به گزارش پول نیوز ، دنیای اقتصاد _هر چند از نتایج این مذاکرات تا تنظیم این خبر، اطلاعاتی به دست نیامد، اما ظاهرا روز گذشته چگونگی تمرکز تولید تندر و همچنین همکاری دیگر شرکت تولیدکننده، مورد مذاکره قرار گرفته و نتایجی نیز حاصل شده است.
چندی پیش با گستردگی مشکلات تولید این خودرو در پی عدم تامین قطعات مورد نیاز، مسوولان ايران خودرو و پارس خودرو به اين نتيجه رسيدند كه براي بهبود وضعيت توليد تندر-90 طرح پيشنهادي را تحت عنوان تمركز توليد در يكي از اين دو كارخانه به وزارت صنايع ومعادن ارائه كنند.
اگرچه اين پيشنهاد با موافقت وزير صنايع ومعادن مواجه شده و خبرها نیز حکایت از توافقات حاصله در این زمینه دارد، اما تاكنون براي اجرای این موافقتنامه دستوری به خودروسازها ابلاغ نشده است. طبق توافقات حاصله بین دو خودروساز، یکی از دو شرکت توليد کننده تندر-90 به حق العمل كار دیگری تبدیل خواهد شد.
در همین حال محتمل ترین شرکت برای تمرکز تولید، پارس خودرو خواهد بود. چنانچه قائم مقام مدیرعامل این شرکت عنوان کرده بود که شرکت مذکور در ظرفيتي كه متعلق به پارس خودرو است، افزايش توليد را ادامه خواهد داد و اگر نياز به افزايش ظرفيت بيشتري باشد، بايد از امكانات ايران خودرو نيز استفاده کند.
در همین حال روز گذشته پارس خودرو، دور جديد پيش فروش تندر-90 خود را آغاز کرد، این در حالی است كه توليد اين خودرو در شركت ايران خودرو متوقف است. بزرگ ترين مانع پيش رو براي بالا بردن تيراژ توليد در ايران خودرو و پارس خودرو به مشكلات تامين قطعه از سوي شركت رنوپارس بازمي گردد. در حال حاضر ايران خودرو حدود 700 ميليارد ريال و پارس خودرو حدود 200 ميليارد ريال به رنوپارس بدهكارند. كارشناسان عقيده دارند كه تمركز توليد در يك كارخانه مي تواند بسياري از مشكلات فعلي را برطرف كند.