به گزارش پول نیوز ، برای مواجهه با خطرات آینده به دنبال نهاد یا سازمانی بگردید که خیال شما را از بابت جبران خسارات های احتمالی راحت کند؛ شرکت های بیمه ای در این خصوص بهترین پیشنهاد هستند و تهیه بیمه نامه زندگی یک اولویت محسوب می شود. در بیمههای زندگی و عمر، برگهای را میخرید که هزینههای سلامتی شما را برعهده میگیرد؛ یعنی اگر اتفاق غیرمترقبه و ناخوشایندی نظیر فوت، از کار افتادگی یا بیماری خاصی برای شما رخ بدهد، بیمهگر هزینههای آن را گردن میگیرد. این موضوع امنیت اقتصادی و آرامش خاطر خانوارها و جامعه را در پی دارد.
امروزه در اکثر کشورهای جهان افراد جامعه دارای یکی از انواع بیمههای زندگی هستند و از خدمات آن استفاده میکنند؛ مردم کشور ما اگر چه آشنایی چندانی با این نوع بیمهها ندارند. با این حال عدم ثبات اقتصادی و تورم فزاینده، نابسامانی هایی را در زندگی روزمره و محاسبات آینده آنها ایجاد کرده است به نحوی که شاهد افزایش اقبال عمومی به سمت انواع بیمه ها هستیم. در این بین بیمه پاسارگاد جایگاه منحصر به فردی دارد، این شرکت بیمه که به منظور عرضه خدمات بیمههای در زمینه بیمههای زندگی و غیرزندگی و کسب سود متوازن و همسو با مصالح و منافع ملی توسط گروه مـالی پاسـارگاد تأسیس شده است، در طی حدود دو دهه خدمات شایانی را در عرصه بیمه به مردم ارائه کرده است به طوری که انتشارعملکرد ماهانه و سالانه این شرکت همواره آمار رو به رشدی را در بخش های مختلف فروش و ارائه خدمات بیمه ای به ثبت رسانده است.
بررسی دادههای عملکردی بیمه پاسارگاد در هشتماهه نخست سال ۱۴۰۴ نشان میدهد این شرکت نه تنها یکی از پایدارترین روندهای رشد را در بازار بیمه کشور تجربه کرده است، بلکه با حضور محمدرضا کشاورز در کسوت مدیرعامل، رشد قابل ملاحظهای در فروش بیمههای زندگی را تجربه کند و در تقویت جایگاه خود در رشتههای استراتژیک، عملکرد مثبتی ثبت کند.
از حق بیمه تولیدی شروع می کنیم؛ براساس اطلاعات منتشرشده در سامانه کدال، حق بیمه تولیدی بیمه پاسارگاد در آبان ۱۴۰۴ با رشد ۲۶.۶ درصدی نسبت به آبان سال گذشته، از ۲۰.۴ هزار میلیارد ریال به ۲۵.۹ هزار میلیارد ریال رسیده است که رشد چشمگیری را نشاند می دهد. این روند افزایشی در بازه هشتماهه نیز قابل مشاهده است؛ جایی که حق بیمه تولیدی از ۱۲۰.۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ به ۱۶۲.۳ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۴ افزایش پیدا کرده و رشد ۳۴.۵ درصدی را به ثبت رسانده است.
در بخش خسارت نیز ارقام نشاندهنده افزایش پرداختهاست؛ خسارت پرداختی هشتماهه از ۴۳.۴ هزار میلیارد ریال به ۷۵.۹ هزار میلیارد ریال رسیده است. این موضوع در نهایت نسبت خسارت را از ۳۶ درصد در سال گذشته به ۴۶.۸ درصد در سال جاری رسانده است؛ عددی که هرچند افزایش یافته، اما با توجه به رشد محسوس فروش، توسعه پرتفوی و سهم بالای رشتههای بلندمدت و سودده، همچنان در محدوده مناسب صنعت بیمه ارزیابی میشود.
در نهایت به رشد پایدار بیمه پاسارگاد با موتور بیمههای زندگی می رسیم؛ یکی از مهمترین نقاط قوت عملکرد بیمه پاسارگاد در سال ۱۴۰۴، ترکیب پرتفوی این شرکت و سهم بالای بیمههای زندگی است که رشد پایداری را با مدیریت کارآزموده و خدمتگزار تجربه کرده است. طبق گزارش منتشرشده، ۴۴ درصد از کل پرتفوی پاسارگاد به بیمههای زندگی اختصاص دارد؛ رشتهای سودآور، پایدار و دارای سهم قابل توجه در مدیریت ریسک شرکتهای بیمه. پس از این رشته، بیمه درمان با سهم ۱۸ درصد و شخص ثالث با ۱۴ درصد قرار دارند نشان میدهد مجموع سهم این دو رشته پرریسک در سبد پرتفوی این شرکت تنها ۳۲ درصد بوده و میتواند سودآوری این شرکت را در سال ۱۴۰۴ تضمین کند.
رشد بیمههای زندگی نقش مهمی در تقویت عملکرد این شرکت داشته است، اتفاق مثبتی که با برگزاری جشنوارههای مختلف فروش رقم خورده است. رشد ۳۲.۶ درصدی این رشته در هشتماهه نخست ۱۴۰۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیانگر استمرار اعتماد بیمهگذاران و موفقیت شرکت در بازاریابی، مدیریت شبکه فروش و ارائه محصولات متناسب با نیازهای جدید مشتریان در این حوزه است. افزایش این سهم، نه تنها به سودآوری بلندمدت شرکت کمک میکند، بلکه نقش مهمی در تقویت ذخایر فنی و ارتقای ثبات مالی بیمه پاسارگاد دارد.
بیشتر بخوانید: گرامیداشت آیینهای هفته بیمه با حمایت بیمه پاسارگاد
برآیند این ارقام نشان میدهد بیمه پاسارگاد در سال جاری مسیر رشد خود را با شیبی پایدار ادامه داده و توانسته هم در توسعه کمی و هم در بهبود کیفی پرتفوی، عملکرد مثبتی به جا بگذارد. سهم چشمگیر بیمههای زندگی، رشد قابل توجه حق بیمه تولیدی و مدیریت مناسب نسبت خسارت در کنار هم، تصویری از یک شرکت با ثبات، سودده و دارای استراتژی روشن را در بازار بیمه کشور ترسیم میکند. به نحوی که می توان گفت؛ بیمه پاسارگاد اکنون به درک درستی از ظرفیت بیمه زندگی دست یافته است و از نظر توانگری مالی، پیشرو بودن در حوزه بیمههای زندگی و سرمایه انسانی و رویکردهای نوآورانه در جایگاه مطلوبی قرار دارد.





آژانس خلاقیت کوانتا