به گزارش پول نیوز، به گزارش فارس :مريم همتي نويسنده وبلاگ “دهكده ارتباطات” در تازه ترين پست وبلاگ خود موضوعي را با عنوان “مديريت عملكرد رسانه” مطرح كرده است.
برپايه اين گزارش در اين وبلاگ مي خوانيم
در جهان رقابتي امروز كه بهره وري در همه زمينه ها افزايش يافته است، تنها سازمان هايي مي توانند در اين دنياي پرتلاطم باقي بمانند كه به بهترين وجه از منابع خود استفاده نموده و بيشترين بهره وري را داشته باشند.
يكي از منابع مهم سازماني نيروي انساني است.
نظام هاي ارزيابي عملكرد فاقد كارايي لازم در ارتقاء بهره وري نيروي كار مي باشند؛ لذا نياز به تغيير جهت از اين نوع نظام ها به نظام هاي نوين مديريت عملكرد بيش از پيش احساس مي گردد.
در سال هاي اخير مديريت عملكرد بعنوان يكي از راهبردهاي توسعه و به روزآوري منابع انساني و در نتيجه بهبود بهره وري نيروي كار به شمار مي رود.
بهره وري به تعبير كلي معيار سنجش اين امر است كه مصرف منابع بعنوان ورودي (نهاده ها) براي توليد خروجي (ستانده هاي) مورد نياز جامعه در درازمدت چقدر مؤثر و كارآمد بوده است. اگر بهره وري در ساده ترين شكل آن بعنوان نسبت ستانده ها به داده ها يا همان راندمان يا بازدهي درنظر گرفته شود، بديهي است كه هرچه مخرج يا داده ها كمتر شوند، بهره وري يا راندمان افزايش مي يابد كه براي نيل به اين هدف به سه طريق مي توان عمل نمود:
1-كاهش مقدار داده ها و برداشت همان مقدار قبلي ستانده با توجه به افزايش كارايي وبهبود عملكرد سيستم.
2-افزايش مقدار ستانده با بهره گيري از افزايش كارايي و بهبود عملكرد سيستم و همان مقدار قبلي داده ها .
3-افزايش همزمان مقدار ستانده با بهره گيري از افزايش كارايي و بهبود عملكرد سيستم و نيز كاهش مقدار داده ها .
نيروي كار مهمترين داده (ورودي) در توليد كالاها و خدمات محسوب مي شود.
بهره وري نيروي كار از تقسيم ارزش افزوده بر متوسط تعداد شاغلين (يا نفر ساعت كار در طول يكسال مالي) حاصل مي شود.
چاين شاخص نشان مي دهد كه به طور متوسط هر نفر نيروي انساني شاغل چه ميزان ارزش افزوده ايجاد كرده است.