ريال تعيين شده است.

در ضوابط اجرايي بودجه سال جاري پرداخت پاداش به كاركنان دولت به يك نوبت محدود شده كه حداكثر معادل يك ماه حقوق و مزايا مي باشد و بايد پس از تصويب مجامع يا شوراهاي عالي پرداخت شود.

بر اساس ضوابط اجرايي قانون بودجه سال ۱۳۹۲ كه به تمام دستگاه هاي اجرايي كشور ابلاغ شده است ، دستگاه هاي دولتي در پرداخت اضافه كار محدوديتي ندارند و در سقف اعتبارات مصوب و برابر قانون مديريت خدمات كشوري مي توانند، اضافه كار به كاركنان پرداخت كنند .