Search

تمرکز بر بیمه های زندگی و حرکت بر ریل کم ریسک نشان می دهد

امیدآفرینی بیمه پاسارگاد در بازار سرمایه

به گزارش پول نیوز ، در حالی که اقتصاد کشور ظرفیت های بسیاری دارد و توجه به هر کدام می تواند به رونق اقتصادی گسترده ای منجر شود، دلالی و فعالیت در بازارهای کاذب همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. پولهایی که در بازارهای سکه، خودرو، دلار و… جابجا می شود، اگر در اقتصاد مولد سرمایه گذاری می شد و به جریان می افتاد، تاثیرات شگرفی بر جای می گذاشت که متاسفانه تاکنون چنین نشده است.

یکی از بخشهای اقتصاد سالم که همواره بر تقویت آن تاکید می شود، بازار سرمایه است. هرچقدر این بازار فعالتر باشد به همان نسبت تاثیرات بیشتری بر جای می گذارد. نکته مهم در رونق خرید و فروش سهام در بورس، جذب نقدینگی و جلوگیری  از بحران آفرینی پولهای سرگردان در تقاضای کاذب و بحران افرینی با هدف کسب سود برای عده ای خاص است.

بورس به واسطه سهام و کالاهایی که در آن جابجا می شود، تاثیرگذاری بیشتری دارد، بنابر این تفاوتی نمی کند چه فعالیتی، چه سهمی، چه کالایی و به چه میزان عرضه کند، بلکه مهم آن است که بتواند بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بی شک بیمه ها از جمله مهمترین و تاثیرگذارترین شرکتهای فعال در بورس هستند. شرکتهای بیمه به واسطه سوددهی قطعی و دوری از زیاندهی، مورد اقبال بورس بازان به ویژه آنهایی که بدنبال ثبات مالی هستند، قرار دارند. البته شرکتهای بیمه نیز متناسب با عملکردی که دارند، مورد توجه قرار می گیرند. هر چند میزان فروش اهمیت دارد، اما نوع فروش اهمیت بیشتری دارد. شرکت بیمه ای که بخش عمده فروش خود را به بیمه شخص ثالث اختصاص دهد، بدلیل آنکه شخص ثالث بیشترین خسارت پردازی و زیاندهی را دارد، نمی توان روی آن فروش به عنوان درآمدزایی سودده حساب باز کرد.

با این توصیف بیمه پاسارگاد عملکرد مقبولی از خود برجای گذاشته و تمرکز خود را بر فروش بیمه زندگی قرار داده، بیمه نامه ای که حداقل تا 5 سال و البته بیش از 20 سال مگر در موارد خاص خسارت پردازی نخواهد داشت. عملکرد بیمه پاسارگاد در هشت‌ ماه نخست ۱۴۰۴ از تحقق ۱۵۷ هزار و ۲۷۶ میلیارد و ۸۵۵ میلیون ریال حق بیمه تولیدی حکایت دارد که ۴۵.۶ درصد آن به بیمه‌های زندگی اختصاص دارد.

همچنین بخوانید  پیشتازی بیمه پاسارگاد با موتور بیمه های زندگی

اگرچه بیمه پاسارگاد رشد ۳۵.۲۴ درصدی حق بیمه تولیدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بر جای گذاشت، اما افزایش حق بیمه ها متناسب با تورم باید ملاک این افزایش قرار گیرد. نقطه مقابل فروش بیمه نامه، خسارت پردازی است. بخاطر داشته باشیم به همان اندازه که فروش بیمه نامه باعث درآمدزایی می شود، خسارت پردازی این فروش را کمرنگ می کند. البته این تمام ماجرا نیست و خسارت پردازی مناسب و به موقع می تواند شرکت بیمه را در بیمه گزاران محبوب کند.

با توجه به اهمیت فروش و خسارت پردازی، بیمه پاسارگاد در هشت‌ماه نخست سال جاری ۷۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال خسارت پردازی داشته که نسبت سال گذشته ۷۲.۷۶ درصد رشد کرده و از منظر تعداد نیز ۴۰.۵۹ درصد رشد کرده است.

خسارت پردازی بیمه پاسارگاد در این سطح می تواند بیانگر تعهد شرکت در برابر بیمه گزاران باشد، زیرا سهم ۴.۲۶ درصدی از کل تعداد خسارت‌های بازار را به خود اختصاص داده است. با وصف اینکه میزان خسارت پردازی قابل توجه بوده، نسبت خسارت ۴۸.۵۳ درصدی نشان می دهد که بیمه پاسارگاد همچنان بیش از خسارت پردازی، فروش بیمه نامه داشته که بیانگر حرکت این شرکت بر ریل سوددهی است.

شرکت بیمه پاسارگاد در 8 ماه نخست سال بیش از یک میلیون و ۵۱۱ هزار بیمه‌نامه بفروش رسانده که ۲.۹۶ درصد سهم کل تعداد بیمه‌نامه‌های صادره بازار را به خود اختصاص داده و ۱.۱۴ درصد رشد داشته، اما سهم ۴۵.۶ درصدی فروش بیمه زندگی، حکایت از حرکت «بپاس» در مسیر فروش بیمه نامه های کم ریسک و مطمئن دارد.

سهم بیمه شخص ثالث و مازاد به عنوان بیمه نامه پر ریسک ۱۷ درصد و درمان نیز که ریسک بالایی دارد ۱۸.۷ درصد بوده است. همچنین ۵.۹ درصد بیمه مسوولیت ۳.۵ درصد به بیمه بدنه خودرو ۲ درصد به بیمه آتش‌سوزی ۱.۹ درصد به بیمه نفت و انرژی و ۱.۸ درصد به بیمه‌های مهندسی اختصاص داشته است.

اشتراک‌گذاری

لینک کوتاه:

ییی
Screenshot-2025-12-24-130018
آخرین اخبار