به گزارش پول نیوز ، به نقل از روابط عمومی بیمه دی، بررسی آمار منتشر شده در سامانه کدال نشان میدهد، عملکرد بیمه دی در هشتماهه نخست سال ۱۴۰۴ یکی از دورههای کمنظیر خود را پشت سر گذاشه است، دورهای که هم در بخش فروش و هم در مدیریت خسارت، روندی پایدار و قابل اتکا را ثبت کرده است.
حقبیمه تولیدی بیمه دی در آبان ۱۴۰۴، رقم ۲۳,۸۶۴ میلیارد ریال به ثبت رسیده که در مقایسه با آبان سال گذشته رشد ۱۸ درصدی را نشان میدهد.
این افزایش اما فقط به عملکرد یکماهه محدود نیست. مجموع حق بیمه تولیدی این شرکت در هشتماهه نخست امسال به ۵۴۰,۴۱۵ میلیارد ریال رسیده که تقریباً ۲ برابر دوره مشابه سال ۱۴۰۳ است. این جهش، نشاندهنده توسعه پرتفوی، بهبود قراردادهای بزرگ در سبد فروش شرکت است که میتواند سهم بازار این شرکت را با توجه به رشد بیشتر از متوسط صنعت، افزایش دهد و جایگاه آن را ارتقا دهد.

مدیریت خسارت در کنار رشد پرتفوی
در بخش خسارت نیز تصویر کلی، بیانگر کنترل مناسب هزینهها است. خسارت پرداختی هشتماهه نخست ۱۴۰۴ حدود ۲۳۱,۵۳۴ میلیارد ریال بوده؛ عددی که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش دارد، اما با توجه به نرخ رشد بیشتر حق بیمه، متناسب تلقی میشود.
این هماهنگی میان فروش و پرداخت خسارت باعث شده نسبت خسارت شرکت از ۴۳.۵ درصد در سال ۱۴۰۳ به ۴۲.۸ درصد در سال جاری کاهش یابد. این کاهش در شرایطی به دست آمده که بسیاری از شرکتهای بیمه با فشار افزایشی نسبت خسارت مواجهاند.
اعداد و روندهای ثبتشده در هشتماهه نخست ۱۴۰۴ نشان میدهد، بیمه دی در مسیر تقویت سهم بازار، توسعه پرتفوی و حفظ سودآوری قرار دارد. کاهش نسبت خسارت همزمان با جهش ۲ برابری در حق بیمه تولیدی، مهمترین نشانهای است که از بهبود کیفیت ریسک و مدیریت بهینه خسارت حکایت دارد.
بیشتر بخوانید: حرکت بیمه دی بر مدار نوآوری و خدمترسانی
با توجه به این عملکرد، میتوان گفت؛ بیمه دی سال جاری را با ترکیبی از رشد، انضباط مالی و مدیریت ریسک مؤثر پیش میبرد؛ ترکیبی که قواعد رقابت در صنعت بیمه را برای این شرکت تغییر داده است و رتبه این شرکت را از منظر حق بیمه تولیدی و سهم بازار در صنعت بیمه ارتقا میدهد.





آژانس خلاقیت کوانتا