به گزارش پول نیوز، به گزارش فارس به نقل از ستاد خبري بزرگداشت روز ملي ازدواج جوانان حسين بانكي پور با اشاره به اينكه ارتباط هاي قبل از ازدواج موجي در ازدواج هاي اجباري ايجاد كرده است، گفت: به عقيده من اين نسل بيشتر از گذشته ازدواج اجباري دارد اما اجبار بر اساس عواطف، رسانه ملي مي تواند در زمينه آگاهي دادن به جوانان براي جلوگيري از به وجود آمدن چنين فضايي، در دوران قبل و بعد از ازدواج بسيار تأثيرگذار عمل كند.
وي درباره اهميت و جايگاه رسانه ملي در فرهنگ سازي ازدواج بين جوانان تصريح كرد: رسانه ملي در فرهنگ سازي نقش اول را دارد و هيچ چيز به اندازه آن تأثيرگذار نيست. اين كارشناس امور خانواده محور رسانه ملي را مسائل خانوادگي دانست كه بيشتر به مبحث بعد از ازدواج پرداخته است و اندك برنامه هاي موجود هم زمان هاي كم بيننده پخش مي شود كه عمدتا پسران جوان از آن بي بهره مي مانند.
بانكي پور وجود سوژه ازدواج در سريال و برنامه هاي خانوادگي را بيشتر براي جذب مخاطب دانست تا الگودهي درست و ادامه داد: در هيچ فيلمي تا به حال جلسه خواستگاري با الگوي درست و اينكه چه نكاتي بايد در اين جلسه رعايت شود به مردم ارائه نشده است. عمده خواستگاري هايي كه وجود دارد يا جنبه فكاهي دارد يا اصلاً وجود ندارد، بايد مشاوري وجود داشته باشد كه فيلم نامه و روند ساخت آن را از اين جهات كارشناسي و نظارت كند.